Skutery 125 na kat. B w Polsce: Nisza stanie się przebojem

Na wieść o nowych przepisach na mocy których będzie możliwa jazda skuterami 125 posiadając jedynie prawo jazdy kat. B zawrzało. Rynek motocykli 125 z automatyczną skrzynią biegów w Polsce był do tej pory niszą. Teraz wspomniana nisza przechodzi metamorfozę.

Winę za taką sytuację w przeszłości ponoszą oczywiście przepisy. Wśród Polaków istniał schemat myślowy wszystko, albo nic. Albo skuter/motorower 50 ccm albo 1000 ccm. Przez to importerzy nie skupiali się zbytnio na pośrednich wariantach. Wielu prognozuje, że (o ile wejdą nowe przepisy w życie) segment skuterów 125 ccm przerośnie poziomem sprzedaży 50 ccm. To oczywiście nie jest powodem do zmartwień dla branży. Jedynym problemem będzie konieczność szybkiego działania. Sprowadzi się to do gorączkowego poszerzania swoich kolekcji. Tyczy się to zarówno marek działająca wokół produktów z Chin, jak również brandów japońskich czy europejskich. Czy wszyscy zdążą? Jeśli przepisy wejdą w życie jeszcze w tym roku to może się okazać, że zakup nowego pojazdu o pojemności 125 ccm będzie utrudnione. Na rynku istnieje dosłownie kilka modeli, m.in. Kymco Like 125, którego testowaliśmy kilka sezonów temu:

Na rynku jest dostępnych jeszcze kilka propozycji takich marek jak Yamaha, Gilera czy Piaggio, jednak czy to nie za mało?

Jaki skuter 125 Ty byś dziś wybrał? Pisz w komentarzach poniżej.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button