Nowy Triumph Tiger Sport 800 na rok 2025

Informacja prasowa

W skrócie
  • Triumph wprowadza na rynek nowy model Tiger Sport 800.
  • Tiger Sport 800 posiada zupełnie nowy trzycylindrowy silnik o pojemności 800 cm³, który generuje 115 KM mocy oraz 84 Nm momentu obrotowego.
  • W standardzie otrzymujemy zawieszenie Showa, hamulce Brembo, ABS, w pełni LED-owe oświetlenie, i szereg nowych technologii. Co jeszcze?
  • Zapraszamy do zapoznania się z tekstem!

Triumph wprowadza na rynek nowy model Tiger Sport 800, który ma być odpowiedzią na potrzeby motocyklistów szukających połączenia sportowych osiągów z funkcjonalnością turystyczną. Motocykl został zaprojektowany z myślą o zachowaniu równowagi między dynamiką jazdy a komfortem na dłuższych trasach. Nowy Tiger Sport 800 będzie dostępny w salonach od marca 2025 roku.

Silnik i osiągi

Jednostka jest wyposażona w zupełnie nowy trzycylindrowy silnik o pojemności 800 cm³, który generuje 115 KM mocy przy 10 750 obr./min oraz 84 Nm momentu obrotowego przy 8500 obr./min. Tiger Sport 800 oferuje 90% momentu obrotowego już w średnim zakresie obrotów, co powinno przekładać się na dynamiczne przyspieszenie i płynność jazdy zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.

Nowy tygrys został wyposażony w sześciostopniową skrzynię biegów z quickshifterem w standardzie oraz sprzęgło z systemem Slip Assist, które ma pozwolić na lekkie i precyzyjne wyczucie dźwigni, dając kierowcy większą kontrolę przy niskich prędkościach.

Konstrukcja i prowadzenie

Motocykl, o masie 214 kg, wyposażono w aerodynamiczne nadwozie i owiewkę, ergonomiczną kanapę i zintegrowane uchwyty dla pasażera. Nie można nie wspomnieć o zawieszeniu Showa, które umożliwia dostosowanie ustawień do stylu jazdy i warunków na drodze.

Podwozie motocykla zoptymalizowano pod kątem sportowego prowadzenia, oferując regulację tłumienia i odbicia w przednich widelcach oraz tylnym amortyzatorze, co pozwala na łatwe dostosowanie ustawień do obciążenia bagażem czy pasażerem. Te cechy, wraz z hamulcami Brembo i oponami Michelin Road 5, mają pozwolić na bezpieczną jazdę niezależnie od nawierzchni, a w połączeniu ze stosunkowo niską masą motocykla (214 kg) zapewniać pewność prowadzenia.

Technologie i wyposażenie

Triumph wyposażył nowego Tigera w szereg technologii. Motocykl oferuje trzy tryby jazdy (Sport, Road i Rain), umożliwiające dostosowanie reakcji przepustnicy ride-by-wire do warunków panujących na drodze i indywidualnych preferencji.

System ABS został zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów. Wraz z kontrolą trakcji, mają zwiększać poziom bezpieczeństwa i korzystają z 6-osiowej jednostki pomiaru bezwładności (IMU), aby automatycznie dostosować poziom interwencji.

Dodatkowe funkcje, takie jak tempomat czy łączność Bluetooth, przekładają się na jakość i przyjemność odczuwaną z jazdy. Producent zadbał również o w pełni LED-owe światła wyposażone w DRL (światła do jazdy dziennej) oraz wielofunkcyjne instrumenty LCD i TFT z nawigacją typu „zakręt po zakręcie”.

Komfort i ergonomia. Akcesoria

Ergonomia Tigera Sport 800 została zaprojektowana z myślą o turystyce, oferując wyprostowaną pozycję za kierownicą oraz regulowaną szybę, co powinno zwiększać komfort podróży na długich trasach. Siedzenie o wysokości 835 mm oraz możliwość regulacji ustawień zawieszenia pozwalają na dostosowanie motocykla do różnych preferencji i potrzeb.

Co więcej, szeroka gamę ponad 40 akcesoriów umożliwia dopasowanie Tigera do różnych preferencji, oferując możliwość personalizacji . Producent oferuje m.in. tłumik Akrapovič, kufry boczne, podgrzewane manetki oraz szeroką gamę opcji bagażowych.

