
Honda X-ADV od momentu swojego debiutu w 2017 roku zyskała dobrą pozycję na rynku jako model, łączący zalety motocykla klasy adventure z funkcjonalnością dużego skutera. Według informacji producenta, wersja modelowa na rok 2025 przynosi szereg nowości, zarówno w wyglądzie, wyposażeniu oraz technologiach. Przyjrzyjmy się bliżej najświeższym zmianom!
Odświeżony design: agresywny styl i wyraziste detale
Jedną z najbardziej widocznych zmian w modelu X-ADV 2025 jest nowa, bardziej drapieżna linia nadwozia. Przednie owiewki zyskały ostre kontury i wyraźne załamania, co nadaje pojazdowi dynamiczny charakter. Sam design ma przywodzić na myśl orgiami.
Honda postawiła także na nowoczesne oświetlenie – podwójne projektorowe reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej (DRL) oraz z wbudowanymi w nie kierunkowskazami to innowacja, która według producenta po raz pierwszy na świecie zostaje zastosowana w jednośladzie.
Komfort i technologia na najwyższym poziomie
Nowy X-ADV 2025 ma oferować jeszcze wyższy poziom komfortu i funkcjonalności. Wśród nowości na pokładzie znajdziemy pięciocalowy wyświetlacz TFT z odświeżoną grafiką i strukturą menu, który umożliwia łatwą obsługę za pomocą czterokierunkowych, podświetlanych przełączników. Wyświetlacz ma być doskonale czytelny nawet w pełnym słońcu, a dzięki technologii Honda RoadSync zapewnia pełną łączność ze smartfonami.
Świeżość zyskało udoskonalone siedzenie, które dzięki zmienionemu kształtowi, ma ułatwiać dostęp do podłoża niższym osobom oraz przednia szyba o regulowanej wysokości, co dodatkowo poprawia komfort jazdy, chroniąc przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi.
Ekologiczne materiały i zrównoważony rozwój
Honda konsekwentnie dąży do zmniejszenia śladu węglowego swoich pojazdów.
Aż 25 elementów nadwozia wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu oraz biomasy, w tym zderzaków samochodowych Hondy. To pierwsze zastosowane na tak szeroką skalę rozwiązanie eko marki. Zrównoważone tworzywo DURABIO™ to krok milowy Hondy w długoterminowym planie, który zakłada 100% produkcję ze zrównoważonych materiałów do roku 2050.

Silnik i udoskonalona skrzynia DCT
Pod maską nowego X-ADV 2025 kryje się rzędowy, dwucylindrowy silnik o mocy 59 KM (43,1 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 69 Nm, charakteryzujący się dobrymi osiągami w niskim i średnim zakresie obrotów. Jak wspomina producent, jego zaletą jest nie tylko wysoka kultura pracy, ale także ekonomiczność – zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,6 l/100 km.
W najnowszej wersji pojazdu udoskonalono również dwusprzęgłową skrzynię biegów (DCT), która ma działać jeszcze płynniej, zwłaszcza podczas ruszania i jazdy z prędkością poniżej 10 km/h.
Zawieszenie i hamulce
X-ADV 2025 bazuje na wytrzymałej ramie z rur stalowych, wykorzystując przedni widelec z amortyzatorami USD o średnicy 41 mm oraz tylny układ Pro-Link na aluminiowym wahaczu. Koła szprychowe, z przodu 17-calowe, a z tyłu – 15-calowe, mają zapewniać doskonałą stabilność i komfort na różnych nawierzchniach.
Hamowanie wspomagają podwójne, radialnie montowane, czterotłoczkowe zaciski z pływającą tarczą o średnicy 296 mm z przodu oraz jednotłoczkowy zacisk z tarczą o średnicy 240 mm z tyłu.
Przeczytaj też:
Nowe edycje specjalne i kolor modelu Honda X-ADV oraz nowa kolorystyka Forzy 750
Nowe edycje specjalne i kolor modelu Honda X-ADV oraz nowa kolorystyka Forzy 750
Nowe malowania i edycja specjalna
Wersja modelowa na rok 2025 oferuje trzy nowe opcje kolorystyczne: Graphite Black, Pearl Glare White oraz Matte Deep Mud Gray. Dodatkowo, Honda przygotowała wersję specjalną, która ma wyróżniać się odważnym, „cyberpunkowym” lakierem Matte Gold Finch Yellow oraz grafikami w dwóch odcieniach, które mają podkreślać futurystyczny charakter pojazdu.




Obejrzyj:
Hondami 125 w Alpy! Honda PCX i Forza.
Honda X-ADV 2025 – garść ciekawostek
Od premiery modelu, do chwili obecnej, w całej Europie sprzedano ponad 76 tys. egzemplarzy X-ADV, z czego 60 tys. sztuk na rynku zbytu we Włoszech, Francji i Hiszpanii. W 2023 roku model X-ADV zajął drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się jednośladów marki, oraz 4 miejsce w rankingach sprzedaży jednośladów Adventure.
Honda X-ADV 2024: specyfikacja techniczna
Dla porównania, specyfikacja techniczna modelu X-ADV 2024.
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy SOHC |
Pojemność skokowa | 745 cm3 |
Średnica cylindra i skok tłoka | 77 mm x 80 mm |
Stopień sprężania | 10.7 : 1 |
Moc maksymalna | 58,6 KM (43,1 kW) przy 6 750 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 69 Nm przy 4750 obr./min |
Pojemność układu smarowania | 4,0 l |
Poziom hałasu (dB) | L-wot – 77
L-urban – 72 |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 13,2 litra |
Zużycie paliwa | 3,6 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12 V/11 AH |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa rurowa (diament) |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2 215 mm x 940 mm x 1 370 mm |
Rozstaw osi | 1 590 mm |
Kąt główki ramy | 27° |
Wyprzedzenie | 104 mm |
Wysokość siedziska | 820 mm |
Prześwit | 165 mm |
Masa własna | 236 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Widelec USD 41 mm o skoku 153,5 mm (skok osi 137 mm) |
Tył | Zespolone typu Honda Pro-Link, skok osi 150 m (amortyzacja 53 mm) |
KOŁA | |
Przód | Obręcz wieloramienna |
Tył | Obręcz wieloramienna |
Obręcz przednia | 17M/C x MT3.50 |
Obręcz tylna | 15M/C x MT4.50 |
Opona przednia | 120/70-R17M/C |
Opona tylna | 160/60-R15M/C |
HAMULCE | |
Układ ABS | Dwukanałowy |
Przód | Podwójne tarcze 296 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami |
Tył | Pojedyncza tarcza 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | 5-calowy wyświetlacz TFT |
System zabezpieczeń | System inteligentnego kluczyka Hondy |
Reflektor | Światła do jazdy dziennej LED |
Światła tylne | LED |