125 ccm
Aktualnie czytasz:
Jak b臋dzie wygl膮da膰 sezon 2015 na rynku motocykli 125? Moim zdaniem

Sezon 2014 ju偶 niemal za nami. Wida膰 to go艂ym okiem, zar贸wno na ulicach, jak i w Internecie. Mijaj膮cy rok by艂 zdecydowanie jednym z najbardziej prze艂omowych, ze wzgl臋du na now膮 ustaw臋 o 125 ccm. Przed nami rok 2015, kt贸ry b臋dzie nie mniej interesuj膮cy.

Zobacz nasze badania rynku 125 ccm (do pobrania wersja pdf).聽

To dlatego, bo b臋dzie pierwszym pe艂nym sezonem w kt贸rym obowi膮zuj膮 nowe przepisy o 125 ccm. Poza tym nie ma co ukrywa膰 - oferta producent贸w na terenie Polski dotychczas by艂a mocno ograniczona, co mia艂o na pewno wp艂yw na skal臋 sprzeda偶y nowych pojazd贸w. Ci, kt贸rzy celowali w segment jedno艣lad贸w klasy 艣redniej zra偶eni faktem pustych magazyn贸w szukali ratunku na rynku wt贸rnym. Jednak importerzy u偶ywanych maszyn r贸wnie偶 na skutek absolutnego zaskoczenia nie byli przygotowani na taki wzrost zainteresowania.

Za kilka miesi臋cy jednak wszystko si臋 zmieni. Ca艂a bran偶a przygotowuje nowe kolekcje gor膮czkowo czekaj膮c na pierwszy kwarta艂 nowego roku. Czego nale偶y si臋 spodziewa膰 w sezonie 2015?

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Moim zdaniem najwi臋kszymi beneficjentami nowych przepis贸w b臋d膮 Romet oraz Junak. Proporcjonalnie to w艂a艣nie oni zyskaj膮 najwi臋cej oferuj膮c skutery i motocykle 125 ccm najatrakcyjniejsze cenowo. Nie wolno zapomina膰 o Kymco, kt贸re ju偶 dzi艣 posiada zupe艂nie nowe portfolio uzbrojone w pojazdy z manualn膮 i automatyczn膮 skrzyni膮. W przypadku tej tajwa艅skiej marki sporo zale偶y od dzia艂a艅 wizerunkowych podkre艣laj膮cych walory produktu.

Zak艂adam r贸wnie偶, 偶e Barton w klasie tanich maszyn sporo zyska. To wynik czystej kalkulacji oraz naszych bada艅 rynku, kt贸re przeprowadzili艣my we wrze艣niu 2014 roku. Z nich wynika wprost, 偶e ponad 80% respondent贸w zamierza wyda膰 na nowy motocykl do 7000 PLN.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Topowe marki premium - Yamaha, Honda, Piaggio, Aprilia, Peugeot i Suzuki mocno zyskaj膮 w du偶ych miastach pozyskuj膮c nieco innego klienta, kt贸ry ze wzgl臋d贸w stricte pragmatycznych przesi膮dzie si臋 z samochodu na dwa k贸艂ka.

Keeway z kolei ma do odrobienia spore straty. Nale偶y si臋 spodziewa膰, 偶e przej臋cie dystrybucji tej marki przez Arkus & Romet Group doda temu brandowi tchu. Wszystko b臋dzie uzale偶nione nie tylko od sieci dystrybucji (Romet posiada najwi臋kszy pod tym wzgl臋dem potencja艂), ale te偶 od ponownego podniesienia 艣wiadomo艣ci tej marki na naszym rynku.

W sporej mierze b臋dzie to zale偶a艂o od dzia艂a艅 PR w Internecie. W sieci bowiem podejmowana jest wi臋kszo艣膰 decyzji konsumenckich o zakupie nowego pojazdu - wynika z bada艅 Skuterowo.com聽(63% respondent贸w). Co ciekawe w sporej mierze wyb贸r na konkretny jedno艣lad pada cz臋艣ciej w zimie (61%), ni偶 w sezonie (39%), tak mo偶na wyczyta膰 z naszego raportu. Co ciekawe 78% ankietowanych uwa偶a, 偶e Skuterowo.com jest pomocnym 藕r贸d艂em argument贸w przydatnych przy kreowaniu decyzji konsumenckich.

Sporo zyska rynek wt贸rny - mo偶na wnioskowa膰, 偶e prywatny import u偶ywanych skuter贸w i motocykli 125 ccm b臋dzie zyskownym interesem. Ogromnym zainteresowaniem ciesz膮 si臋 markowe jedno艣lady z po艂udniowego zachodu ze wzgl臋dnie niskimi przebiegami w cenie do 5000 PLN. Zagospodaruje si臋 te偶 ciekawa nisza pojazd贸w wi臋kszej pojemno艣ci homologowanych jako 125 ccm, co nale偶y podkre艣li膰, 偶e jest niezgodne z prawem.

