Aktualnie czytasz:
Test Ferro 803: Na d艂ugim dystansie

Nasz test trwa艂 2000 km. Rozpocz臋li艣my go p贸藕n膮 zim膮, zako艅czyli艣my wczesn膮 wiosn膮. Przedstawione, najbardziej sportowe Ferro sygnowane cyframi 803 chcieli艣my sprawdzi膰 pod ka偶dym k膮tem: Jak sprawuje si臋 w ruchu miejskim, jak zachowuje si臋 na dziurawych polskich drogach i poza nimi, wreszcie co z dynamik膮 i komfortem...

Zauwa偶yli艣cie, 偶e prz贸d Ferro 803 przypomina or艂a?

Zauwa偶yli艣cie, 偶e prz贸d Ferro 803 przypomina or艂a?

Wystarczy spojrze膰 mu prosto w oczy. Ju偶 po chwili mo偶na przekona膰 si臋 o sportowych tendencjach tego skutera. Zwr贸膰cie uwag臋 na czerwone akcenty. S膮 dodane z umiarem i daj膮 mi艂y efekt. Fajnie zaprojektowany "orli dzi贸b" wraz z przednimi reflektorami, do tego matowe wstawki... Prz贸d wygl膮da zawodowo! Z profilu nie jest gorzej, jednak ma si臋 wra偶enie, 偶e te kszta艂ty s膮 znajome. Z ty艂u podobnie. Og贸lne wra偶enia wizualne s膮 ciekawe, a materia艂y obudowy lepszej jako艣ci. Nawet po przejechaniu naszego testowego dystansu w trudnych warunkach ca艂o艣膰 trzyma si臋 na swoim miejscu, jednak niekt贸re zaciski plastik贸w wymaga艂y dokr臋cenia.

Jazda. Co tu du偶o pisa膰, Skuterowo.com zabiera Was na ma艂膮 przeja偶d偶k臋. Jedziecie z nami.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Ferro 803 posiada dynamiczny silnik.

Ferro 803 posiada dynamiczny silnik.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Wi臋kszo艣膰 dystansu pokonali艣my Ferro 803 po miejskich asfaltach. Du偶e arterie nie s膮 dla niego k艂opotem. W艂膮czanie si臋 do ruchu nie jest uci膮偶liwe, skuter 艣wietnie przy艣piesza. Elektroniczna deska rozdzielcza wskazuje pr臋dko艣膰 maksymaln膮 jako 70 km/h. Wedle wskaza艅 nawigacji Ferro rozp臋dza si臋 do 63. Nie jest 藕le, na miasto wystarczy. Pewnego dnia zawitali艣my na warszawskim starym mie艣cie. Kostka granitowa testowanemu skuterowi nie przypad艂a do gustu. Sporo wibracji jest przenoszonych na pojazd, zw艂aszcza przez przednie zawieszenie, kt贸re jest odrobin臋 za twarde. Konstruktorom chodzi艂o o osi膮gni臋cie chyba kompromisu mi臋dzy sportem a komfortem...

Ty艂: Amortyzator gazowy. Prz贸d: Twarde lagi.

Ty艂: Amortyzator gazowy. Prz贸d: Twarde lagi.

A propos zawieszenia. Z ty艂u mamy jeden amortyzator gazowy, kt贸ry sprawuje si臋 艣wietnie. Prz贸d to wspomniane, twarde i kr贸tkie lagi. Pewnego dnia, by w stu procentach sprawdzi膰 zdolno艣膰 t艂umienia nier贸wno艣ci wybrali艣my si臋 nieco z dala od g艂贸wnych ulic Stolicy. Zawieszenie da艂o rad臋, jednak pewne cz臋艣ci cia艂a zacz臋艂y bole膰. Najgorsze s膮 ma艂e, a g艂臋bokie nier贸wno艣ci. Przy wi臋kszych pr臋dko艣ciach spotkanie z nimi, mog艂oby si臋 sko艅czy膰 ma艂o przyjemnie.

Komfort. To sportowa maszyna. M贸wili艣my Wam ju偶 o zawieszeniu, kt贸re do ekstra komfortowych nie nale偶y. Z kolei kanapa jest wygodna nawet podczas d艂u偶szych wypad贸w. Na nogi i kolana miejsca w sam raz.

Tylna tarcza za ostra, przednia za s艂aba, jednak daje rade.

Tylna tarcza za ostra, przednia za s艂aba, jednak daje rade.

Hamulce. Dwie tarcze. Tylna za ostra, za ma艂o elastyczna. Lekkie wci艣ni臋cie klamki powoduje blokowanie ko艂a. Z przodu z kolei 艣rednica tarczy jest troch臋 za ma艂a. Podczas jazdy w dwie osoby hamuje, ale z oporami. Przewody hydrauliczne zosta艂y wyposa偶one w stalowy oplot, co ma za zadanie zmniejszy膰 rozszerzalno艣膰 uk艂adu podczas hamowania. Klocki hamulcowe nie mia艂y lekkiego 偶ycia, ale dotrwa艂y do ko艅ca i pewnie jeszcze sporo pokonaj膮 kilometr贸w, nim doczekaj膮 si臋 wymiany.

Opony w Ferro s膮 za twarde.

Opony w Ferro s膮 za twarde.

