
- Przegląd lekkich motocykli 125.
- Szukasz motocykla klasy 125 i najważniejszym jest, żeby był lekki? Sprawdź nasz przegląd
- Oto 10 propozycji lekkich motocykli 125, które można kupić w polskich salonach.
Motocykle 125 to dla wielu początek przygody z motocyklizmem, dlatego o zakupie często decyduje m.in. niska masa motocykla. Jeżeli jest to również twoje główne kryterium wyboru, to świetnie się składa, bo przygotowaliśmy przegląd 10 lekkich motocykli klasy 125.
Dlaczego warto kupić lekki motocykl 125? Jeżeli to twój pierwszy motocykl, to po prostu łatwiej będzie ci go opanować w trakcie jazdy i manewrować na parkingu. Do tego będzie zwinniejszy w ruchu miejskim, jeżeli twoją motywacją do zakupu była chęć przesiadki z samochodu, żeby nie stać w korkach. Niska masa to łatwiejsze przeciskanie się między samochodami i szybsza zmiana pasów ruchu. Do przeglądu wybraliśmy motocykle dostępne w salonach na rok modelowy 2025.
1. Honda MSX 125 Grom – 103 kg
Najlżejszym motocyklem w naszym zestawieniu jest Honda MSX 125 Grom. Niech nie zwiodą cię jednak jej niewielkie rozmiary, bo to pełnoprawny motocykl, którym sprawnie pokonasz miejską dżunglę. Silnik ma moc 9,7 KM, co przy tej masie zapewnia bardzo dobre przyspieszenie. Choć koła są niewielkie, to ergonomia została opracowana tak, by z powodzeniem odnalazły się tu osoby o wzroście powyżej 170 cm, ponieważ siedzisko umieszczono na wysokości 761 mm.
2. Honda Monkey 125 – 104 kg
To prawdopodobnie najbardziej uroczy motocykl, jaki można obecnie kupić w salonach. Monkey 125 to współczesne wcielenie kultowego klasyka z lat 60. ubiegłego stulecia. Design w stylu retro spotyka tu nowe technologie. W tym sprzęcie można się zakochać. Silnik ma moc 9,3 KM, a siedzisko umieszczono na wysokości 775 mm. Warto wspomnieć, że z przodu i z tyłu zastosowano hamulce tarczowe i ABS, więc możesz bezpiecznie ruszyć w drogę!
3. Junak 125 Racer – 115 kg
Junak 125 Racer to propozycja dla osób ze sportowym zacięciem. Niska masa połączona z silnikiem o mocy 10,8 KM sprawiają, że można dynamicznie przemieszczać się po mieście i tak też jest pozycjonowany ten model. Deklarowana prędkość maksymalna wynosi 90 km/h. Koła mają średnicę 17″. Największe wrażenie robi zbiornik paliwa o pojemności aż 20 litrów. Lepiej uważaj, żeby nie zapomnieć zatankować.
4. Honda CB125F – 117 kg
Kolejna Honda w naszym zestawieniu. Motocykl waży zaledwie 117 kg, ale już wygląda zdecydowanie poważniej niż jego poprzednicy. Silnik generuje moc 10,9 KM. Koła mają średnicę 18″, co przekłada się na dobre prowadzenie i komfort na gorszej nawierzchni. Siedzenie umieszczono na wysokości 790 mm, więc wygodnie zajmiesz odpowiednią pozycję. W wersji na rok modelowy 2025 zastosowano wyświetlacz TFT 4,2″ z obsługą aplikacji Honda RoadSync, więc telefon możesz zostawić w kieszeni.
5. Romet SCMB 125 – 120 kg
Jeżeli chcesz połączyć lekkość i styl, to najlepszym adresem będzie Romet SCMB 125. Motocykl łączy elegancki wygląd w klimatach retro ze żwawym silnikiem o mocy 10,7 KM. Koła o średnicy 17″ wyposażono w kostkowe opony, więc z łatwością pokonasz nie tylko miejskie, ale również szutrowe drogi. Zbiornik paliwa ma pojemność 13 l, co przy spalaniu ok. 3 l na 100 km zapewnia bardzo dobrą wydajność. Hamulce tarczowe są wspomagane przez system CBS. To świetny wybór dla tych, którzy chcą dobrze jeździć i dobrze wyglądać.
