125 ccm
Aktualnie czytasz:
Kymco Agility 16+ 125: Wszystko co musisz wiedzie膰 o tym skuterze

Przez ostatnie dni聽zaprzyja藕niali艣my si臋 z聽Kymco Agility 16+ 125. Typowym miejskim skuterem w nieco bardziej "m艂odzie偶owej" odmianie. Zweryfikowali艣my dla Was walory u偶ytkowe i osi膮gi tej tajwa艅skiej maszyny.

Zacz膮膰 trzeba od designu. Skuter wygl膮da do艣膰 艣wie偶o i nowocze艣nie. Dobr膮 robot臋 robi matowe, niebieskie malowanie, przednie ledy i zgrabne proporcje. Pochwa艂y za dedykowany kufer w kolorze nadwozia do kt贸rego otwierania u偶ywamy tego samego kluczyka, co do stacyjki czy schowka pod kanap膮.

Kymco Agility 16+ 125 to przede wszystkim praktyczno艣膰 i komfort w mie艣cie. Wysoka pozycja za kierownic膮, du偶a i p艂aska pod艂oga i przednie ko艂o o rozmiarze 16 cali sprawia, 偶e skuter 艣wietnie sprawdza si臋 podczas jazdy po zat艂oczonym mie艣cie. Prowadzenie jest pewne i "zwinne". Co wa偶ne - 艣migaj膮c na Agility nie b臋dziesz musia艂 zawsze taszczy膰 ze sob膮 plecaka, bowiem Kymco zosta艂o wyposa偶one w trzy schowki. Najwi臋kszy jest dedykowany kufer marki Shad w kt贸rym zmie艣cisz ma艂y plecak, albo pe艂nowymiarowy kask. Z kolei pod siedzeniem na upartego przewieziesz ma艂ego jet-a, lub dwie niewielkie siatki z zakupami. Ma艂o? Tak, pojemno艣膰 tej przestrzeni rzeczywi艣cie nie jest zbyt du偶a i to w艂a艣nie z tego wzgl臋du seryjnie znajdziecie wspomniany ju偶 kufer. To typowa cecha skuter贸w z du偶ymi ko艂ami.

Trzeci i najmniejszy schowek to idealne miejsce na dokumenty i telefon. Co bardzo wa偶ne - w nim umieszczono gniazdo 12 V. Dzi臋ki temu masz mo偶liwo艣膰 艂adowania swojego smartfona w trakcie jazdy, albo wyprowadzenia przewodu do nawigacji czy rejestratora.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Pod nadwoziem znajdziecie 9 konny, czterosuwowy, autorski silnik Kymco. Ten zasilany jest ga藕nikiem i ch艂odzony wymuszonym obiegiem powietrza. To w zupe艂no艣ci wystarcza do jazdy nawet w 40 stopniowych upa艂ach. Jednostka nie wykazuje nawet pod du偶ym obci膮偶eniem objaw贸w zm臋czenia i do艣膰 elastycznie oddaje moc na tylne ko艂o. Skrzynia CVT skonfigurowana jest kompromisowo - nie zachwyca mo偶e przera偶aj膮cym przy艣pieszeniem czy pr臋dko艣ci膮 maksymaln膮 (110 km/h). Jednak偶e dla kogo艣, kto przesiada si臋 z motoroweru czy skutera 50 ccm b臋d膮 to warto艣ci wi臋cej ni偶 zadowalaj膮ce. Brzmienie wydechu jest przyjemne dla ucha i nie m臋czy podczas d艂u偶szej jazdy - to kolejne odwo艂anie do komfortu.

Kymco Agility 16+ 125 to tak偶e 艣wietne hamulce. Uwierzcie nam, 偶e to jeden z najlepszych uk艂ad贸w w klasie. Dwie du偶e tarcze sprawiaj膮, 偶e skuter ochoczo reaguje nawet na delikatne mu艣ni臋cie kt贸rejkolwiek z klamek. To najmocniejsza strona tej konstrukcji.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Kymco Agility 16+ 125 to naszym zdaniem skuter dla kogo艣, kto nieco pragmatycznie podchodzi do jazdy jedno艣ladem. Brak manualnej skrzyni, komfortowa pozycja i zawieszenie. Do tego niska cena (7 900 PLN) i bardzo dobra jako艣膰 wykonania. Przy tym to zakup na lata dzi臋ki legendarnej trwa艂o艣ci produkt贸w tajwa艅skiej fabryki.

