Benelli TRK 800. Plotki dotyczące tego motocykla coraz częściej pojawiają się w sieci. Trudno się temu dziwić skoro całkiem niedawno mniejsze modele turystyczne święciły sukcesy sprzedażowe a na światło dzienne wypłynęły zdjęcia, na których znajduje się motocykl wyprawowy wyposażony w silnik z Leoncino 800!
Marka Benelli chociaż dzisiaj kojarzy się nam z motocyklami klasy lekkiej, to kiedyś produkowała totalnie odjechane, nieco niszowe i bardzo awangardowe motocykle. Wszystko wskazuje na to, że producent powoli powraca się na ścieżkę obraną wiele lat temu, z tą różnicą, że grupą docelową ma być zdecydowanie szersza grupa odbiorców. Najpierw Benelli zaprezentowało turystyczny model TRK 502X, który podbił serca motocyklistów na całym świecie, w tym i tych z Europy. Niska cena, świetne wyposażenie oraz całkiem niezła jakość kusiły i kuszą do dzisiaj. Kolejnym krokiem producenta było zaprezentowanie modelu 752S oraz Leoncino 800
Benelli. Ktoś jeszcze pamięta kultowe TNT?
Premiera 725S oznaczała powrót Benelli do swojej dyscypliny królewskiej, a więc do produkowania nakedów. Wielu z nas pamięta i z łezką w oku wspomina motocykle z napisem TNT na zbiorniku. To były motocykly charakterny i… nie dla wszystkich. 752S dziedziczy wiele cech kultowego, wybuchowego motocykla, z tą różnicą, że jest dostępny na wyciągnięcie ręki, nie jest drogi, a charakterystyka pracy chociaż nadal włoska, jest zdecydowanie bardziej przystępna dla przeciętnego motocyklisty. Spece z Benelli tłumaczą, że obecnie skupiają się na budowaniu motocykli, których zadaniem nie jest wyrywanie śledziony i serca przy każdym ruchu manetką, a przyjemna współpraca z kierowcą i odbudowanie się po wielu trudnych latach. W związku z popularnością 502X oraz wyłożeniem sporej ilości gotówki na stworzenie nowego silnika oraz podwozia, kwestią czasu było zaprezentowanie motocykla, który uzupełni katalog Benelli. Tak powstał modelu TRK 800.
A tak naprawdę jeszcze nie powstał. To co obecnie nazywamy mianem Benelli TRK 800, jest w rzeczywistości motocyklem o nazwie SRB 750. Za konstrukcję tego jednośladu odpowiada konsorcjum QianJan Motor, do której należy Benelli. Dlatego ciężko wyobrazić sobie inną wersję wydarzeń niż wprowadzenie do sprzedaży SRB 750 w barwach Benelli.
Jeśli do ramy SRB 750 faktycznie trafi ten sam silnik co do Leoncino 800 (wskazują na to grafiki), to będzie oznaczać, że nowe TRK naprawdę nie będzie się miało czego wstydzić. Moc na poziomie 77 KM (przy 8500 obr./min) powinna zadowolić większość fanów turystyki, to samo dotyczy momentu obrotowego: 67 Nm przy 6 500 obr./min to również całkiem niezły wynik.
Ze zdjęć, jak i przekazów szpiegowskich możemy wywnioskować, że nowy model będzie wyposażony w przednie zawieszenie upside/down, układ hamulcowy Brembo, porządne orurowanie i przede wszystkim kilka wersji wyposażeniowych, które będą się różnic między sobą nie tylko rozmiarem kół oraz technologią wykonania, ale i tylnym wahaczem, który w zależności od wersji może być odlewem aluminiowym lub wahaczem zespawanym z rur stalowych.
Benelli TRK 800/ QJMotor SRB 750 |
Wersja drogowa Wersja bazowa |
Wersja drogowa, Najwyższa wersja |
Wersja offroadowa Wersja bazowa |
Wersja offroadowa Najwyższa wersja |
Rozmiar koła, przód |
120/70 ZR17 |
120/70 ZR17 |
110/80 R19 |
110/80 R19 |
Rozmiar koła, tył |
180/55 ZR17 |
180/55 ZR17 |
150/70 R17 |
150/70 R17 |
Hamulce: tył/przód |
Układ hamulcowy bez opisanego producenta Dwie tarcze przód, jedna tarcza tył |
Układ hamulcowy Brembo Dwie tarcze przód, jedna tarcza tył |
Układ hamulcowy bez opisanego producenta Dwie tarcze przód, jedna tarcza tył |
Układ hamulcowy Brembo Dwie tarcze przód, jedna tarcza tył |
Wahacz |
Wahacz z rur stalowych |
Odlew aluminiowy |
Odlew aluminiowy |
Wahacz z rur stalowych |
Koła |
Felgi aluminiowe |
Felgi aluminiowe |
Koła szprychowe |
Koła szprychowe |
Kufry |
Opcjonalnie |
Opcjonalnie |
Opcjonalnie |
Opcjonalnie |
Wszystko wskazuje na to, że Benelli porządnie przygotowuje się do sezonu 2021, chociaż uczciwie trzeba przyznać, że z łokciami wchodzi do co prawda sporego pokoju, ale po brzegi wypełnionego przedstawicielami konkurencji. Mamy również wrażenie, że niższa cena w stosunku do konkurencji niekoniecznie będzie musiała oznaczać sukces sprzedażowy, gdyż osoby wybierające właśnie taką klasę pojemnościową cechują się nieco innymi podejściem do motocykli niż w przypadku klas, do których wchodzą TRK 502X czy TRK 251.
Dzisiaj możemy liczyć, że plotki i ploteczki okażą się prawdą i już niedługo zobaczymy nowego turystę w świetnej cenie, z bardzo dobrym wyposażeniem i właściwościami jezdnymi. To tylko i wyłącznie urozmaici kolejny sezon i rynek motocykli turystycznych.
Źródła podają, że produkcja tego jednośladu może ruszyć w sezonie 2021, chociaż sytuacja związana z pandemią COVID-19 może pozmieniać plany producenta.
źródło: https://www.zigwheels.com
https://www.bennetts.co.uk/