CAN-AM Ryker. Poznaj trójkołowy motocykl na prawo jazdy B w teście TVN Turbo

CAN-AM Ryker, to trójkołowy motocykl. Pojazd posiada dwa koła z przodu i jedno z tyłu. Nie brakuje też automatycznej skrzyni biegów, a kierownica przypomina tą motocyklową. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Obciążenie maksymalne wynosi 160 kg.

Wygląda nieco jak pojazd customowy, mówi Dagmara Kowalczyk z redakcji Raport TVN Turbo.

To nietypowe połączenie motocykla z trójkołowcem oraz quadem testowaliśmy w tym roku także w Portugalii. W skrócie jest to trójkołowiec, jednak działający na zupełnie innej zasadzie, niż skuter typu Piaggio MP3, Yamaha Tricity czy Peugeot Metropolis. Tutaj przednie koła nie wychylają się w żadną ze stron, a technika pokonywania zakrętów jest identyczna jak w przypadku quada. Dlatego nie jest potrzebne żadne motocyklowe doświadczenie. Wystarczy jedynie początkowa doza sporej ilości pokory i poznanie sposobu oddziaływania praw fizyki na tę konstrukcję.

Pierwsze winkle pokonuję bardzo ostrożnie, mam problem z wyczuciem szerokości przedniej osi, trochę sztucznie zaczynam balansować tyłkiem w zakrętach i niepotrzebnie walczę z kierownicą pomimo niskich prędkości na asfalcie. Przypomina się mój pierwszy raz na gokarcie albo skuterze śnieżnym. Po prostu początkowe 10 kilometrów zapewnia nadmiarową ilość wrażeń, które ciężko przekazać werbalnie. Trzeba tego samemu spróbować u jakiegoś dealera.

  • NAPĘD:
  • • Silnik: Rotax 900 ACE, 3 cylindry, chłodzony cieczą z elektronicznym wtryskiem paliwa i elektronicznym sterowaniem przepustnicą
  • • Moc: 77 KM
  • • Rozruch: elektryczny
  • • Automatyczna przekładnia zmienna bezstopniowa ( CVT ) + wsteczny
  • • Napęd na tylne koło
  • PODWOZIE:
  • • Zawieszenie przednie: podwójny wahacz, KYB HPG z regulacją napięcia wstępnego 162 mm
  • • Zawieszenie tylne: Multi-link - ramię mono wahacza, KYB HPG 40 mm ze zdalnym zbiornikiem 4-pozycyjnym sprężonym regulowanym tłumieniem i regulacją wstępnego obciążenia 175 mm
  • • Nożny, hydrauliczny hamulec 3-kołowy
  • • Hamulce przednie: Tarcze 270 mm z 2-tłoczkowymi zaciskami pływającymi Nissin
  • • Hamulec tylny: Tarcza 220 mm, suwak 1-tłokowy
  • • Opony: przednie: MC145 / 60R16 66T, tylna: MC205 / 55R16 77T
  • • Felgi aluminiowe przednie 5-ramienne srebrne i obrobione 406 x 114 mm
  • • Tylne obramowanie z aluminium 5-ramienn czarna i obrobiona mechanicznie 381 x 165 mm
  • WYMIARY:
  • • Długość x szerokość x wysokość (2352 x 1509 x 1062 mm)
  • • Rozstaw osi - 1709 mm
  • • Wysokość siedzenia - 615 mm
  • • Prześwit - 112 mm
  • • Waga na sucho - 285 kg
  • • Pojemność schowków - 7 L
  • • Zbiornik paliwa 20 L
  • BEZPIECZEŃSTWO:
  • • SCS - System stabilizacji pojazdu
  • • TCS - System kontroli trakcji
  • • ABS - Zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania
  • • Immobilizer D.E.S.S.
  • • HHC - system zapobiegający staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia.
  • WYPOSAŻENIE:
  • • 4,5” wyświetlacz, cyfrowe wskaźniki, prędkościomierz, obrotomierz, licznik pokonanych kilometrów, wskaźnik aktywnego biegu, wskaźnik poziomu paliwa, światła silnika, zegar, tryb ECO, tryb sportowy i tryb rajdu
  • • 2 reflektory halogenowe (55/60-W)
  • • przednie błotniki ze zintegrowanymi światłami LED
  • • Podwójny port USB
  • • Pudełko na rękawiczki
  • • Wzmocnione felgi
  • • Opony, siedzenie rajdowe
  • • Ochrona przed przednim grillem
  • • Płyta poślizgowa
  • • Strukrutalna ochrona dłoni
  • • Tryb Rajdowy

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button