- Triumph wprowadza na rynek nowy model Tiger Sport 800.
- Tiger Sport 800 posiada zupełnie nowy trzycylindrowy silnik o pojemności 800 cm³, który generuje 115 KM mocy oraz 84 Nm momentu obrotowego.
- W standardzie otrzymujemy zawieszenie Showa, hamulce Brembo, ABS, w pełni LED-owe oświetlenie, i szereg nowych technologii. Co jeszcze?
- Zapraszamy do zapoznania się z tekstem!
Triumph wprowadza na rynek nowy model Tiger Sport 800, który ma być odpowiedzią na potrzeby motocyklistów szukających połączenia sportowych osiągów z funkcjonalnością turystyczną. Motocykl został zaprojektowany z myślą o zachowaniu równowagi między dynamiką jazdy a komfortem na dłuższych trasach. Nowy Tiger Sport 800 będzie dostępny w salonach od marca 2025 roku.
Silnik i osiągi
Jednostka jest wyposażona w zupełnie nowy trzycylindrowy silnik o pojemności 800 cm³, który generuje 115 KM mocy przy 10 750 obr./min oraz 84 Nm momentu obrotowego przy 8500 obr./min. Tiger Sport 800 oferuje 90% momentu obrotowego już w średnim zakresie obrotów, co powinno przekładać się na dynamiczne przyspieszenie i płynność jazdy zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.
Nowy tygrys został wyposażony w sześciostopniową skrzynię biegów z quickshifterem w standardzie oraz sprzęgło z systemem Slip Assist, które ma pozwolić na lekkie i precyzyjne wyczucie dźwigni, dając kierowcy większą kontrolę przy niskich prędkościach.
Konstrukcja i prowadzenie
Motocykl, o masie 214 kg, wyposażono w aerodynamiczne nadwozie i owiewkę, ergonomiczną kanapę i zintegrowane uchwyty dla pasażera. Nie można nie wspomnieć o zawieszeniu Showa, które umożliwia dostosowanie ustawień do stylu jazdy i warunków na drodze.
Podwozie motocykla zoptymalizowano pod kątem sportowego prowadzenia, oferując regulację tłumienia i odbicia w przednich widelcach oraz tylnym amortyzatorze, co pozwala na łatwe dostosowanie ustawień do obciążenia bagażem czy pasażerem. Te cechy, wraz z hamulcami Brembo i oponami Michelin Road 5, mają pozwolić na bezpieczną jazdę niezależnie od nawierzchni, a w połączeniu ze stosunkowo niską masą motocykla (214 kg) zapewniać pewność prowadzenia.
Technologie i wyposażenie
Triumph wyposażył nowego Tigera w szereg technologii. Motocykl oferuje trzy tryby jazdy (Sport, Road i Rain), umożliwiające dostosowanie reakcji przepustnicy ride-by-wire do warunków panujących na drodze i indywidualnych preferencji.
System ABS został zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów. Wraz z kontrolą trakcji, mają zwiększać poziom bezpieczeństwa i korzystają z 6-osiowej jednostki pomiaru bezwładności (IMU), aby automatycznie dostosować poziom interwencji.
Dodatkowe funkcje, takie jak tempomat czy łączność Bluetooth, przekładają się na jakość i przyjemność odczuwaną z jazdy. Producent zadbał również o w pełni LED-owe światła wyposażone w DRL (światła do jazdy dziennej) oraz wielofunkcyjne instrumenty LCD i TFT z nawigacją typu „zakręt po zakręcie”.
Komfort i ergonomia. Akcesoria
Ergonomia Tigera Sport 800 została zaprojektowana z myślą o turystyce, oferując wyprostowaną pozycję za kierownicą oraz regulowaną szybę, co powinno zwiększać komfort podróży na długich trasach. Siedzenie o wysokości 835 mm oraz możliwość regulacji ustawień zawieszenia pozwalają na dostosowanie motocykla do różnych preferencji i potrzeb.
Co więcej, szeroka gamę ponad 40 akcesoriów umożliwia dopasowanie Tigera do różnych preferencji, oferując możliwość personalizacji . Producent oferuje m.in. tłumik Akrapovič, kufry boczne, podgrzewane manetki oraz szeroką gamę opcji bagażowych.
