125 ccm
Aktualnie czytasz:
15 minut jazdy na Junak 806 125 4T #49 Szybcy i Wolni Vlog
0

Razem zabieram Was w deszczow膮 przepraw臋 po stolicy na Junaku 806 w wersji 125 ccm. Opowiadam o swoich wra偶eniach z jazdy, osi膮gach i wyposa偶eniu tego skutera.

Wkr贸tce z bliska poka偶emy Wam na Jedno艣lad.pl oraz naszym YouTube wszystkie detale Junaka 806, zw艂aszcza te, kt贸re spodobaj膮 si臋 mi艂o艣nikom nowych technologi. Dlatego w pierwszej kolejno艣ci wspominam o komplecie 艣wiate艂 led - mijania, pozycyjnych i drogowych. Rozwi膮zanie to wygl膮da fenomenalnie, a wszyscy wok贸艂 uwa偶aj膮, 偶e posiadamy xenon. Co wa偶ne - ten zestaw posiada pe艂n膮 homologacj臋 i nie tr膮ci odpustem.

Pod wzgl臋dem wykonania tego skutera聽to nie ma si臋 do czego oczepi膰. Owszem - jako艣膰 prze艂膮cznik贸w na kierownicy mog艂aby by膰 lepsza. Ale po za tym? Wszystko jest fajnie ze sob膮 spasowane, a plastiki wydaj膮 si臋 by膰 bardzo dobrej jako艣ci. Nawet cyfrowa deska rozdzielcza nie wygl膮da jak bajer z bazaru.

W kwestii osi膮g贸w - koni tu niewiele - 9 sztuk. Te聽walcz膮 z niewielk膮 mas膮 w艂asn膮 107 kg. Junak 806 125 zbiera si臋 bardzo ch臋tnie, gorzej z pr臋dko艣ci膮 maksymaln膮. Nam uda艂o si臋 dosi臋gn膮膰 maksymalnie setki i to z trudem. Czy na miasto to wystarczy? Tak, ale tylko do miasta.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Junak 806 125 to typowy miejski wojownik, kt贸ry nie boi si臋 ciasnych 艂uk贸w i zat艂oczonych ulic. To jego 艣rodowisko naturalne.

Wi臋cej o tym skuterze powiemy podczas podsumowania tygodnia test贸w.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Cze艣膰, tutaj Leszek. Dzisiaj w mega depresyjnym nastroju i ta depresja tyczy si臋 chyba wszystkich motocyklist贸w, skuterzyst贸w i motorowerzyst贸w. Pogoda przez ostatnie dwa tygodnie jest po prostu najgorsz膮 z mo偶liwych. Nie mamy lipca, tylko mamy prawdziwy lipcopad. Co chwil臋 pada. Dzisiaj postanowi艂em wybra膰 si臋 na wycieczk臋 Junakiem 806 i te偶 nie poskutkowa艂o to dzisiaj zbyt dobrymi wra偶eniami z jazdy, ale to przez pogod臋, a nie przez ten sprz臋t, na kt贸rym dzisiaj jad臋. To jest wersja 125 ch艂odzona niestety tylko powietrzem. Za 6500 z艂otych dostajemy taki ma艂y, zwarty, kompaktowy sprz臋t. 9 KM, 107 kg masy w艂asnej, czyli niewiele i gw贸藕d藕 programu, je偶eli chodzi o te maszyn臋, czyli przednie 艣wiat艂a ledowe, kt贸re dzia艂aj膮 w trybie pozycyjnym, mijania oraz drogowym. Tutaj nie znajdziecie ani jednej analogowej 偶ar贸wki. Ani z przodu, ani z ty艂u. Wygl膮da to naprawd臋 fenomenalnie. To jest co艣, co jest idealn膮 propozycj膮 dla gad偶eciarzy. Do tego elektroniczna deska rozdzielcza i to tyle, je艣li chodzi o s艂owa wst臋pu. Jedziemy bardzo szybko do redakcji, poniewa偶 dzisiejsze chmury nie zach臋caj膮 do tego, 偶eby tutaj zosta膰, 偶eby w og贸le je藕dzi膰 motocyklem. P贸艂 biedy jeszcze, jakby odrobin臋 kropi艂o, ale ostatnio sytuacja wygl膮da w taki spos贸b, 偶e zazwyczaj mamy do czynienia z takimi gwa艂townymi oberwaniami chmury i jazda w czym艣 takim to jest po prostu pora偶ka i dzisiaj tego te偶 do艣wiadczy艂em. W mi臋dzy czasie si臋 wysuszy艂em, postanowi艂em wyjecha膰 w dzisiejsz膮 zaplanowan膮 kr贸tk膮 podr贸偶 i zawsze to ko艅czy si臋 dzisiaj niepowodzeniem, chocia偶 ostatnio mam naprawd臋 sporo pecha, je偶eli chodzi o pogod臋. Tak jak wam wspomina艂em, to jest niewielki, zwarty, kompaktowy skuter o takim sportowym zaci臋ciu. 艢wiadczy o tym nie tylko design, ale tak偶e dosy膰 fajne osi膮gi, skrzynia CVT bezstopniowe, kt贸ra jest zorientowana g艂贸wnie na sprint, na przy艣pieszanie spod 艣wiate艂, na bardzo dynamiczne uczestniczenie w ruchu drogowym, ale tym miejskim. Pr臋dko艣膰 maksymalna, jak膮 mi si臋 uda艂o uzyska膰 to jest 95 km/h. By膰 mo偶e uda艂oby si臋 przekroczy膰 setk臋 i wej艣膰 na czerwone pole na desce rozdzielczej, ale niestety nie mia艂em ku temu odpowiednich warunk贸w.