Warianty kolorystyczne

Nowy Tiger Sport 800 będzie dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: Sapphire Black, Graphite, Cosmic Yellow i Caspian Blue.

Wersja Sapphire Black to matowa czerń z kontrastującymi akcentami w neonowej żółci, podkreślającymi dynamiczny charakter modelu. Duże oznaczenie “800” na zbiorniku i smukłe linie w limonkowym odcieniu dodają motocyklowi nowoczesnego  i agresywnego stylu.. Wariant Cosmic Yellow wyróżnia się intensywną, żółtą barwą, która dominuje na zbiorniku paliwa i przedniej owiewce, a czarny kolor pokrywający dolne partie nadwozia, pokazuje jego sportowy charakter.

Dostępność i gwarancja

Motocykle trafią do salonów sprzedaży od marca 2025 roku. Nawiązując do samego zakupu, producent podkreśla długie interwały serwisowe wynoszące 16 000 km oraz 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Zainteresowani mogą dowiedzieć się więcej na stronie Triumph Polska.

Podsumowanie

Tiger Sport 800 to propozycja dla tych, którzy szukają motocykla łączącego dynamiczne osiągi ze wszechstronną funkcjonalnością turystyczną. Nowy motocykl oferuje solidny pakiet technologii i komfortu, który sprawia, że może śmiało konkurować z innymi motocyklami w swojej klasie. Na sam koniec, przedstawiamy  szczegółowe dane od producenta.

SPECYFIKACJA – TIGER SPORT 800

SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Typ Chłodzony cieczą, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, DOHC
Pojemność 798 cm³
Średnica 78.0 mm
Suw 55.7 mm
Stopień sprężania 13.2:1
Maksymalna moc 115 KM (84.6 kW) przy 10,750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 84 Nm przy 8,500 obr./min
Układ zasilania Wielopunktowy, sekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa Bosch z elektroniczną kontrolą przepustnicy,3 tryby jazdy (Rain, Road, Sport)
Układ wydechowy Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku
Układ napędowy Łańcuch x-ring
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe z systemem slip
Skrzynia biegów 6-stopniowa, Quickshifter

 

PODWOZIE
Rama Rama obwodowa z rur stalowych
Wahacz Dwustronny, z tłoczonej stali
Przednie koło Odlewane z aluminium, 5-ramienne, 17 x 3.5 cala
Tylne koło Odlewane z aluminium, 5-ramienne 17 x 5.5 cala
Przednia opona 120/70 R 17
Tylna opona 180/55 R 17
Przednie zawieszenie Widelec Showa typu upside down o średnicy 41 mm, z oddzielnymi funkcjami i regulacją tłumienia odbicia kompresji, skok 150 mm
Tylne zawieszenie Showa monoshock RSU z regulowanym tłumieniem odbicia i zdalną, hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego, skok 150 mm
Przednie hamulce Podwójne, 310 mm pływające tarcze, 4-tłoczkowe, radialne zaciski, OC-ABS
Tylne hamulce Pojedyncza, 255 mm tarcza, z jednym tłoczkiem, przesuwny zacisk OC-ABS
Przyrządy Wielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym, kolorowym ekranem TFT

 

WYMIARY ORAZ WAGA
Długość 2073 mm
Szerokość kierownicy 828 mm
Wysokość bez lusterek 1386 mm / 1303 mm (wysoko / nisko ustawiona owiewka)
Wysokość siedzenia 835 mm
Rozstaw osi 1422 mm
Kąt pochylenia główki ramy 23.8 °
Wyprzedzenie 99 mm
Masa z płynami 214 kg
Pojemność zbiornika 18.6 litrów

 

SERWIS
Interwał między przeglądami 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej

 

SPALANIE I EMISJA (EU)
Zużycie paliwa 4.7 litrów / 100 km
Emisja 109 g/km

EURO 5+

Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.

 

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. 800 tiger który waży zalany 230-235kg, ciężki..
    Yamaha Mt 09 mocniejsza zalana waży 193kg.. 42kg różnicy… Ogromna różnica..

    Yamaha tracer 700 na mokro waży 196kg..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button