- SYM NH T 125 to mały adventure, który wygląda nowocześnie.
- Wyróżnia się wzornictwem. Pozycja za kierownicą jest bardzo zrelaksowana.
- Siedzenie na wysokości 820 mm sprawi, że odnajdą się na nim wyższe osoby.
- NH T ma bogate wyposażenie - oświetlenie LED, wyświetlacz LCD ze wskaźnikiem biegu.
- Więcej niesamowitych historii motocyklowych przeczytasz na naszej stronie, jednoslad.pl!
- NH T 125 to motocykl, którym możesz jeździć z prawem jazdy kat. B.
Kiedy ktoś zadaje mi pytanie o najlepszy motocykl 125 z punktu widzenia turysty odpowiadam bez chwili namysłu: Varadero 125, a dopiero potem drapię się po czole i przypominam sobie o motocyklu SYM NH T 125. Długa, skrótowa nazwa nieszablonowego i naprawę świetnego motocykla 125.
Sym NH T 125 jest dosyć rzadko spotykanym motocyklem na rynku wtórnym motocykli 125, a szkoda bo jest to naprawdę świetnie jeżdżąca, sporych rozmiarów jak na tą klasę pojemnościową solidna propozycja motocykla 125 dla początkujących.
Sam wygląd SYMa NH T 125 stwarza poczucie porządnego sprzętu. Jego linia jest nowoczesna i przyjemna dla oka. Szprychowane koła dodają mu poczucia terenowej dzielności, wysunięta przednia owiewka pod lampą nawiązuje np. do większego BMW G 310 GS. Sama lampa jest wykonana w technologii LED a światła drogowe i mijania są w osobnych kloszach, jeden nad drugim, co wyróżnia ten motocykl. Koła są w rozmiarze 19 z przodu i 17 z tyłu, więc zwiększa to dzielność terenową.
SYM NH T 125: najważniejsze informacje:
1. SYM NH T 125 był oferowany w Polsce. Następnie prawdopodobnie przez euro 5 jego import nie był możliwy. Istnieje szansa, że znów trafi u nas do sprzedaży.
2. Turystyk posiada przednie oświetlenie w technologii LED.
3. Posiada wiele elementów, które mogą skłonić Cię do zakupu: nowoczesna linia i zestaw wskaźników, szprychowane koła i szeroka kierownica.
4. Jest tanim sposobem na podróżowanie po zróżnicowanej nawierzchni. Z przymrużeniem oka, wjedzie w bardzo ciężki teren, czyli krawężniki i dziurawa droga nie są mu straszne.
5. NH T ma w rodzinie brata, NH X. Między innymi, NH T jest bardziej terenowy, ma owiewkę, wyższe zawieszenie i przednie koło w rozmiarze 19.
Walory jezdne to jedna strona medalu. Drugą jest komfort jazdy. Na tym pol tajwański producent motocykli nie poszedł na skróty. Wygodna, szeroka kierownica zapewnia świetny chwyt i dosyć zrelaksowaną pozycję za kierownicą. Siedzenie może nie jest najwygodniejszym siedzeniem motocyklowym na jakim siedziałem, ale łapie się na ocenę przynajmniej 4,5 na 6. Jest naprawdę dobrze!
Również miejsce dla pasażera może być rzeczywiście przez pasażera wykorzystywane tak, że nie będzie chciał zsiąść już po kilku kilometrach. Z siedzeniem i w ogóle advenczerowym charakterem tego motocykla wiąże się jednak wymaganie stawiane kierowcy. Wysokość siedzenia jest na poziomie 820 mm, więc jest to jeszcze nie ogromna wartość, ale na pewno znajdziemy motocykle 125, które mają siedzenie osadzone niżej. Ponieważ siedzenie jest szerokie, w połączeniu z jego wysokością, nie wszyscy będą czuli się na nim komfortowo.
