Suzuki by BÜSE Open Road II: na motocykle Suzuki, na każdą okazję!

Przygotowana dla motocykli V-Strom i nie tylko!

W skrócie
  • Suzuki w swojej ofercie posiada zestaw odzieży turystyczneh wyprodukowanej przez markę Buse. Model nazywa się: Suzuki by BÜSE Open Road II.
  • Zestaw składa się z dwuwarstwowych spodni tekstylnych oraz kurtki - także tekstylnej.
  • O bezpieczeństwie turystycznej odzieży Suzuki.
  • Suzuki by BÜSE Open Road II. Jakieś wady?

Suzuki w motocykliźmie to nie tylko same motocykle. Wśród oferty, w salonach suzuki znajdziemy również akcesoria oraz ubrania dla motocyklistów. Między innymi turystyczny zestaw ubrań Suzuki by Buse Open Road II. Buse Open Road to komplet ubrań: spodnie i kurtka stworzone do jazdy w skrajnie zmieniających się warunkach oraz różnym terenie.

Zestaw odzieży dwuwarstwowej Suzuki jest nieustannie testowany przeze mnie od połowy sezonu 2021. Dzisiaj mogę na jego temat powiedzieć już sporo, ale najważniejsze: chociaż jeżdżę w nim już trzeci sezon (a w zasadzie 2 pełne), to nie rozstaje się z nim praktycznie wcale. Jego stan jest na tyle dobry, że wspólnie jedziemy dalej.

Ciuszki zostały stworzone przede wszystkim do jazdy na motocyklach Suzuki V-Strom i od samego początku tak właśnie był użytkowany. Oczywiście motocykl, którym jeździsz w odniesieniu do ubrań jest mało istotny, ale wiecie jak to jest: ubranie turystyczne z wielkimi logotypami Suzuki… To aż prosi się o to, aby jeździć w nim na którejś z odmian V-Stroma.

Ubranie motocyklowe Suzuki na każde warunki

Do rzeczy. W przypadku Open Road II mamy do czynienia z dwuwarstwowym zestawem motocyklowej odzieży turystycznej: z wiatro- oraz wodoodporną wypinaną membraną Humax. Zarówno w kurtce jak i spodniach.  Oznacza to tyle, że mamy tutaj membranę która jest w zupełności wystarczająca zarówno podczas silnego wiatru i lekkiego deszczu. Natomiast co ważniejsze, podczas ciepłych dni bez problemu (w kilka minut) możemy się jej pozbyć, zostawiając tylko wierzchnie warstwy ubrań, a to znacznie poprawia komfort jazdy.

Kurtka została wykonana z tkaniny Tactel, co sprawia, że wierzchnia warstwa jest miękka i wytrzymała. Dodatkowe wzmocnienia na ramionach oraz łokciach wykonane zostały z odpornego na przetarcia materiału Hitena, do tego dochodzi nam kołnierz z neoprenowym wykończeniem, który poprawia komfort naszego gardła i szyi w zimniejsze dni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Najważniejszymi aspektami  dot. bezpieczeństwa są protektory YF na ramionach oraz łokciach. Te na łokciach są z możliwością regulacji wysokości, co równie ważne możemy doposażyć kurtkę w ochraniacz na plecach (mamy już gotową kieszeń na ochraniacz pleców), wzmocnione szwy bezpieczeństwa (ISO 4916) oraz elementy odblaskowe 3M Scotchlite.

Inne publikacje na ten temat:

Z aspektów turystycznych najważniejsze będą tutaj na pewno kieszenie. Tego w tym produkcie nam nie zabraknie. Mamy do dyspozycji 8 kieszeni zewnętrznych (w tym duża kieszeń tylna) z których dwie są wodoodporne oraz dwie kieszenie wewnętrzne. Podczas najcieplejszych dni Open Road II powinien spisać się na medal. Dlaczego? Ponieważ wyposażony jest w rozbudowany system wentylacji: do dyspozycji mamy w pełni regulowaną wentylację na klatce piersiowej, ramionach i plecach, a rękawy zapinane są na dwukierunkowy zamek. Całość daje nam naprawdę zadowalający efekt, o czym miałem okazję przekonać się niejednokrotnie.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Dopasowanie, kwestia kluczowa

Dopasowanie rozmiarów nie będzie stanowiło problemu, do dyspozycji mamy ubrania w męskich rozmiarach od 50 do 58. Dodatkowo kurtka posiada regulowanie szerokości za pomocą pasków, rękawów, talii oraz bioder. Natomiast spodnie posiadają regulacje szerokości na biodrach i nogawkach, więc bez problemu dopasujemy zestaw do swojego ciała.

Przejdźmy do spodni. Mamy tutaj identyczne wykonanie, co w przypadku kurtki: materiał zewnętrzy Tactel, wzmocnienia z materiału Hitena (kolana i kość piszczelowa), a ,o bezpieczeństwo zadbają ochraniacze kolan YF z możliwością regulacji wysokości oraz możliwość doposażenia spodni w ochraniacze bioder. We wdzianku zjeżdżałem dosyć często z utwardzonych arterii na szuterki, czy w szeroko pojęty teren, miałem zatem sprawdzenia komfortu ubrania w warunkach wysilonego ruchu kończynami. Elastyczny materiał wierzchni na pośladkach oraz pachwinie, rozciągliwy materiał na kolanach oraz materiał antypoślizgowy na pośladkach, to wszystko zostało użyte nie bez przyczyny: nie czujemy skrępowania i bez problemu robimy to co chcemy, a nie to na co pozwalają nam ubrania.

Jakieś wady?

Jedyną rzeczą, do której mógłbym się przyczepić jest system wentylacji spodni – występuje tylko na udach. W najcieplejsze dni nie będziemy narzekali na wentylację kurtki, natomiast w spodniach jej brakuje. Nie jest to duży minus ponieważ wentylacja jest i działa, ale bardziej odczujemy temperaturę zewnętrzną pod spodniami niż pod kurtką. W spodniach znajdziemy cztery kieszenie, w tym dwie kieszenie cargo na udach, które są w pełni wodoodporne więc tak samo jak w przypadku kurtki na brak kieszeni narzekać nie możemy. Cały zestaw łączy się ze sobą przez zamek w spodniach, co daje nam dobrze radzący sobie kombinezon turystyczny.

Suzuki V-Strom 800

Warto tytułem końca dodać, że zestaw Suzuki by Buse Open Road II wygląda naprawdę dobrze – szczególnie jeśli jeździmy V-Stromem. Podsumowując, zacząłem właśnie trzeci sezon jazdy motocyklami w tych ubraniach. Przejechałem w tym wdzianku naprawdę dużą ilość kilometrów – w tym kilka dłuższych wyjazdów turystycznych, podczas których nie tylko jeździłem w tych ubraniach, ale również używałem ich podczas chodzenia czy zwiedzania. Po tym wszystkim w dalszym ciągu nie widać na nich żadnych śladów użytkowania, a to oznacza, że nie jest to zestaw na jeden sezon. 

Autor tekstu:

KACPEREK ZAWODZIŃSKI

 

Tobiasz Kukieła

Dziennikarz motoryzacyjny, fotograf, reportażysta. Na motocyklach jeździ od dzieciaka i cały czas odczuwa potrzebę rozwijania swoich umiejętności jeździeckich. Jest złomiarzem z powołania - zdecydowanie częściej kupuje motocykle niż je sprzedaje. Czy to jego problem?

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button