Zak艂adam, 偶e podobnie jak w latach 2005-2009 na skutek boomu na polskim podw贸rku pojawi膮 si臋 kolejni importerzy i zupe艂nie nowe marki oferuj膮ce tanie jedno艣lady 125 ccm. B臋d膮 oni funkcjonowa膰 a偶 do osi膮gni臋cia granicy nasycenia rynku, podobnie jak to mia艂o miejsce kilka lat temu. Istnieje ryzyko, 偶e produkty te ze wzgl臋du na bardzo nisk膮 jako艣膰 i ma艂e do艣wiadczenie dystrybutora b臋d膮 negatywnie wp艂ywa膰 na wizerunek ca艂ego segmentu bud偶etowych jedno艣lad贸w.

Najwi臋cej strac膮 motorowery. 87% posiadaczy prawa 聽jazdy kat. B deklaruje przesiadk臋 z dotychczasowych 50 ccm na 125 ccm, co jest do艣膰 naturalnym krokiem w sytuacji tak diametralnej liberalizacji prawa.

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
9 Komentarze
  • Zdj臋cie profilowe Tomasinsky
    6 listopada 2014 at 17:32

    Wszyscy Ci kt贸rzy na艣miewaj膮 z Chi艅skich 125 sw贸j u艣miech ( szyderczy ) u艣miech wsadz膮 do kieszeni bo te super u偶ywane Japo艅skie 125 cenowo p贸jd膮 masakrycznie w g贸r臋 a i tak b臋d膮 mocno wyeksploatowanym markowym g贸wnem . A te Chi艅skie 艣cierwa p贸jd膮 o 1000 w g贸r臋 i tak b臋d膮 ta艅sze od markowych wrak贸w i wszyscy si臋 rzuc膮 na nie i nagle Junak nie b臋dzie Tianhu …..

  • Zdj臋cie profilowe Wombat
    6 listopada 2014 at 19:27

    nie p贸jd膮 bo b臋d膮 chcieli co艣 sprzeda膰. Boom ju偶 by艂, teraz ga艣nie. Dojdzie modeli ale poziomy cenowe ju偶 znamy.

  • Zdj臋cie profilowe eadem
    6 listopada 2014 at 20:16

    W zasadzie gdyby ceny podskoczy艂y o tyle, ile wynosi cena za kurs i egzamin na kat A, to ju偶 lepiej zainwestowa膰 w robienie kategorii 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe Wombat
    6 listopada 2014 at 20:18

    w kategorii inwestowanie tak. w kategorii lenistwa wygrywa bezkonkurencyjnie motor bez potrzeby egzamin贸w,kurs贸w i wydatk贸w.

  • Zdj臋cie profilowe H2SO4
    7 listopada 2014 at 05:52

    Co mia艂o zdro偶e膰 to ju偶 zdro偶a艂o. Kto si臋 napali艂 to ju偶 sobie zakupi艂, a reszta…
    A reszta ma na jedyn膮 s艂uszn膮 decyzj臋 zakupow膮… ca艂膮 najbli偶sz膮 zim臋. 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe Druid
    7 listopada 2014 at 09:28

    Nie b臋dzie wed艂ug mnie 偶adnego wzrostu cen w 2015… Sytuacja raczej b臋dzie przypomina艂a t膮 obecn膮 teraz na rynku ropy naftowej… Producenci i sprzedawcy b臋d膮 starali si臋 wykorzysta膰 okazj臋 dla zmiany swoich udzia艂贸w rynkowych. Ci co podnios膮 ceny, nie oferuj膮c adekwatnych nowych produkt贸w, po prostu wypadn膮 z tego wy艣cigu. Popyt oczywi艣cie si臋 zwi臋kszy, ale poda偶 moim zdaniem go przegoni. Faktycznie – przerwa zimowa jest doskona艂ym momentem na sch艂odzenie nadmiernie rozgrzanych g艂贸w…

  • Zdj臋cie profilowe LZK
    7 listopada 2014 at 09:54

    Akurat tym co zrobi艂 Romet jestem do dzi艣 g艂臋boko zniesmaczony. Z dnia na dzie艅 po wprowadzeniu ustawy podni贸s艂 ceny o prawie 50%. Przyk艂adowo Romet soft jeszcze w lipcu kosztowa艂 3500 z艂, a potem nagle cena uros艂a do kosmicznych 5000 z艂. Ja si臋 pytam za co? Chc膮 si臋 teraz dorobi膰 na astronomicznych mar偶ach zupe艂nie nieadekwatnych do warto艣ci produktu.

  • Zdj臋cie profilowe WOLKER
    8 listopada 2014 at 09:28

    Wzrostu cen NIE B臉DZIE ,raczej b臋d膮 nowe modele 125. Chi艅czyki te偶 si臋 b臋d膮 sprzedawa膰 ( ja ju偶 mam zakupiony silnik 125 chi艅ski do swojego moto – w marcu go montuje :-). Wiadomo 偶e markowy d艂u偶ej wytrzyma ale ceny s膮 2 razy wi臋ksze za u偶ywk臋 ni偶 za nowego chinola ( pisz臋 tu o silnikach 125)

Podziel si臋 opini膮

lub