SYM NH T 125. Wyposażenie to podstawa
Na tym się jednak nie kończy, bo kolejnymi plusami jest osłona pod silnikiem, a także stopka centralna. Mimo, że na przykład osłona pod silnikiem to raczej element wizualny niż ochronny, to jest to przyjemny dodatek. Podoba mi się linia motocykla w tylnej części. To jaki jest kanciasty patrząc z boku motocykla. Niestety wydech według mnie psuje trochę to wrażenie. Końcówka z widocznymi śrubami sprawia wrażenie taniego tuningowanego zestawu do uniwersalnego zastosowania.
Siedząc na miejscu kierowcy, dostrzeżemy na kokpicie wyświetlacz LCD i kilka kontrolek. Na wyświetlaczu odczytać można prędkość, obroty, przebieg, poziom paliwa, godzinę, a także, który bieg mamy aktualnie zapięty. Czytelność jest na dobrym poziomie. Dodatkowo NH T ma już wyprowadzony port USB, więc bez konieczności dodatkowego prowadzenia przewodów, sprawnie podłączymy smartfon do ładowania.
SYM NH T 125. Co w nim drzemie?
SYM NH T 125 wyposażony jest w silnik, który generuje 10,2 KM i 9,5 Nm. Znajdziemy oczywiście 125, które są mocniejsze i te, które są słabsze, więc NHT plasuje się mniej więcej w połowie stawki. Silnik zasilany jest wtryskiem. Prędkość maksymalna, jaką uda się uzyskać to około 105 km/h. Przy pojemności 125, prędkość maksymalna będzie w dużym stopniu zależeć od wagi kierowcy. Zbiornik o pojemności 10,3 litrów pozwoli na zasięg około 300 km.
Przeczytaj również:
Wyścigi TT na Wyspie Man: przereklamowany bubel, czy totalne szaleństwo?
Za hamowanie odpowiadają hamulce połączone. To znaczy, że mamy zastosowany system CBS. Hamulce współpracują ze sobą i po naciśnięciu hamulca tylnego, przód także będzie hamować. Podczas hamowania można będzie zauważyć, że zawieszenie jest miękkie. To motocykl, który ma dobre walory użytkowe, ponieważ sprawdzi się w wielu środowiskach miejskich i podmiejskich. Gdy coś się w nim zepsuje, części będzie można uzyskać u polskiego importera.
SYM NH T 125. Dane techniczne:
Typ |
4 suwowy, 2 zaworowy, chłodzony powietrzem |
Układ |
Pojedynczy cylinder |
Pojemność |
124,1 cm3 |
Zasilanie |
Wtrysk |
Średnica/skok tłoka |
56,5 mm x 49,5 mm |
Stopień sprężania |
10,1:1 |
Moc maksymalna |
7,5 kW (9,5 KM) przy 8500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy |
9,5 Nm przy 6500 obr/min |
Pojemność zbiornika paliwa |
10,3 l |
Skrzynia biegów |
5 stopniowa |
Przeniesienie napędu |
Łańcuch |
Długość |
2060 mm |
Szerokość |
795 mm |
Wysokość |
1235 mm |
Wysokość siedzenia |
820 mm |
Rozstaw osi |
1405 mm |
Masa |
150 kg |
Opona przód | tył |
100/90 – 19 | 130/80 – 17 |
Skok zawieszenia |
140 mm |
Zawieszenie przednie |
Zawieszenie teleskopowe |
Zawieszenie tylne |
Centralny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego |
Hamulce przednie |
Pojedyncza tarcza 288 mm. System CBS |
Hamulce tylne |
Pojedyncza tarcza 222 mm. System CBS |
Pod każdym względem, poza wielkością koła z przodu, słabszy jest od zontesa ga
Bardzo podobny do Malaguti Dune z tym że on ma aż 15 koni.
Z takimi parametrami to do wspomniaej do Hondy Varadero 125 daleko…oj daleko tej zabawce…