Peugeot Belville 125 RS 2018: Poprawny do bólu

Peugeot do niedawna kojarzyło się głównie ze skuterami sportowymi. Jednak od pewnego czasu Francuzi rozszerzają swoją ofertę maszyn miejskich na dużych kołach. Najpierw pojawił się słynny Tweet, a teraz Belville 125. Do nas trafił ten skuter w odmianie RS.

Pomimo sportowych zabarwień dalej jest to skuter pasujący do przysłowiowego garnituru czy sukienki. Wiem, że podniesie się larum - jednak we Francji czy Włoszech prawie nikt nie ubiera motocyklowego stroju na skuter. Nie, żebym kogokolwiek zachęcał do obrania tej drogi, ale pewne fakty pozostają niezaprzeczalne. Południowcy prócz beztroskiego casualu kochają też skutery na dużych kołach i na wszystkie mówią per "Scarabeo". To jak z Junkersem albo Adidasami. Ten segment skuterów to potężny rynek, stąd nie dziwi mnie to, że Peugeot zadamawia się na nim już drugą tego typu konstrukcją.

Okazuje się bowiem, że w mieście najbardziej praktyczna jest pozycja krzesełkowa, wysoko umieszczone siedzenie, obszerna i zarazem płaska podłoga. Z kolei 16 calowe felgi skutecznie podnoszą komfort i ułatwiają podjeżdżanie pod krawężniki. Peugeot Belville przy tym może pochwalić się dość rozsądnym zawieszeniem na przedniej i tylnej osi. Skuter nie wpada w panikę podczas jazdy po dylatacjach, koleinach czy studzienkach. Wygodnie też zaprojektowano siedzisko, które posiada także podparcie lędźwi.

Peugeot Belville opiera się na nowej jednostce napędowej z rodziny 125-tek. 10,5 KM, 9.2 Nm, wtrysk i co najważniejsze - chłodzenie cieczą oraz wymiennik ciepła umieszczony centralnie pomiędzy osiami. To znacznie poprawia osiągi i niezawodność przy wysokich temperaturach. Skuter nie boi się agresywnego operowania manetką, zbiera się przyzwoicie i na światłach nie odstaje od reszty. Na prostej i poza miastem bez stresu przekraczamy 105 km/h, co pozwala na traktowanie tej maszyny także w charakterze turystycznym.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Maszynerię uzbrojono też w bardzo wydajny układ hamulcowy, prawie tak samo dobry jak w Satelisie. Jeden palec wystarczy do zdecydowanego wytracania prędkości. Na przedniej osi znajdziecie także ABS.

Co do prowadzenia nie mam żadnych zastrzeżeń - przy tak niskiej masie - 109 kg Peugeot jest łatwy do opanowania bez względu na poziom doświadczenia. Jedynie co mi przeszkadza w takich maszynach to gorsze zachowanie w zakrętach za sprawą krzesełkowej, wysokiej pozycji za kierownicą.

Od strony wizualnej warto wspomnieć o komplecie świateł LED. Tylny klosz wyglada naprawdę świetnie i jasno nawiązuje do samochodów tej marki. Z przodu analogowa lampa świateł mijania i długich, uzupełniona diodami pozycyjnymi i kierunkowskazami.

Z miłych suplementów w wersji RS są też czerwone akcenty i matowy, szary lakier. Najfajniejszym dodatkiem jest jednak w pełni cyfrowa deska rozdzielcza z możliwością dowolnego komponowania głównego zestawu wskaźników. Można na przykład zamienić miejscem obrotomierz z prędkościomierzem. Dobre!

O tym, że to świeża maszyna świadczy także port USB dostępny w schowku pod kierownicą oraz elektrycznie sterowany zamek kanapy. Tutaj wejdzie niestety tylko kask typu JET, jednak skuter jest przystosowany do montażu dedykowanego kufra, co szczerze polecam.

Jak podsumować to spotkanie z francuską filozofią? Mamy przed sobą kolejny bardzo poprawny, niezawodny, uniwersalny i zwinny pojazd miejski. Ten został stworzony z myślą o pragmatycznym przemieszczaniu i oszczędzaniu czasu oraz pieniędzy. To spala do 2.5 L i pomaga zaoszczędzić rocznie wiele godzin. Osobiście nie lubię tego segmentu maszyn (nie wiem dlaczego), ale jeśli Tobie przypada do gustu to szczerze polecam Belville'a.

  • Rama Rurowa
  • Obudowa Polipropylen i ABS
  • Zawieszenie Widelec teleskopowy hydrauliczny 30mm
  • Opona przednia bezdętkowa 90/80 - 16" lub 110/70 - 16"
  • Opona tylna bezdętkowa 110/70 - 16''
  • Koło przód 16"
  • Koło tył 16"
  • Hamulec przedni Tarczowy Φ 226mm
  • Hamulec tylny Tarczowy Φ 226mm
  • Ilość miejsc 2
  • SILNIK
  • Pojemność 124,6 cm 3
  • Typ silnika Jednocylindrowy, czterosuwowy
  • Moc 10,5 kM przy 8500 obr/min
  • Moment obrotowy 9,2 Nm przy 7000 obr/min
  • Chłodzenie Ciecz
  • Smarowanie Miska oleju
  • Rozrusznik Elektryczny
  • Układ zasilania Wtrysk elektroniczny EURO 4
  • Zapłon Elektroniczny układ CDI
  • Sprzęgło Automatyczne
  • Przeniesienie napędu Bezstopniowe automatyczne CVT
  • WYMIARY I WAGA
  • Długość (mm) 2000
  • Szerokość kierownicy (mm) 690
  • Wysokość siedziska (mm)
  • Rozstaw osi (mm) 1330
  • Masa własna (kg) 109
  • Poj. zbiornika paliwa l. 5,7
  • Poj. zbiornika oleju l.
  • WYPOSAŻENIE
  • Schowek pod siedzeniem
  • poj. 1 kask JET,
  • Schowek podręczny zamykany na klucz,
  • Haczyk bagażowy,
  • Lusterka wsteczne Lewe i Prawe,
  • Obręcze kół Aluminiowe

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button