Gilera GP 800: Zobacz z bliska

Czego można się spodziewać po maxi skuterze wartym ponad 40 000 PLN? Jeden z najpotężniejszych graczy na rynku dużych skuterów dziś w Skuterowo.com z bliska. Czy Was zauroczy, a może odstraszy? Przekonajmy się sami.

Po pierwsze moc. 5.7 s do setki, prędkość maksymalna 200 km/h, 839 ccm pojemności silnika. Te liczby potrafią przyprawić o szybsze bicie serca. GP 800 jest niemal siedemnaście razy silniejszy od klasycznej pięćdziesiątki. Robi wrażenie?
Po drugie design. No dobra, nie każdemu musi się podobać, stąd przydomek (egg – jajko). To wszystko za sprawą nawiązania przodem pojazdu do Suzuki GSX600F. Patrząc dalej na profil i tył skutera można śmiało powiedzieć, że włoscy projektanci dali czadu. Na pierwszy rzut oka widzimy, że mamy do czynienia ze skuterowym bydlakiem. Linie są agresywne i adekwatne do osiągów. Za to też się płaci w tym przypadku.
Trzecia rzecz to dodatki. Elektrycznie sterowana przednia szyba, wtrysk paliwa, hamulec postojowy, podświetlany schowek, cztery zawory na cylinder, ledowe światła. Wszystkie te elementy rzadko są spotykane u konkurentów.
Po czwarte jakość. Zarówno pod względem wykonania/wykończenia, jak i bezawaryjności. Gilera stawia w tym przypadku na świetne właściwości jezdne, komfort i bezobsługowość konstrukcji.

Jesteście teraz bardziej skłonni wydać 45 000 PLN na nowy skuter? A może to przesada?

[nggallery id=56]

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

4 opinii

  1. Z wyglądu i wyposażenia podoba mi się o wiele bardziej niż Burgman, ale schowków mogło by być więcej. Cena – zdecydowanie mi się nie podoba, powinno być max 30k zł.

  2. witam.Gillera 850 to napewno swietny skuter,przesada jest to wyposazenie jakie podaje autor jakoby bylo rzadkoscia w maxi skuterach.Wtrysk,schowek podswietlany,gniazdko zapalniczki lub ladowanie komorki,4 zawory na cylinder i system rozrzadu DOHC,ledy i wiele innych to juz norma, a nie wybryk natury,owszem elektryczna szyba mozna sie zgodzic.Najlepszym produkowanym skuterem klasy 500 biorac pod uwage jakosc,wyposazenie,zaawansowanie techniczne i cene jest Kymco xciting 500i.Nawet zawieszenie tylne jest norma dla tej klasy skuterow bo wyjatek stanowi jedynie Tmax 500 i chyba Burgman an 650 ktore maja wahacz wleczony nie sprzezony z silnikiem.Wracajac do Gillery 850 wszystko jest ok z wyjatkiem ceny,ale i tak uwazam ze rekordzista swiata w tej kwestii jest Piaggo X10 -125-500 cena 24000 za 125-tke to rekord swiata,28000 za 350 i 39000 za 500 to tez bardzo wysokie ceny,widocznie Piaggo ma bardzo wysokie mniemanie o sobie ktore zweryfikuje rynek.pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button