Aktualnie czytasz:
Kymco Xciting 400i 2018: Kr贸l miasta. Opinia, Dane techniczna, Cena
0

Kiedy艣聽Kymco kojarzone by艂o raczej z ma艂ymi pojemno艣ciami i 鈥瀟animi鈥 modelami. Ale oferta szybko si臋 rozros艂a i teraz maxiskutery Kymco bywaj膮 popularniejsze od 125-ek. Nic dziwnego - stosunek jako艣ci do ceny jest bardziej ni偶聽pozytywny.

Kymco kojarzy mi si臋聽z koleg膮聽z by艂ej pracy, Darkiem, kt贸ry obecnie pracuje jako fotoreporter w Agorze. Darek od lat je藕dzi na maxiskuterach Kymco, a w przesz艂o艣ci jego pomara艅czowy Xciting 500聽nawin膮艂 na moich oczach ponad 100 000 km. Co w mi臋dzyczasie dzia艂o si臋聽z tajwa艅skim produktem? Ano鈥 nic. Poza rutynowymi przegl膮dami Xciting je藕dzi艂, a偶聽trafi艂 do nowego w艂a艣ciciela. A Darek przesiad艂 si臋聽na kolejny model.

Ok, jego Kymco nosi艂o wyra藕ne 艣lady u偶ytkowania. Plastiki by艂y powycierane, lakier lekko sp艂owia艂y. Ale kt贸ry skuter po 100 000 km wygl膮da艂by inaczej? Zw艂aszcza u偶ywany jako narz臋dzie do pracy.

Tym bardziej ucieszy艂a mnie wiadomo艣膰, 偶e podczas wizyty w Warszawie prze艂o偶臋 nog臋 przez nowego Xcitinga 400i.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Xciting 400i: Pierwsze wra偶enia

Na zdj臋ciach mo偶e jest i Leszek, ale to ja przez trzy dni przeciska艂em si臋聽w 30-stopniowych upa艂ach przez sto艂eczne korki. Pierwsze wra偶enia? Wszystko na swoim miejscu, zero niespodzianek i dok艂adnie to, czego potrzebowa艂em. Mierz膮cy ponad 2 metry i wa偶膮cy 209 kg maxiskuter nie sprawia wra偶enia oci臋偶a艂ego w prowadzeniu. Pozycja za sterami jest wygodna, a mocno wyprofilowana kanapa pozwala czu膰聽si臋聽bezpiecznie i komfortowo. Podparcie dziel膮ce kanap臋 mog艂oby by膰 przesuni臋te nieco bli偶ej do przodu, ale to tylko i wy艂膮cznie kwestia moich kr贸tkich n贸g.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Plusem rzucaj膮cym si臋聽w oczy po pierwszych metrach to regulowana klamka hamulca oraz du偶e lusterka.

Xciting 400i, w odr贸偶nieniu od tegorocznej nowo艣ci, czyli Xcitinga S, nie posiada w zegarach kolorowego wy艣wietlacza i systemu NOODOE (nawigacja, powiadomienia z telefonu itp.).

Uk艂ad jezdny i zawieszenie

Mog艂oby si臋聽wydawa膰, 偶e jednocylindrowa 400-ka generuj膮ca ponad 35 KM b臋dzie zrywa膰聽asfalt. Jednak spora masa i straty w przeniesieniu nap臋du sprawiaj膮,聽偶e Xciting 400i przyspiesza raczej stabilnie, bez specjalnych fajerwerk贸w. Nie ma w tym nic z艂ego, spod wi臋kszo艣ci 艣wiate艂聽i tak startowa艂em jako pierwszy. Jednak pr贸偶no szuka膰聽tu efektu 鈥濿OW鈥, kt贸ry pewnie znale藕liby艣my w AK 550.

Za przeniesienie nap臋du odpowiada bezstopniowa przek艂adnia CVT, czyli korporacyjny standard w skuterach. Uk艂ad hamulcowy to podw贸jne tarcze hamulcowe z przodu i pojedyncza z ty艂u. Oczywi艣cie skuter posiada ABS. Dzia艂anie hamulc贸w jest nieco t臋pe, ale do skuteczno艣ci ci臋偶ko si臋聽przyczepi膰.

Przyczepi艂bym si臋 nieco do zawieszenia. Zw艂aszcza ty艂 potrafi艂 dobi膰, mimo 偶e jecha艂em bez wi臋kszego obci膮偶enia. Nie jest to problem ogromny, ale daj膮cy o sobie zna膰.

