Aktualnie czytasz:
Keeway RY6 50 2T: Kochajmy dwusuwy, bo tak szybko odchodz膮

Marki Keeway nie trzeba nikomu przedstawia膰. W Polsce furor臋 zrobi艂a g艂贸wnie dzi臋ki ma艂ym skuterom z silnikiem dwusuwowym. W sumie nic dziwnego. Jest聽tanio i dobrze. Przy tej okazji te maszyny s膮 uznawane za bardzo trwa艂e, cho膰 nie maj膮 lekkiego 偶ycia.

Keeway RY6 50 2T ma 3 i p贸艂 konia i rozp臋dza si臋 do 70 km/h na dotarciu i przy obci膮偶eniu moj膮 mas膮 ponad 90 kilo. Cz臋sto jest to 艂膮czna masa dw贸ch filigranowych kole偶anek ze szko艂y. Nie powiedzia艂bym, 偶e silnik zamula. Owszem - potrzebuje chwili na rozkulanie, jednak to w dwusuwach normalne, bo moc uzyskuje si臋 przy bardzo wysokich obrotach.聽RY6 to te偶 fajna baza do tuningu. Mo偶na w przysz艂o艣ci pomy艣le膰 o innych rolkach, wariatorze czy wydechu.

Stylistycznie Keeway RY6 nawi膮zuje do sportowych aspiracji, co b臋dzie si臋 podoba膰 nieco m艂odszym ode mnie. Fajnie prezentuj膮 si臋 艣wiat艂a, pod艂oga, profil, wydech typu snake, przednia tarcza czy malowana tylna spr臋偶yna.

Skoro tu jeste艣my to powiem nieco o hamulcach -聽s膮 po prostu przeci臋tne. Na przodzie hydraulika a z ty艂u b臋ben. Ten jest w stanie zblokowa膰 ko艂o, ale trzeba w艂o偶y膰 nieco wi臋cej si艂y. Uk艂ad pewnie zyska na sile za kilkaset kilometr贸w, czyli kiedy si臋 skutecznie dotrze.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Keeway聽RY6 jest wbrew pozorom do艣膰 komfortow膮 maszyneri膮. Z przodu klasyczne lagi, a z ty艂u pojedyncza spr臋偶yna. Do tego ko艂a o rozmiarze聽12 cali, kt贸re nadrabiaj膮 szeroko艣ci膮 ogumienia - to jest 130/70. Tak naprawd臋 dzi臋ki temu sporo zyskujemy na pewno艣ci prowadzenia i komforcie podczas jazdy.

Keeway RY6 nie nale偶y te偶 do mega praktycznych skuter贸w. Znajdziecie tutaj jedynie schowek na kask pod siedzeniem, ale ten nie zmie艣ci艂 mojego szcz臋kowca. Widocznie mam za du偶膮 g艂ow臋. Do tego mamy haczyk pod kierownic膮 i fajnie wygl膮daj膮cy, czerwony stela偶 do monta偶u kufra. To co widzicie pod kanap膮 to nie jest zamykany schowek, a jedynie klapka pod kt贸r膮 znajdziecie zbiornik na olej. Z niego smarowid艂o w臋druje do mieszalnika. Dzi臋ki temu nie musicie samodzielnie miesza膰 benzyny z olejem. Wystarczy od czasu do czasu uzupe艂ni膰 zasobnik. Co wa偶ne na desce rozdzielczej mamy te偶 odpowiedni膮 sygnalizacj臋 niskiego stanu oleju. Dzi臋ki temu nie zatrzecie Keewaya.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Jeszcze rzut oka na zegary, kt贸re z pewno艣ci膮 s膮 Wam ju偶 znane. S膮 w pe艂ni analogowe, proste i czytelne. W komplecie jest te偶 miejsce na zegarek. Ma艂a rzecz, a cieszy.

Sprz臋t kosztuje niewiele, bo 4700 PLN. Je艣li chcesz kupi膰 niewielki i dynamiczny skuter z silnikiem 2T to radz臋 si臋 po艣pieszy膰, bo jeste艣my 艣wiadkami zabijania dwusuw贸w przez europejskich urz臋dnik贸w. Dlatego od przysz艂ego roku mo偶ecie mie膰 problem z zakupem skutera z tego typu silnikiem...

 

Szczeg贸艂y
Cena

4 700 PLN

Dane techniczne

Pojemno艣膰 silnika: 49.2
Oznaczenie silnika: 1E40QMB-4
Moc maksymalna: 3.5 KM/6500 r/min
Moment obrotowy: 3.7N.m/6000 r/min
Zasilanie: Ga藕nik
Ch艂odzenie: Powietrzem 鈥 wymuszone
Skrzynia bieg贸w: Automatyczna CVT
Przeniesienie nap臋du: Pas
Waga: 88
Wysoko艣膰 siedzenia: 775
Hamulec prz贸d: Tarcza
Hamulec ty艂: B臋ben
Pojemno艣膰 zbiornika paliwa: 6
Maksymalna 艂adowno艣膰: 154

Plusy

Niska masa w艂asna
Wydech typu snake w standardzie
Ponadczasowy design
Szeroki profil ogumienia
Dobry stosunek ceny do jako艣ci

Minusy

Wzgl臋dnie niska moc jednostki nap臋dowej 2T
Ma艂o wydajny uk艂ad hamulcowy

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena U偶ytkownik贸w
Oce艅 tutaj
Ocena og贸lna
Design
Jako艣膰
Cena do jako艣ci
Ocena Redakcji
Ocena U偶ytkownik贸w
18 Oceny
Ju偶 oceni艂e艣, dzi臋kujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
64%
0%
9%
2 Komentarze
  • Zdj臋cie profilowe Pawel1234
    31 maja 2017 at 07:44

    4700z艂 to niewiele, przy pensji 艣redniej 4000PLN? Czemu w Polsce to takie drogie wszystko? W Chinach za 300 dolar贸w mo偶na mie膰 super machin臋. VAT, c艂o, chciwo艣膰 i pazerno艣膰 sprzedawc贸w? W czym tkwi problem? W Chinach za 艣redni膮 pensj臋 sobie mo偶na kupi膰 dwa takie skutery.

  • Zdj臋cie profilowe Leszek 艢ledzi艅ski
    31 maja 2017 at 11:19

    Jest drogie ze wzgl臋du na wszystko co wymieni艂e艣. Vat, c艂o, fracht, mar偶a. Nikt za darmo nie sprowadzi tego do Polski. Importer te偶 musi z czego艣 偶y膰.

Podziel si臋 opini膮

lub
Ocena og贸lna
Design
Jako艣膰
Cena do jako艣ci