Premiera BMW G 310 R 2016 na Motor Show Poznań: Moim zdaniem

Na Poznań Motor Show 2016 miałem okazję po raz pierwszy przyjrzeć się nowemu, małemu BMW G 310 R. Marka znana jest z maszyn napędzanych silnikami w układzie przeciwsobnym. Pierwsze z takim silnikiem było BMW R32, które powstało w 1932 roku i rozpoczęło karierę firmy jako producenta motocykli.

Jakie jest najmniejsze BMW? Dobrze wykonane. Nie widać w nim oszczędności. Ciężko jest się do czegoś przyczepić. Motocykl jest kompletny. Każdy element jest zaprojektowany i nie ma miejsca na oszczędności. Przednie zawieszenie USD anodowane na złoto, tylny wahacz wykonany jako odlew aluminiowy, ciekawa konstrukcja silnika z głowicą odwróconą o 180st. w stosunku do konstrukcji, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Trzeba przyznać, że konstruktorzy postarali się. Jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Wspominałem już o tym, że BMW G 310 R produkowane jest w Indiach i już widzę, że wzbudza to niepokój u wielu osób. Moim zdaniem miejsce produkcji nie ma żadnego znaczenia dla trwałości i jakości maszyny. Najwyższe standardy na pewno zostaną zachowane.

Silnik osiąga 34KM mocy i przy masie motocykla gotowego do jazdy poniżej 160kg, będzie wystarczający do zapewnienia przyzwoitych osiągów. Oczywiście ta moc nie robi na nas ogromnego wrażenia, ale pamiętajmy o cenie, która podobno nie przekroczy 20000zł i o tym, że ma to być motocykl dla osób początkujących, lub wracających do motocykli po latach. Myślę, że to jest bardzo sprytny motocykl i nie tylko w mieście będzie pokazywał na co go stać. Ciekaw jestem jakie będzie zużycie paliwa. Obstawiam, że coś koło 3l/100km.

Nie mam wątpliwości co do tego, że nowe BMW będzie zwrotne i łatwe w prowadzeniu. Nie zaskoczy kierowcy a seryjny ABS uchroni wielu początkujących motocyklistów przed bolesnymi upadkami. Oczywiście nie można ufać elektronice w 100%. Nic nie zastąpi zdrowego rozsądku. Wspomniana wcześniej moc maksymalna 34KM jest dostępna dość wysoko bo przy 9000obr/min. Dzięki temu będzie można na każdym biegu kręcić silnik wysoko bez obawy o spadek osiągów.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Konkurencja powinna lekko się zaniepokoić tym motocyklem. Wielu niezdecydowanych może skusić się na to najmniejsze BMW i... Podobno ludzie pozostają z marką, od której zaczęli swoją przygodę z motocyklami, czy samochodami. W moim przypadku to się sprawdza. A jak u was? Nie mogę się doczekać pierwszej jazdy BMW G 310 R.

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. U mnie się nie sprawdza, skaczę z kwiatka na kwiatek. Ale zaczynałem od… UAZa, więc ciężko pozostać wiernym marce 🙂
    BMW za 20K może zamieszać, ludzie u nas cenią sobie logo odpowiedniej marki na zbiorniku.

  2. Ooo, widzę, że jest już, tzw. rotacja w kolejnych redaktorach danego forum. Postęp ku przyszłości, aż miło… poczytać. 😉
    *
    Ja to mam zawsze jedno do powiedzenia: Pisz z sensem jakimś, albo… idź sobie gdzie indziej. :PPP

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button