Aktualnie czytasz:
Yamaha YZ450F 2018: Aplikacja mobilna w crossówce? Testujemy! #4 Na Winklach
0

Aplikacja mobilna w crossówce? Polecieliśmy do Włoch na europejską premierę YZ450F, żeby sprawdzić jak działa.

Dzisiaj zupełnie inny odcinek na Jednoślad.pl. Jesteśmy na europejskiej premierze Yamahy YZ450F. Co nowego w nowej YZ450F? Przede wszystkim to zupełnie nowa rama, przekonstruowana jednostka napędowa, która jest teraz mniej wychylona do tyłu. Cylinder jest ustawiony bardziej pionowo, po to żeby zmieścić za nim rozrusznik. Moc także nieco ułagodzono, ale największą nowością – i to taką, która wzbudza najwięcej emocji – jest możliwość połączenia aplikacji z motocyklem. Wystarczy wykorzystać darmową aplikację Power Tuner App. Możemy dowolnie regulować ustawienia tej jednostki napędowej.

Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Yamaha świetnie się prowadzi, płynnie oddaje moc i myślę, że nawet przy standardowej mapie – a jeździmy na takiej określanej jako smooth – poradzi sobie amator taki jak ja.

A jak YZ450F radzi sobie w rękach profesjonalistów? Aplikacja o nieco skomplikowanym inferfejsie posiada niezależne 16 punktów do ustawień mapy zapłonu i osobno mapy paliwa. Dodatkowo swoje ustawienia można wysyłać drogą mailową do np. kolegi. A dla leszczy (w sensie, dla mnie) Yamaha zaprogramowałą trzy fabryczne ustawienia. W praktyce różnice są mocno wyczuwalne.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Oczywiście, patrzycie teraz na kierowcę testowego Yamahy. Był ode mnie szybszy tylko na prostych, w zakrętach i na skokach… A tak na poważnie: Yamaha udowodniła, że w offroadzie można wymyślić coś nowego. Aplikacja to świetne rozwiązanie, nawet jeśli wymaga małego dopracowania. Myślę, że w przyszłości Japończycy dorzucą łatwiejszy interfejs, który będzie równo funkcjonalny dla amatorów, co zawodników. Dodatkowo, jestem bardziej niż pewien, że kolejnym krokiem – przed pojawieniem się motocykli elektrycznych – będzie kontrola trakcji. KTM swoją już ma.

Czy rozbudowana elektronika w offroadówkach to coś dobrego? Sam nie wiem. Wiem na pewno, że czytamy Wasze komentarze, więc dajcie nam znać co myślicie o tego typu materiałach i koniecznie subskrybujcie kanał Jednoślad. A w ramach bonusu – Mistrz Świata w Motocrossie na dwusuwowej YZ125.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%