Aktualnie czytasz:
Romet Classic 400 z w贸zkiem bocznym na Moto Expo 2016
7

Jedna z ciekawszych nowo艣ci na sezon 2016 to聽Romet Classic 400 z w贸zkiem bocznym. Maszyna wzbudza spore zainteresowanie na聽Moto Expo 2016 w Warszawie. Nie tylko za spraw膮 niezwykle klasycznych linii.

Jak m贸wi Damian 艢migielski z Jedno艣lad.pl - jest to motocykl, kt贸ry jest solidnie wykonany i bardzo cieszy oko. Romet Classic 400 wkr贸tce trafi do salon贸w i b臋dzie dost臋pny z opcjonalnym w贸zkiem bocznym.

Romet Classic 400 jest tak偶e dosy膰 niepozorny za spraw膮 ogromnej dynamiki. To zas艂uga nie tylko jednocylindrowego silnika o mocy niemal 20 kW zasilanego wtryskiem (EFI), ale przede wszystkim ma艂ej masy (151 kg). Za spraw膮 dobrego wywa偶enia motocykl pewnie si臋 prowadzi, nawet przy wysokich pr臋dko艣ciach. Przy tym daje kierowcy sporo komfortu 鈥 mi臋kkie lagi przednie i optymalnie dobrana kanapa spe艂nia swoje zadanie. Co ciekawe Romet nie zdecydowa艂 si臋 na wprowadzenie ch艂odzenia ciecz膮. Jest to klasyczny "olejak" o bardzo聽interesuj膮cym聽brzmieniu.

Ca艂o艣ci dope艂nia konserwatywny design. Dwukolorowe malowanie, szprychy, liczne chromy i 艂adnie prezentuj膮ca si臋 kanapa. To zach臋ca do delektowania si臋 Rometem Classic 400 i podkre艣lenia swojego indywidualizmu.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe Evert
    21 lutego 2016 at 10:57

    Informacja o doch艂adzaniu olejem pojawia艂a si臋 we wcze艣niejszych informacjach prasowych, pytanie jednak, w kt贸rym miejscu ten motocykl ma ch艂odnic臋 oleju?
    Kolejna rzecz, 偶e mia艂 by膰 dost臋pny ABS w przednim kole, ale na filmiku nie wida膰 przewodu z czujnikiem przy tarczy. Chyba 偶e to b臋dzie pseudo-ABS rodem z niekt贸rych chi艅skich skuter贸w.
    W bli藕niaczym projekcie MASH 500 z Europy Zachodniej nie ma ani ABS, ani ch艂odzenia olejem. Wizualna r贸偶nica mo偶e dotyczy koloru i gumowej os艂ony na starterze no偶nym.

    http://www.motorcyclesupermarket.com/images/bikes/images/10120.1421943534.Dakota-Red-1_1_large.jpg

    Tak w og贸le, czy prezentowane na targach modele to wersje przedsprzeda偶owe czy ju偶 po homologacji?

  • Janek
    21 lutego 2016 at 12:39

    Prosz臋 nauczy膰 si臋 polskiego j臋zyka.
    Co to znaczy: „jest tak偶e dosy膰 niepozorny za spraw膮 ogromnej dynamiki”?
    „mi臋kkie lagi przednie i optymalnie dobrana kanapa spe艂nia swoje zadanie” – spe艂niaj膮, a „lagi” to wyraz potoczny, niezbyt pasuj膮cy do reszty artyku艂u.

  • Zdj臋cie profilowe jas13
    22 lutego 2016 at 08:53

    Obs艂uga targ贸w Nie Wie ile Classic 400 i SCMB250, b臋d膮 kosztowa膰.
    Classic na zdj臋ciach robi wra偶enie sporego motocykla, a w bli偶szym kontakcie jest ma艂y jak na 400, a du偶y w贸zek go przyt艂acza, ma艂o miejsca na stop臋 mi臋dzy w贸zkiem a motocyklem.
    Pozycja na motocyklu du偶o s艂absza ni偶 na Yamaha SR400.

  • Zdj臋cie profilowe Evert
    22 lutego 2016 at 10:36

    Ta niepewno艣膰 ceny by膰 mo偶e wynika z planowanego uk艂adu ABS, je艣li eksponowany model go nie posiada. Je偶eli homologacj臋 w tym (a nie w poprzednim) roku dostan膮 wszystkie wspomniane Romety pow. 125, to w ka偶dym z nich b臋dzie musia艂 si臋 znale藕膰 uk艂ad ABS. Je艣li dosta艂y w ubieg艂ym, to mog膮 zaczeka膰 do 2017.

