WSK M06 - ikona polskiej motoryzacji na serwisie aukcyjnym

Chyba każdy prawdziwy fan motoryzacji spędza trochę czasu na serwisach aukcyjnych. Sprawdza ile kosztują jego motocyklowe marzenia, ile wart jest sprzęt, który posiada oraz za ile można kupić historię - np. ostatni produkowany w Polsce motocykl - WSK M06.

Kultowy motocykl WSK to pojazd, produkowany w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku od 1954 roku. Ostatni egzemplarz, który zjechał z taśmy produkcyjnej 31 października 1985 roku był też ostatnim motocyklem wyprodukowanym w Polsce. Od tego momentu minęło ponad 30 lat, i co prawda można na naszym rynku znaleźć nowe motocykle spod znaku ROMET czy JUNAK, ale nie są to nasze rodzime konstrukcje.

WSKa produkowana była w czasach, gdy motocykl klasy 125, 150 czy też 175 z dwusuwowym silnikiem był pojazdem wielozadaniowym. Miał służyć do jazdy po mieście, wakacyjnej turystyki a także jazdy terenowej czy wyścigów sportowych. Wersje motocykla WSK, oprócz typowych oznaczeń literowo-numerowych (M06 - B1, B3, 64, 02), przyjmowały przydomki polskich ptaków i tak mieliśmy modele takie jak: Lelek, Kos, Bąk, Gil, Kobuz, Perkoz czy Dudek. Polskie, piękne - prawda?

Prezentowana w ogłoszeniu odrestaurowana WSK to model M06 B1 z 1970 roku, czyli 125-tka, jeden z 319 069 wyprodukowanych egzemplarzy tej wersji. Ciekawostką jest to, że cena jaką trzeba zapłacić w tej chwili za ten odrestaurowany egzemplarz jest identyczna z kwotą, jaką w 1968 roku należało wydać, aby stać się właścicielem nowego modelu WSK M06 B1 - czyli 8 000 zł.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Print screen aukcji w zdjęciach powyżej.

Michał Brzozowski

Motocyklami jeżdżę od 2000 roku. Choć przez lata pojawiały się kolejne pasje i zainteresowania, to jednak jednoślady z silnikiem zawsze opierały się nowościom i w moim sercu do tej pory mają pierwszeństwo. Obecnie reprezentuję barwy Szybkiej Turystyki (CBR1100XX) na zmianę z Supermoto i Enduro (DRZ450E SM).

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button