Warianty kolorystyczne
Nowy Tiger Sport 800 będzie dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: Sapphire Black, Graphite, Cosmic Yellow i Caspian Blue.
Wersja Sapphire Black to matowa czerń z kontrastującymi akcentami w neonowej żółci, podkreślającymi dynamiczny charakter modelu. Duże oznaczenie “800” na zbiorniku i smukłe linie w limonkowym odcieniu dodają motocyklowi nowoczesnego i agresywnego stylu.. Wariant Cosmic Yellow wyróżnia się intensywną, żółtą barwą, która dominuje na zbiorniku paliwa i przedniej owiewce, a czarny kolor pokrywający dolne partie nadwozia, pokazuje jego sportowy charakter.
Dostępność i gwarancja
Motocykle trafią do salonów sprzedaży od marca 2025 roku. Nawiązując do samego zakupu, producent podkreśla długie interwały serwisowe wynoszące 16 000 km oraz 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Zainteresowani mogą dowiedzieć się więcej na stronie Triumph Polska.
Podsumowanie
Tiger Sport 800 to propozycja dla tych, którzy szukają motocykla łączącego dynamiczne osiągi ze wszechstronną funkcjonalnością turystyczną. Nowy motocykl oferuje solidny pakiet technologii i komfortu, który sprawia, że może śmiało konkurować z innymi motocyklami w swojej klasie. Na sam koniec, przedstawiamy szczegółowe dane od producenta.
SPECYFIKACJA – TIGER SPORT 800
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Typ | Chłodzony cieczą, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 798 cm³ |
Średnica | 78.0 mm |
Suw | 55.7 mm |
Stopień sprężania | 13.2:1 |
Maksymalna moc | 115 KM (84.6 kW) przy 10,750 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 84 Nm przy 8,500 obr./min |
Układ zasilania | Wielopunktowy, sekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa Bosch z elektroniczną kontrolą przepustnicy,3 tryby jazdy (Rain, Road, Sport) |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku |
Układ napędowy | Łańcuch x-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe z systemem slip |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa, Quickshifter |
PODWOZIE | |
Rama | Rama obwodowa z rur stalowych |
Wahacz | Dwustronny, z tłoczonej stali |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 5-ramienne, 17 x 3.5 cala |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 5-ramienne 17 x 5.5 cala |
Przednia opona | 120/70 R 17 |
Tylna opona | 180/55 R 17 |
Przednie zawieszenie | Widelec Showa typu upside down o średnicy 41 mm, z oddzielnymi funkcjami i regulacją tłumienia odbicia kompresji, skok 150 mm |
Tylne zawieszenie | Showa monoshock RSU z regulowanym tłumieniem odbicia i zdalną, hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego, skok 150 mm |
Przednie hamulce | Podwójne, 310 mm pływające tarcze, 4-tłoczkowe, radialne zaciski, OC-ABS |
Tylne hamulce | Pojedyncza, 255 mm tarcza, z jednym tłoczkiem, przesuwny zacisk OC-ABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym, kolorowym ekranem TFT |
WYMIARY ORAZ WAGA | |
Długość | 2073 mm |
Szerokość kierownicy | 828 mm |
Wysokość bez lusterek | 1386 mm / 1303 mm (wysoko / nisko ustawiona owiewka) |
Wysokość siedzenia | 835 mm |
Rozstaw osi | 1422 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 23.8 ° |
Wyprzedzenie | 99 mm |
Masa z płynami | 214 kg |
Pojemność zbiornika | 18.6 litrów |
SERWIS | |
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej |
SPALANIE I EMISJA (EU) | |
Zużycie paliwa | 4.7 litrów / 100 km |
Emisja | 109 g/km
EURO 5+ Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |
800 tiger który waży zalany 230-235kg, ciężki..
Yamaha Mt 09 mocniejsza zalana waży 193kg.. 42kg różnicy… Ogromna różnica..
Yamaha tracer 700 na mokro waży 196kg..