Cze艣膰, tutaj Leszek. Witajcie w naszym gara偶u w Jedno艣lad.pl. Razem z Kymco Agility 16+, kt贸ry jest u nas na testach w tym tygodniu, zrobi艂 on wiele kilometr贸w, tak偶e wsp贸lnie je pokonali艣my. Mieli艣cie okazj臋 zobaczy膰 dosy膰 d艂ugi film podczas to kt贸rego dzieli艂em si臋 wra偶eniami z jazdy, pokazywa艂em wam te偶 pr臋dko艣膰 maksymaln膮 i wiele atrybut贸w, kt贸re wyr贸偶niaj膮 te maszyn臋. Dzisiaj spojrzymy jednak bardziej detalistycznie na ten sprz臋t zaczynaj膮c od samego designu. 艁adne niebieskie malowanie, matowe malowanie, kt贸re widoczne jest tak偶e na kufrze marki Shad. Jest on w pe艂ni kompatybilny. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i tego samego kluczyka u偶ywamy te偶 do otwierania tego dodatkowego schowka. Sama stylistyka jest raczej spokojna, cho膰 niby bardziej m艂odzie偶owa ze wzgl臋du na to oznaczenie "16+" i faktycznie mo偶e on si臋 podoba膰, podoba膰 tym wszystkim, kt贸rzy nie szukaj膮 jaki艣 sztucznych nawi膮za艅 i aspiracji sportowych, czy te偶 pseudo sportowych. Ta maszyna pod wzgl臋dem stylistyki nie udaje niczego czym nie jest. To s艂owo dosy膰 cz臋sto b臋dzie pada膰 podczas recenzowania wam tej maszyna i podczas podsumowania niejako testu, kt贸ry mia艂 miejsce przez ostatnie dni. Jest to maszyna typowo miejska, nieco bardziej podniesiona ze wzgl臋du na: pierwsze komfort, po drugie 鈥 ze wzgl臋du na praktyczno艣膰. O wiele 艂atwiej jest podjecha膰 czym艣 takim pod kraw臋偶nik ni偶 maxi-skuterem, czy te偶 zwyk艂ym motocyklem. Przynajmniej mi si臋 tak wydaj臋 z test贸w przez kt贸re przechodzi艂em przez ostatnie miesi膮ce. Pozycja tutaj jest do艣膰 specyficzna, bo siedzimy te偶 wy偶ej, siedzimy w pozycji krzese艂kowej, czyli kolana mamy ugi臋te niemal偶e pod k膮tem 90 stopni i w taki spos贸b po prostu sobie je藕dzimy po mie艣cie, jednak偶e ze wzgl臋du na ten nieco wy偶szy 艣rodek ci臋偶ko艣ci nie odczuwamy braku pewno艣ci podczas pokonywania jaki艣 wi臋kszych winkli, czy podczas manewrowania pomi臋dzy samochodami w korkach, bo do tego ten sprz臋t jest stworzony. Je偶eli m贸wimy o siedzeniu i podr贸偶owaniu na tym sprz臋cie to jest kanapa, kt贸ra nie jest wybitnie dzielona, ale fajnie spe艂nia swoj膮 funkcj臋, nie jest ona zbyt g艂臋boka, ale na pewno jest komfortowa i powiem wam ze swojego do艣wiadczenia, 偶e p贸艂torej godziny jazdy na tym skuterze nie odbije si臋 jako艣 na naszych czterech literach. Ten sprz臋t, tak jak wspomina艂em, s艂u偶y g艂贸wnie, by penetrowa膰 miasto i spe艂nia si臋 w tej funkcji naprawd臋 dobrze, ale tak偶e mamy mo偶liwo艣膰 pojecha膰 gdzie艣 