125 ccm
Aktualnie czytasz:
WSK M06 – ikona polskiej motoryzacji na serwisie aukcyjnym
0

Chyba każdy prawdziwy fan motoryzacji spędza trochę czasu na serwisach aukcyjnych. Sprawdza ile kosztują jego motocyklowe marzenia, ile wart jest sprzęt, który posiada oraz za ile można kupić historię – np. ostatni produkowany w Polsce motocykl – WSK M06.

Kultowy motocykl WSK to pojazd, produkowany w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku od 1954 roku. Ostatni egzemplarz, który zjechał z taśmy produkcyjnej 31 października 1985 roku był też ostatnim motocyklem wyprodukowanym w Polsce. Od tego momentu minęło ponad 30 lat, i co prawda można na naszym rynku znaleźć nowe motocykle spod znaku ROMET czy JUNAK, ale nie są to nasze rodzime konstrukcje.

WSKa produkowana była w czasach, gdy motocykl klasy 125, 150 czy też 175 z dwusuwowym silnikiem był pojazdem wielozadaniowym. Miał służyć do jazdy po mieście, wakacyjnej turystyki a także jazdy terenowej czy wyścigów sportowych. Wersje motocykla WSK, oprócz typowych oznaczeń literowo-numerowych (M06 – B1, B3, 64, 02), przyjmowały przydomki polskich ptaków i tak mieliśmy modele takie jak: Lelek, Kos, Bąk, Gil, Kobuz, Perkoz czy Dudek. Polskie, piękne – prawda?

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

Prezentowana w ogłoszeniu odrestaurowana WSK to model M06 B1 z 1970 roku, czyli 125-tka, jeden z 319 069 wyprodukowanych egzemplarzy tej wersji. Ciekawostką jest to, że cena jaką trzeba zapłacić w tej chwili za ten odrestaurowany egzemplarz jest identyczna z kwotą, jaką w 1968 roku należało wydać, aby stać się właścicielem nowego modelu WSK M06 B1 – czyli 8 000 zł.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Print screen aukcji w zdjęciach powyżej.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
33%
Interesujące
33%
heh...
0%
Że co?
33%
Grrrr!
0%
Smutne
0%