Moim zdaniem je藕dzi si臋 bardzo sympatycznie, mo偶e poza jednym szczeg贸艂em, ale to jest kwestia tylko i wy艂膮cznie tego, jakie s膮 wasze oczekiwania wzgl臋dem skutera. Je偶eli lubicie maszyny sportowe, to tutaj si臋 wam spodoba. Spodoba si臋 wam to, 偶e przednie lagi s膮 tak sportowe zestrojone. Ja akurat nie lubi臋 tak sztywnych i rygorystycznie zestrojonych przednich lag贸w, ale c贸偶. Nie ka偶demu musi si臋 ten sprz臋t podoba膰, je偶eli chodzi o charakter. Chc臋 wam w miar臋 obiektywnie powiedzie膰, czego mo偶ecie si臋 spodziewa膰 po Junaku 806 w wersji 125. Testowa艂em oczywi艣cie jaki艣 czas temu, chyba dwa lata temu odmian臋 806 50 cm3 i powiem wam szczerze, 偶e wtedy by艂em zaskoczony jako艣ci膮 wykonania tego sprz臋tu, 偶e 偶aden plastik tutaj nie skrzypi, 偶e to s膮 naprawd臋 materia艂y dobrej jako艣ci i 偶e tutaj wizualnie nie ma si臋 do czego艣 przyczepi膰. I wtedy te偶 by艂em zaskoczony, 偶e za tak niewielkie pieni膮dze dostajemy a偶 tyle, 偶e dostajemy sprz臋t, kt贸ry przede wszystkim wygl膮da. Tutaj nie ma chyba ani jednego miejsca, gdzie mogliby艣cie sobie pomy艣le膰: aa, tandeta. Tutaj nie zauwa偶y艂em niczego, co wygl膮da艂oby jak z odpustu. Nawet ta elektroniczna deska rozdzielcza zrobiona jest z takim smakiem. Wida膰, 偶e to jest nieco wy偶sza jako艣膰, 偶e czcionki s膮 艂adne, 偶e pod艣wietlenie jest r贸wnomierne i 偶e to pracuje tak jak nale偶y. I m贸wi膮c o desce rozdzielczej, to niestety nie ma tu komputera podk艂adowego, ale dostajemy mo偶liwo艣膰 patrzenia sobie na elektroniczne wskazania chocia偶by godziny, przebiegu ca艂kowitego, przebiegu dziennego. Mamy te偶 elektroniczny poziom paliwa, kt贸ry niestety ju偶 si臋 ko艅czy, ale wracamy ju偶 z powrotem do naszego redakcyjnego gara偶u.

Bardzo szybko ten sprz臋t wkr臋ca si臋 na obroty i najwi臋ksz膮 dynamik臋 ma do 80 km/h. Wtedy ju偶 zaczyna ju偶 ten silnik nieco s艂abn膮膰, ale w tym zakresie pr臋dko艣ci i obrot贸w z jakim podr贸偶uj臋 ochoczo ten silnik wsp贸艂pracuje z moj膮 praw膮 r臋k膮. Podobnie jest z hamulcami, kt贸re spontanicznie reaguj膮 na ka偶de wci艣ni臋cie klamki. Tutaj s膮 dwie tarcze. Na przedniej i na tylnej osi i wydaj臋 mi si臋, 偶e pocz膮tkuj膮cy kierowcy powinny na pocz膮tku wyczu膰 ten uk艂ad hamulcowy, bo jest on dosy膰 zdecydowany. Jakie jest brzmienie, zapytacie. Za spraw膮 tego mikrofonu, z kt贸rym jad臋, nie macie mo偶liwo艣ci oceni膰 bezpo艣rednio jak on brzmi, ale powiem wam, 偶e brzmi jak typowa 125'tka. Brak tutaj takiego sportowego zadzioru tego wydechu. To oczywi艣cie nie oznacza, 偶e nie b臋dziecie mogli w przysz艂o艣ci zastanowi膰 si臋 nad zamontowaniem jakiego艣 innego, homologowanego wydechu, kt贸ry jest nieco g艂o艣niejszy i bardziej agresywny w odbiorze...

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%