Opony. Za twarde. Na mokrej nawierzchni trzeba uwa偶a膰 podczas hamowania. Tylne ko艂o potrafi si臋 cz臋sto blokowa膰. Plus z kolei za ich szeroko艣膰 i g艂臋boko艣膰 bie偶nikowania. Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e to ogumienie szosowe. Wjechanie na mor膮 traw臋 czy b艂oto powoduje brak kontroli nad trakcj膮 Ferro 803.

Silnik. To klasyczny dwusuw. Znacie t膮 jednostk臋 doskonale z innych pojazd贸w ze wschodnim rodowodem. Warto przypomnie膰, 偶e jest elastyczna, lubi wysokie obroty (kr臋ci si臋 do 10 000 obr/m) pali 4 litry na setk臋 i jest stosunkowo bezawaryjna. Daje rade.

Ferro 803 posiada elektroniczn膮 desk臋 rozdzielcz膮. W niej wyb贸r koloru pod艣wietlenia.

Ferro 803 posiada elektroniczn膮 desk臋 rozdzielcz膮. W niej wyb贸r koloru pod艣wietlenia.

Deska rozdzielcza. W pe艂ni elektroniczna. Pr臋dko艣ciomierz, obrotomierz, licznik przebiegu dziennego i ca艂kowitego. Do tego mo偶na wybra膰 sobie kolor pod艣wietlenia. Czasami potrafi si臋 zamroczy膰 i przez jaki艣 czas nie pokazywa膰 np. pr臋dko艣ci obrotowej. Kontrolki 艣wiate艂 d艂ugich, kierunkowskaz贸w i oleju s膮 dobrze widoczne nawet w pe艂nym 艣wietle. Du偶y minus za brak sygnalizatora d藕wi臋kowego informuj膮cego o w艂膮czonym "kierunku". Chyba Wam ju偶 o tym m贸wili艣my, 偶e b臋dziemy gani膰 wszystkich producent贸w za brak tak podstawowej i drobnej rzeczy, kt贸ra nie wp艂yn臋艂aby na cen臋 pojazdu.

Dwie lampy skutecznie o艣wietlaj膮 drog臋.

Dwie lampy skutecznie o艣wietlaj膮 drog臋.

O艣wietlenie. Z przodu, jak Wam ju偶 wiadomo mamy dwie lampy. Daj膮 mocne 艣wiat艂o zar贸wno w trybie mijania i drogowym. 艢wiat艂a parkingowe wykonane w technologii LED o zabarwieniu niebieskim. Niestety nie mog膮 by膰 w艂膮czone podczas jazdy po drogach publicznych ze wzgl臋du na sw贸j kolor. Tylny klosz wraz z kierunkowskazami zapewnia, 偶e jeste艣my widoczni z daleka.

Podatno艣膰 na warunki atmosferyczne. Ferro 803 nie robi nam 艂aski podczas jazdy w 艣niegu, deszczu czy po b艂ocie. Ca艂o艣膰 jest dobrze zabezpieczona przed dostawaniem si臋 wody do najwa偶niejszych podzespo艂贸w. B艂otniki sprawiaj膮 te偶, 偶e podczas jazdy w niesprzyjaj膮cych warunkach nie jeste艣my ochlapywani przez wod臋 i b艂oto. Plecy i nogi s膮 w pe艂ni bezpieczne.

Ferro w roli jednookieko bandyty.

Ferro w roli jednookieko bandyty.

Awaryjno艣膰. Podczas testu Skuterowo.com, Ferro 803 przekszta艂ci艂o si臋 na jaki艣 czas w pirata. Jedno przednie oczko po prostu przesta艂o dzia艂a膰. Dlaczego? Pod wp艂ywem stanu polskich dr贸g wypi臋艂a si臋 kostka dostarczaj膮ca zasilanie do lampy. Pr贸cz tego mamy zastrze偶enia do elektrozaworu ssania. Podejrzewamy, 偶e po prostu nie dzia艂a. Zimny skuter odpala z problemami, a wolne obroty s膮 tak niskie, 偶e bez ich r臋cznego podniesienia manetk膮 Ferro momentalnie by zgas艂.

Ferro 803 przetrwa艂 trudn膮 pr贸b臋. Skuterowo.com testuj膮c pojazdy nie traktuje ich po macoszemu. Bez wzgl臋du na warunki i temperatur臋 przedstawiony skuter by艂 stawiany na baczno艣膰. Czasem pokonywali艣my po 40 kilometr贸w bez chwili wytchnienia dla Ferro. Innym razem, na przyk艂ad podczas realizowania filmu skuter pracowa艂 non stop przez godzin臋. Da艂 rad臋, wi臋c pewnie i podczas normalnej eksploatacji b臋dzie dobrze s艂u偶y膰.

Zobacz wi臋cej zdj臋膰:

[nggallery id=34]

Dane techniczne producenta:

Pojemono艣膰 49 ccm
Rodzaj silnika dwusuwowy
Pr臋dko艣膰 max. z blokad膮 45 km/h
Moc z blokad膮 4.5 KM
Rozruch elektryczny i no偶ny
Hamulec prz贸d tarczowy hydrauliczny
Hamulec ty艂 tarczowy hydrauliczny
Rozmiar opony prz贸d 130 / 60 -13
Rozmiar opony ty艂 130 / 60 -13
Wymiary: d艂 / szer / wys 1880 / 740 / 200 mm
Masa w艂asna 92 kg
No艣no艣膰 150 kg
Ilo艣膰 miejsc 2

Wi臋cej o skuterach Ferro.

Fot.: Przemys艂aw Jaczewski/Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
14 Komentarze
1 2

Podziel si臋 opini膮

lub