Wieluń-Walichnowy: od poniedziałku działa nowy odcinkowy pomiar prędkości z ograniczeniem do 50 km/h.
Justyna Bury5 lipca 2024Zaktualizowano: 5 lipca 2024
Minuta czytania
Znak odcinkowego pomiaru prędkości. Źródło: https://moto.rp.pl/jak-jezdzic/art38580631-odcinkowy-pomiar-predkosci-jak-dziala-i-jak-legalnie-uniknac-mandatu. Autor: nieznany.
W skrócie
W poniedziałek, 1 lipca, na trasie Wieluń-Walichnowy pojawiły się kamery odcinkowego pomiaru prędkości.
Na odcinku pomiaru dozwolona prędkość maksymalna to jedynie 50 km/h.
Od listopada ubiegłego roku na trasie Wieluń-Walichnowy pojawiły się kamery odcinkowego pomiaru prędkości. W ten poniedziałek, 1 lipca, zostały uruchomione. Zaskakującym jest fakt, że na odcinku pomiaru dozwolona prędkość maksymalna to jedynie 50 km/h.
Uruchomienie systemy odcinkowego pomiaru prędkości na DK74
System odcinkowego pomiaru prędkości w gminie Biała na drodze krajowej DK74, między miejscowościami Biała Pierwsza i Biała Rządowa na odcinku Wieluń-Walichnowy właśnie zaczął działać. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym ogłosiło, że system ten będzie monitorował prędkość na odcinku o długości 3,8 km. Należy pamiętać, że dozwolona prędkość wynosi jedynie 50 km/h w obu kierunkach.
Wybór tego miejsca był podyktowany nie tylko prośbami mieszkańców, ale również tragicznym wypadkiem z 2020 roku, w którym zginął 17-letni piłkarz: 20-letni wówczas kierowca BMW na prostym odcinku drogi potrącił 17-latka, który szedł prawą stroną jezdni. Do wypadku doszło o 4 nad ranem, na terenie zabudowanym.
Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym informuje, że wprowadzenie systemu odcinkowego pomiaru prędkości w tej lokalizacji ma na celu poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie.
Przeczytaj też:
Czym jest kontrola kaskadowa. Nowy sposób policji jest niezwykle skuteczny w walce z piratami drogowymi.
Jeszcze nieświadomi, że w trakcie wyprawy złapie ich policja.
Jak dokładnie działa pomiarowy odcinek prędkości?
Odcinkowy pomiar prędkości to zaawansowany system monitorujący prędkość pojazdów na określonych odcinkach drogi, różniący się od tradycyjnych fotoradarów, które mierzą prędkość tylko w jednym punkcie. Na początku i na końcu wyznaczonego odcinka drogi instalowane są kamery, które rejestrują numery rejestracyjne pojazdów oraz dokładny czas wjazdu i wyjazdu. Dzięki temu system może śledzić, kiedy pojazd wjeżdża i opuszcza monitorowany odcinek.
Kiedy pojazd wjedzie na odcinek, jego tablica rejestracyjna oraz czas wjazdu są zapisywane. Podobnie dzieje się w momencie, gdy pojazd opuszcza ten odcinek – system rejestruje czas wyjazdu. Na podstawie różnicy czasu między wjazdem a wyjazdem oraz długości odcinka, system oblicza średnią prędkość pojazdu. Na przykład, jeśli odcinek ma długość 3,8 km, a pojazd pokonał go w 4 minuty, to jego średnia prędkość wynosi 57 km/h.
Obliczona średnia prędkość jest następnie porównywana z dozwoloną prędkością na danym odcinku. Jeśli średnia prędkość przekracza dozwolony limit, system automatycznie rejestruje naruszenie przepisów. Dane o naruszeniu, w tym zdjęcia, numer rejestracyjny pojazdu, czas i miejsce zdarzenia, są przesyłane do odpowiednich służb, które wystawiają mandat właścicielowi pojazdu.
Justyna Bury5 lipca 2024Zaktualizowano: 5 lipca 2024