Kawasaki Ninja H2 to przykład motocykla doskonałego. Zastosowany w nim Czterocylindrowy rzędowy silnik doładowany kompresorem został zaprojektowany całkowicie przez Kawasaki. Projektanci marki wydobyli z niego niebanalną moc, wynoszącą 205 KM. Dodatkowo silnik wyposażony w system chłodzący, który zapewnia olej silnikowi, sprężarce i skrzyni biegów. Dzięki temu jest on zawsze żwawy i mamy pewność, że nawet podczas dalszych podróży nie będzie miał on dość.
Jednak możliwość rozwinięcia olbrzymich prędkości łączy się z koniecznością i możliwością szybkiego wyhamowania maszyny. Kawasaki zamontowało parę masywnych, pół-pływających tarcz od Brembo o średnicy 330 mm.
- SILNIK:
- Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
- Pojemność skokowa silnika 998 cm³
- Średnica x skok 76 x 55 mm
- Stopień sprężania 8.5:1
- Układ zaworów 16 zaworów DOHC
- Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
- Zapłon Elektroniczny
- Układ rozruchowy Elektryczny
- Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
- HAMULCE I ZAWIESZENIE:
- Hamulce, przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
- Hamulce, tylne Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: Brembo, preciwstawny 2-tłoczkowy
- Zawieszenie, przednie Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
- Zawieszenie, tylne Nowy Uni-Trak, Öhlins TTX36 z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out
- OSIĄGI:
- Moc maksymalna 150.8 kW {205 KM} / 11,000 obr./min
- Emisja C02 198 g/km
- Moc maksymalna z powietrzem RAM 158.3 kW {215 KM} / 11,000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy 133.5 N•m {13.6 kgf•m} / 10,000 obr./min
- Przełożenie 6-biegowa, pierścieniowa
- Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
- RAMA I WYMIARY:
- Typ ramy Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie z płytą montażową wahacza
- Ślad 103 mm
- Skok zawieszenia, przednie 120 mm
- Skok zawieszenia, tylne 135 mm
- Opona, przednia 120/70ZR17M/C (58W)
- Opona, tylna 200/55ZR17M/C (78W)
- Kąt skrętu L/P 27° / 27°
- Dł x Szer x Wys 2,085 x 770 x 1,125 mm
- Rozstaw osi 1,455 mm
- Prześwit pod pojazdem 130 mm
- Pojemność zbiornika paliwa 17 litrów
- Wysokość siedzenia 825 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku Tbc
fajny motocykl, z pięknym lakierem, ciekawie zaprojektowany ma jakieś minusy nikomu do końca nie dogodzi, ale dźwięk kompresora i przyspieszenie robią robotę ;))