    Gabarytami (i wag膮) Classic sprawia wra偶enie, jakby jednak by艂o mu troch臋 bli偶ej do 125-tki ni偶 do 400/500. W og贸lnym rozrachunku, por贸wnuj膮c z Yamah膮 SR400 i Royalem Enfield podobno nie wypada 藕le i pozycje je藕d藕c贸w za bardzo si臋 nie r贸偶ni膮. Ciekawe testy por贸wnawcze MASH 500:

    http://www.motorradonline.de/vergleichstest/yamaha-sr-400-und-mash-five-hundred-im-test/632082

    http://solomoto.es/1/comparativo-retro-mash-five-hundred-400-vs-royal-enfield-bullet-500-electra-vs-yamaha-sr-400

  • Zdj臋cie profilowe jas13
    23 lutego 2016 at 15:47

    Evert mo偶esz mie膰 racj臋, ale powiedzmy sobie wprost, je艣li ju偶 p艂ace za bilet i id臋 na targi, a nie wystaw臋, to spodziewam si臋 zobaczy膰 ofert臋 pojazd贸w, kt贸re mog臋 kupi膰 praktycznie od zaraz. Siedzia艂em i na SR400 i na Classicu i pozycja si臋 r贸偶ni, z korzy艣ci膮 dla Yamahy

  • Niewygodny
    23 lutego 2016 at 16:52

    Gdzie ta marka RMT i romet ADV 250, zapowiedzi i gadanina a konkret贸w brak, 250ki olane ??

  • Zdj臋cie profilowe Evert
    23 lutego 2016 at 20:36

    Jas13, pod wzgl臋dem osi膮g贸w SR400 wypada gorzej od Classic 400. Ten ostatni ma przyspieszenie i pr臋dko艣膰 bli偶ej Hysounga Exiv 250 lub YBR 250, natomiast Yamaha SR czy Royal Enfield maj膮 przyspieszenie jak w samochodach osobowych (10 lub 11 sek do 100), a pr臋dko艣膰 maks w granicach 130/140 km/h. Chyba 偶e komu艣 na osi膮gach w og贸le nie zale偶y.

    http://www.motocykl-online.pl/testy/Royal-Enfield-Continental-GT-i-Yamaha-SR-400,8229,1

    Funkcjonalnie te偶 nie lepiej, bo Classic ma baga偶nik, a do SR i RY trzeba ju偶 dorabia膰 stela偶e. Generalnie, tego rodzaju sprz臋ty s膮 dla tych, kt贸rzy wiedz膮, czego chc膮 i taki okaz im odpowiada. Podobnie jest na wy偶szej p贸艂ce – z Kawasaki W800, Hond膮 CB1100, Triumphem Bonneville czy Moto Guzzi V7 – technicznie cz臋sto prostsze, ale cenowo dro偶sze od bardziej nowocze艣nie wygl膮daj膮cych modeli – za oldskulowy wygl膮d w ko艅cu si臋 p艂aci.

    Yamaha SR 400 kosztuje +/- tyle, co MT-07, pomimo prostoty konstrukcji. Mog艂aby by膰 du偶o ta艅sza, gdyby produkcja jej by艂a bardziej masowa (17-19 tys. z艂), ale to motocykl niszowy i st膮d taki a nie inny koszt. Classic 400 jest zapewne dla tych, kt贸rych nie sta膰 lub kt贸rzy nie chc膮 przeznacza膰 tak du偶ej kwoty na klasycznie wygl膮daj膮c膮 400/500-tk臋 o s艂abych osi膮gach. Nawet pomimo jego wad dla mi艂o艣nik贸w tego rodzaju konstrukcji mo偶e by膰 atrakcyjny, a jak jeszcze dodadz膮 mu ABS, to b臋dzie dodatkowy argument za. W ko艅cu w 2017 r. i do SR400 i do RY dojdzie ABS, to wywinduje ich cen臋 w g贸r臋 o co najmniej 2 tys. z艂., wi臋c Classic b臋dzie z nimi konkurowa艂 dobr膮 cen膮 i nie najgorszym wykonaniem. Opinie na temat Mash 500 s膮 dobre, cho膰 by艂y przypadki b艂臋dnych map zap艂onu w pierwszych modelach, ga艣ni臋cia na ni偶szych obrotach, co podobno zosta艂o wyeliminowane. Zar贸wno Mash/Classic 400, jak i Royal Enfield maj膮 zar贸wno elektryczny jak i no偶ny starter, natomiast SR ma tylko no偶ny. Jak zga艣nie silnik na du偶ym skrzy偶owaniu, przy du偶ym nat臋偶eniu ruchu…

    Przy okazji, nie ma 偶adnej ch艂odnicy oleju w Classic 400 – tylko ch艂odzenie powietrzem. A co do innych modeli powy偶ej 125, to zapewne producent walczy z homologacj膮 i ABS-em. Teraz wiadomo, dlaczego np. Junak nie wprowadzi艂 nowych modeli pow. 125 do oferty, a EVO 300 wycofa艂 – nowa norma, nowa wymogi techniczne i importerzy \”chi艅czyk贸w\”, kt贸rzy do tej pory z daleka trzymali si臋 od tych rozwi膮za艅, teraz maj膮 problem. Hyosung te偶 b臋dzie musia艂 podo艂a膰 temu wyzwaniu.