125 ccm
Aktualnie czytasz:
WSK M06 – ikona polskiej motoryzacji na serwisie aukcyjnym
0

Chyba każdy prawdziwy fan motoryzacji spędza trochę czasu na serwisach aukcyjnych. Sprawdza ile kosztują jego motocyklowe marzenia, ile wart jest sprzęt, który posiada oraz za ile można kupić historię – np. ostatni produkowany w Polsce motocykl – WSK M06.

Kultowy motocykl WSK to pojazd, produkowany w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku od 1954 roku. Ostatni egzemplarz, który zjechał z taśmy produkcyjnej 31 października 1985 roku był też ostatnim motocyklem wyprodukowanym w Polsce. Od tego momentu minęło ponad 30 lat, i co prawda można na naszym rynku znaleźć nowe motocykle spod znaku ROMET czy JUNAK, ale nie są to nasze rodzime konstrukcje.

WSKa produkowana była w czasach, gdy motocykl klasy 125, 150 czy też 175 z dwusuwowym silnikiem był pojazdem wielozadaniowym. Miał służyć do jazdy po mieście, wakacyjnej turystyki a także jazdy terenowej czy wyścigów sportowych. Wersje motocykla WSK, oprócz typowych oznaczeń literowo-numerowych (M06 – B1, B3, 64, 02), przyjmowały przydomki polskich ptaków i tak mieliśmy modele takie jak: Lelek, Kos, Bąk, Gil, Kobuz, Perkoz czy Dudek. Polskie, piękne – prawda?

Prezentowana w ogłoszeniu odrestaurowana WSK to model M06 B1 z 1970 roku, czyli 125-tka, jeden z 319 069 wyprodukowanych egzemplarzy tej wersji. Ciekawostką jest to, że cena jaką trzeba zapłacić w tej chwili za ten odrestaurowany egzemplarz jest identyczna z kwotą, jaką w 1968 roku należało wydać, aby stać się właścicielem nowego modelu WSK M06 B1 – czyli 8 000 zł.

 
Czytaj
REKLAMA

Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.

Print screen aukcji w zdjęciach powyżej.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
33%
Interesujące
33%
heh...
0%
Że co?
33%
Grrrr!
0%
Smutne
0%