BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
BMW S 1000 XR 2020: Król motocyklowych SUV-ów
0

Zabrakło zmiennych faz rozrządu, za to jest zupełnie nowy model. Lżejszy, mocniejszy i lepiej wyposażony.

Lubicie motocyklowe SUV-y? My bardzo! BMW obok całkiem nowej generacji 900-ek zaprezentowało zbudowany od podstaw model S 1000 XR. Wprawdzie zabrakło zmiennych faz rozrządu ShiftCam znanych z modelu S 1000 RR, ale za to jest zupełnie nowa konstrukcja, 165 KM i jeszcze bogatsze wyposażenie. 

BMW S 1000 XR 2020: Co warto wiedzieć?  

Przede wszystkim jednostka napędowa jest elementem nośnym dla zupełnie nowej ramy, co pozwoliło oszczędzić 10 kg masy. Finalnie masa całkowita jest o 2 kg niższa niż w poprzednim modelu z powodu zastosowania integrowanego systemu montażu kufrów (bez niego -10 kg). Do 450 kg wzrosło DMC, a zmiany ewidentnie nastawione są na moto-turystów o sportowym zacięciu.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

Foto: https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/news/2019/november/bmw-s1000xr-2020-new-spec

Mimo, że jednostka napędowa generuje identyczną moc maksymalną co w poprzedniku to jest nowa i powstała w oparciu o silnik znany z nowego S 1000 RR. Wydłużono 4., 5. i 6. przełożenie i, w opinii inżynierów, popracowano nad redukcją wibracji. Spalanie spadło o 8%, a zakres użytecznych dla turystów obrotów jest szerszy. Zmieniono układ wydechowy (lżejszy o 1,2 kg), kierownicę (węższa o 30 mm) i zegary. A jak już jesteśmy przy multimediach to…

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Należy wspomnieć o bardzo bogatym wyposażeniu. Całością steruje 6,5-calowy wyświetlacz TFT z systemem BMW Connectivity pozwalającym na połączenie dedykowanej aplikacji. W standardzie znajdziemy półaktywne, elektronicznie sterowane zawieszenie Dynamic ESA, zmienne tryby jazdy PRO, cornering ABS i quickshifter. W poprzednim modelu wszystkie rozwiązania były opcjami.

Oczywiście lista opcji nadal jest długa, z nowościami w postaci sygnowanych logiem „M” akcesoriami – chociażby kutymi felgami. 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%