Ducati Scrambler to linia motocykli wypuszczonych przez włoskiego producenta na początku lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Pierwsze modele zjechały z taśm produkcyjnych w 1962 roku.
Były to jednocylindrowe maszyny do jazdy w terenie – jak sama nazwa własna modelu na to wskazuje, ponieważ słowo “Scrambler” w języku angielskim oznacza motocykl do jazdy terenowej. Dawne Scramblery wyposażone były w silniki o zakresie pojemności od 250 cm3 do 450 cm3. Lekkie, przyjemne jednoślady produkowane były do 1975 roku, a potem polityka firmy skupiła się na motocyklach stricte sportowych.
Po 2010 roku w Ducati odświeżono stare projekty. W 2014 roku pod lupę wzięto właśnie Scramblera. Specjaliści od designu weszli na wyżyny swoich możliwości i stworzyli piękny motocykl o giętkich liniach i opływowej sylwetce. Każdy element jest tu na swoim miejscu, a wszystkie razem tworzą spójną całość, łącząc urok retro z nowoczesnością.
Nowy Ducati Scrambler stworzony został w sześciu modelach: bazowa wersja Icon, Urban Enduro, Classic – wersja stylizowana na retro, Full Throttle, Italia Independent oraz Flat Track Pro. Każda wersja ma silnik typu L-Twin o pojemności 803 cm3. Silnik chłodzony jest powietrzem, a jego moc wynosi 55 KM.
Opinie użytkowników są entuzjastyczne. Czyli nie zawsze powiedzenie “lepsze jest wrogiem dobrego” się sprawdza.