dalej. Ten sprz臋t w wygodny i komfortowy spos贸b b臋dzie przewozi艂 nie tylko Ciebie, ale r贸wnie偶 i pasa偶erk臋, kt贸ra mo偶e si臋 w bardziej lub mniej zdecydowany spos贸b nawet oprze膰 o ten kufer. Miejsca dla pasa偶era te偶 jest ca艂kiem sporo. S膮 du偶e podn贸偶ki i dzi臋ki temu my艣l臋, 偶e weekendowy wyjazd na ryby, grzyby, albo nawet nad morze z Warszawy mo偶e by膰 czym艣 przyjemnym zw艂aszcza, 偶e mamy tutaj bardzo istotny dodatek w postaci 12V z艂膮cza. Ono znajduje si臋 pod kierownic膮 w dodatkowym schowku. Je偶eli m贸wimy o schowkach: s膮 tutaj dok艂adnie 3. I po co jest montowany ten kufer? Ze wzgl臋du na to, 偶e pod siedzeniem nie zmie艣cimy pe艂nowymiarowego kasku, a na pewno nie dw贸ch i tutaj mie艣ci si臋 on bez problemu. Pod siedzeniem zmie艣cimy co najwy偶ej jet'a, czyli kask p贸艂otwarty. By膰 mo偶e zmie艣ci si臋 niewielki plecak, kt贸ry b臋dziemy wozi膰 na co dzie艅 na przyk艂ad do pracy. Pod kierownic膮 mo偶emy sobie trzyma膰 z kolei mo偶emy trzyma膰 telefon, portfel, r臋kawiczki. Wi臋cej w膮tpi臋, 偶eby tutaj si臋 zmie艣ci艂o. Co wa偶ne. W艂a艣nie mamy dost臋p do zasilania, dzi臋ki czemu w jaki艣 spos贸b do lusterka jeste艣my w stanie zamontowa膰 nawigacj臋 GPS i w taki spos贸b podr贸偶owa膰 nawet przez Polsk臋. To o czym jeszcze musz臋 wspomnie膰 musia艂em sobie wypisa膰 te najwa偶niejsze atrybuty, bo jest ich tutaj ca艂kiem sporo. Mo偶emy 艣mia艂o przej艣膰 do o艣wietlenia, kt贸re spe艂nia si臋 dobrze w nocy. To co jest jeszcze wa偶ne to ledy, kt贸re znajduj膮 si臋 z przodu pojazdu i s膮 u偶ywane jako 艣wiat艂a pozycyjne i one zapalaj膮 si臋 wraz ze 艣wiat艂ami mijania. Nie mamy tutaj w艂膮cznika / wy艂膮cznika 艣wiate艂 za spraw膮 przepis贸w unijnych, kt贸re od ca艂kiem niedawna obowi膮zuj膮 w naszym kraju. Mamy te偶 dosy膰 du偶e klosze migaczy. Z ty艂u r贸wnie偶 bardzo du偶a lampa, kt贸ra zazwyczaj ma miejsce w takich konstrukcjach miejskich i dobrze, poniewa偶 nasza widoczno艣膰 jest naprawd臋 rewelacyjna jad膮c na tej maszynie. Jeszcze wracaj膮c do kierowcy i do tego co on widzi podczas jazdy. To przede wszystkim deska rozdzielcza, kt贸ra wygl膮da nawet nie najgorzej, zw艂aszcza jak na Kymco, kt贸re przez d艂ugi czas mia艂o je zaprojektowane w taki specyficzny, tajwa艅ski spos贸b. Teraz jest naprawd臋 du偶o lepiej, du偶o bardziej nowocze艣nie....

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%
1 Komentarze
  • Zdj臋cie profilowe jas13
    5 lipca 2016 at 15:27

    Mo偶e by艣cie wzi臋li Pulsara S125 na testy. P贸艂ka cenowa Junaka 123, ale mo偶e jakie艣 r贸偶nice na korzy艣膰 Kymco?

Podziel si臋 opini膮

lub