Aktualnie czytasz:
Premiera BMW G 310 R 2016 na Motor Show Poznań: Moim zdaniem
3

Na Poznań Motor Show 2016 miałem okazję po raz pierwszy przyjrzeć się nowemu, małemu BMW G 310 R. Marka znana jest z maszyn napędzanych silnikami w układzie przeciwsobnym. Pierwsze z takim silnikiem było BMW R32, które powstało w 1932 roku i rozpoczęło karierę firmy jako producenta motocykli.

Jakie jest najmniejsze BMW? Dobrze wykonane. Nie widać w nim oszczędności. Ciężko jest się do czegoś przyczepić. Motocykl jest kompletny. Każdy element jest zaprojektowany i nie ma miejsca na oszczędności. Przednie zawieszenie USD anodowane na złoto, tylny wahacz wykonany jako odlew aluminiowy, ciekawa konstrukcja silnika z głowicą odwróconą o 180st. w stosunku do konstrukcji, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Trzeba przyznać, że konstruktorzy postarali się. Jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Wspominałem już o tym, że BMW G 310 R produkowane jest w Indiach i już widzę, że wzbudza to niepokój u wielu osób. Moim zdaniem miejsce produkcji nie ma żadnego znaczenia dla trwałości i jakości maszyny. Najwyższe standardy na pewno zostaną zachowane.

Silnik osiąga 34KM mocy i przy masie motocykla gotowego do jazdy poniżej 160kg, będzie wystarczający do zapewnienia przyzwoitych osiągów. Oczywiście ta moc nie robi na nas ogromnego wrażenia, ale pamiętajmy o cenie, która podobno nie przekroczy 20000zł i o tym, że ma to być motocykl dla osób początkujących, lub wracających do motocykli po latach. Myślę, że to jest bardzo sprytny motocykl i nie tylko w mieście będzie pokazywał na co go stać. Ciekaw jestem jakie będzie zużycie paliwa. Obstawiam, że coś koło 3l/100km.

Nie mam wątpliwości co do tego, że nowe BMW będzie zwrotne i łatwe w prowadzeniu. Nie zaskoczy kierowcy a seryjny ABS uchroni wielu początkujących motocyklistów przed bolesnymi upadkami. Oczywiście nie można ufać elektronice w 100%. Nic nie zastąpi zdrowego rozsądku. Wspomniana wcześniej moc maksymalna 34KM jest dostępna dość wysoko bo przy 9000obr/min. Dzięki temu będzie można na każdym biegu kręcić silnik wysoko bez obawy o spadek osiągów.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka RSX 125

Nowy RSX to 10.6 KM, agresywnie brzmiący wydech i dwa hamulce tarczowe. Do tego sportowy design, niezawodny silnik zasilany wtryskiem i dwa hamulce tarczowe. Nowy RSX jest świetnym sposobem na wkroczenie do świata prawdziwego motocyklizmu.

Konkurencja powinna lekko się zaniepokoić tym motocyklem. Wielu niezdecydowanych może skusić się na to najmniejsze BMW i… Podobno ludzie pozostają z marką, od której zaczęli swoją przygodę z motocyklami, czy samochodami. W moim przypadku to się sprawdza. A jak u was? Nie mogę się doczekać pierwszej jazdy BMW G 310 R.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
33%
Interesujące
67%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe anonim
    anonim
    6 kwietnia 2016 at 17:06

    U mnie się nie sprawdza, skaczę z kwiatka na kwiatek. Ale zaczynałem od… UAZa, więc ciężko pozostać wiernym marce 🙂
    BMW za 20K może zamieszać, ludzie u nas cenią sobie logo odpowiedniej marki na zbiorniku.

  • Zdjęcie profilowe Dziadek_z_Kielc
    9 kwietnia 2016 at 15:10

    Ooo, widzę, że jest już, tzw. rotacja w kolejnych redaktorach danego forum. Postęp ku przyszłości, aż miło… poczytać. 😉
    *
    Ja to mam zawsze jedno do powiedzenia: Pisz z sensem jakimś, albo… idź sobie gdzie indziej. :PPP

  • Zdjęcie profilowe
    karinawajcha
    9 kwietnia 2016 at 16:37

    pojeździłam bym takim 🙂