6. Barton GT 125 – 123 kg
Barton GT 125 to motocykl w stylu turystycznym, który ma silnik o mocy 10,5 KM. Siedzisko znajduje się na wysokości zaledwie 770 mm. Jednak najważniejsze jest to, że zastosowano tu wysoką szybę i rozbudowany uchwyt na bagaż, a także umożliwiono łatwy montaż stelaża pod kufer. Dzięki temu zajedziesz wszędzie i przewieziesz niemal wszystko. Opony mają bieżnik dual sport, więc z powodzeniem możesz wjechać w lekki teren.
7. Suzuki GSX-S125 – 133 kg
Robimy mały przeskok o ponad 10 kg i trafiamy na Suzuki GSX-S125, które jest wąskie, lekkie i zwinne. Do tego ma silnik, który generuje 15 KM, a więc jest to maksymalny pułap dla klasy 125. Wyglądem nawiązuje do swoich większych braci, więc z daleka łatwo pomyśleć, że jest mocniejszy niż w rzeczywistości. Do tego ma hamulce tarczowe z układem ABS od firmy Bosch. Siedzisko umieszczono na wysokości 785 mm, co zapewnia komfort i pewność prowadzenia.
8. Voge 125R – 136 kg
Marka Voge na stałe zadomowiła się na naszym rynku, a model 125R imponuje nie tylko masą, ale również parametrami. Maksymalna moc wynosi 15 KM, a maksymalny moment obrotowy – 12 Nm. Na pokładzie są pełne oświetlenie LED i układ ABS. Jeżeli do tego dołączymy ciekawe aerodynamiczne detale i atrakcyjne malowania, to mamy gotowy przepis na poruszanie się po mieście w sportowym stylu.
9. Yamaha MT-125 – 142 kg
Kolejna propozycja to Yamaha MT-125, a podana masa 142 kg jest tu liczona z płynami i paliwem. To kolejny motocykl z maksymalną mocą silnika dla klasy 125, a więc masz do dyspozycji 15 KM. Zastosowano tu rozwiązania z wyższej półki w postaci widelca upside-down, wyświetlacza z obsługą nawigacji oraz sprzęgło antyhoppingowe z funkcją docisku. Dzięki temu jazda będzie bezpieczna i pewna. Trzon stanowi rama Deltabox, którą znajdziesz też w większych motocyklach marki Yamaha.
10. Junak M12 Vintage – 144 kg
Teraz czas na coś z zupełnie innej beczki i motocykl, który w pewnych kręgach jest uważany za kultowy i ma spore grono wielbicieli. Mowa o modelu Junak M12, tu w wersji Vintage. Nie ma co ukrywać, że tu liczą się przede wszystkim styl i luz. Silnik o mocy 12,2 KM jest wystarczająco dynamiczny, żeby rano dotrzeć do pracy, a popołudniu wyruszyć gdzieś na podmiejskie drogi i zrelaksować się. Siedzenie umieszczono na wysokości 720 mm, a stopy mogą wygodnie spocząć na podestach. Brak chromów dodaje mu powagi, a szprychowe koła to kolejny ukłon w stronę klasyki.
Podsumowanie
Jak widzisz, motocykle 125 mogą być lekkie, ciekawe i ładne. Dzięki temu twój początek przygody z jednośladami będzie dokładnie taki, jak sobie to wymarzyłeś. Spory przekrój modeli sprawia, że z pewnością znajdziesz coś dla siebie, co sprawi ci wiele radości i być może będzie motywacją do zdania egzaminu na prawo jazdy kat. A.
Przeczytaj również
Motocykle 125 cm³ dla niskich osób: modele z kanapą poniżej (lub) 700 mm na kategorię A1 i B
Chart 125 ze stajni Rometa. 120 kg i bodaj najtańszy w swojej klasie. Ciekawe dlaczego zabrakło go w tym zestawieniu ? Autor ma bonusy za reklamowanie droższych modeli ?