Kymco Xciting 400i: Funkcjonalno艣膰 i jako艣膰

Zamykany baga偶nik pod siedzeniem zmie艣ci kask integralny i kilka szparga艂贸w. Schowek wygl膮da na p艂ytki, ale w praktyce nie jest 藕le. Do tego schowek przy kierownicy i wieszaczek na zakupy. Pewnie gdybym posiada艂 ten model w gara偶u zainwestowa艂bym w akcesoryjny kufer centralny. Jak i艣膰 w funkcjonalno艣膰 to pe艂n膮聽g臋b膮. Drug膮 rzecz膮聽na mojej li艣cie by艂aby nieco wy偶sza szyba. A oferowana seryjnie sprawdza si臋聽w mie艣cie, ale ju偶 na podmiejskiej obwodnicy, gdy pr臋dko艣膰聽przekroczy 100 km/h, robi si臋聽do艣膰聽g艂o艣no, z zawirowaniami powietrza w okolicach kasku.

W mie艣cie spalanie nie przekroczy艂o 4,5 L / 100 km, co nale偶y uzna膰 za bardzo dobry wynik bior膮c pod uwag臋 wag臋聽i pojemno艣膰.

Jak ju偶 jeste艣my przy cyferkach to Xciting 400i nie ma problemu z rozp臋dzeniem si臋 nawet do 140 km/h, a wygodna pr臋dko艣膰 przelotowa (je艣li do艂o偶yliby艣my szyb臋) to ok. 125 km/h. I tutaj dochodzimy do drugiej ga艂臋zi umiej臋tno艣ci maxiskutera (zreszt膮 nie tylko Xcitinga): weekendowe wyjazdy poza miasto. Nie widz臋 偶eby cokolwiek sta艂o na przeszkodzie. Wystarczy zapakowa膰 drug膮 po艂贸wk臋, troch臋聽baga偶y mo偶na lecie膰聽na weekendow膮聽wycieczk臋. Komfortowo i bez stresu.

Kymco od lat oferuje przyzwoit膮 jako艣膰 w przyzwoitej cenie. Ok, plastiki s膮聽twarde, a prze艂膮czniki wygl膮daj膮 na tanie. Bo pewnie takie s膮. Ale co z tego?

Cena

Kymco Xciting 400i kosztuje 21 990 z艂 z rocznika 2018. To cz臋sto nawet o 5-6 tysi臋cy z艂otych mniej ni偶聽najbli偶sza japo艅ska konkurencja.

Je艣li potraktowa膰 Xciting 400i jako narz臋dzie, tak jak przez lata traktowa艂聽i nadal traktuje m贸j kolega Darek, to jedno z najlepszych rozwi膮za艅 na rynku. Oczywi艣cie dop贸ki na rynek nie trafi nowy Xciting S (ju偶聽we wrze艣niu, wi臋c to dobry moment na kupienie 400i, kt贸ry jest o 3000 z艂 ta艅szy).

Szczeg贸艂y
Cena

21 999 PLN

Dane techniczne

Wymiary [d艂./szer./wys. (mm)]: 2205/820/1285
Wysoko艣膰 kanapy (mm): 810
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg): 209
Silnik: 4-suw
Poj. skokowa (ccm): 399
System ch艂odzenia: ciecz
Uk艂ad zasilania: wtrysk paliwa
Moc (KM): 36
Max. moment obr. (Nm): 37,7
Zbiornik paliwa (L): 12,5
Przeniesienie nap臋du: CVT
Rozmiar opon prz贸d: 120/70-15"
Rozmiar opon ty艂: 150/70-14"
System hamulcowy - typ (prz贸d/ty艂): 2 x tarcza / tarcza z ABS
Uk艂ad hamulcowy - 艣rednica (mm): 260/240
Dost臋pna kolorystyka: czarna per艂a, bia艂y matowy
Euro 4: Tak

Plusy

- CENA!
- Funkcjonalne schowki
- Niskie koszty eksploatacyjne

Minusy

- Amortyzator z ty艂u potrafi dobi膰
- Schowek pod siedzeniem m贸g艂by by膰聽wi臋kszy
- Brakuje wy偶szej szyby

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena U偶ytkownik贸w
Oce艅 tutaj
Ocena og贸lna
Design
Jako艣膰
Cena do jako艣ci
Ocena Redakcji
Ocena U偶ytkownik贸w
53 Oceny
Ju偶 oceni艂e艣, dzi臋kujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
50%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub
Ocena og贸lna
Design
Jako艣膰
Cena do jako艣ci