Aprilia RSV4 FW (2018): Dane techniczne, cena i opinie

Sportowe motocykle dostępne dla każdego to dla Ciebie za mało? Świetnie! Aprilia postanowiła stworzyć program „Factory Works”, w ramach którego oddział Aprilia Racing udostępnia całe swoje doświadczenie z serii World Superbike. Myślisz że motocykl który ma więcej niż 250 koni mechanicznych mocy będzie w sam raz? W takim razie zapraszamy do zapoznania się z RSV-4 Factory Works.

Aprilia RSV4 FW, za tą nazwą kryje się nie jeden motocykl a wiedza dzięki której możemy przygotować dla Ciebie specjalną wersję motocykla RSV4 w jednej z czterech wersji. Motocykle są dostępne w czterech różnych wersjach, a najwyższa konfiguracja przekracza 250 KM mocy.

RSV4 R FW-SSTK1
– Aprilia RSV4 z zestawem Race Pack (zawieszenie Ohlins i kute lekkie felgi).
– Standardowa elektronika z ekstra lekkim akumulatorem litowym.
– ECU przeprogramowane do wersji „Race” z wyścigowymi mapami zapłonu przygotowanymi przez Aprilia Racing.
– Zegary przeprogramowane tak aby były wygodne na torze (czasy okrążeń) oraz zintegrowany system V4-MP,
– Zoptymalizowany układ hamulcowy, znacznie lżejszy, usunięty ABS.
– Zmniejszenie wagi silnika, silnik został pozbawiony termostatu oraz dodatkowego obiegu powietrza, uproszczony został układ chłodzenia.
– W komplecie układ wydechowy Akrapovic, zestaw owiewek wyścigowych, oraz kompletna optymalizacja silnika.

RSV4 R FW-SSTK2 (gwarantowana moc na poziomie 204 KM)
– Aprilia RSV4 z zestawem Race Pack (zawieszenie Ohlins i kute lekkie felgi).
– Uproszczony, lekki, wyścigowy układ elektryczny z lekim litowym akumulatorem.
– Wyścigowe ECU APX2 produkowane przez Aprilia Racing, możliwość pełnego programowania map zapłonu, i parametrów zarządzania silnikiem używając dołączonego do kompletu palmtopa.
– System zbierania danych pozwalający na korzystanie z oryginalnych czujników oraz opcjonalnych dopuszczonych przez regulamin FIM Superstock 1000.
– Specjalne zegary Aprilia Racing.
– Specjalny silnik przygotowany przez Aprilia Racing.
– Układ wydechowy Akrapovic, zestaw owiewek wyścigowych.

RSV4 R-FW SBK (gwarantowana moc na poziomie 215 KM)
– Aprilia RSV4 z zestawem Race Pack (zawieszenie Ohlins i kute lekkie felgi),
– Uproszczony, lekki, wyścigowy układ elektryczny z lekim litowym akumulatorem.
– Wyścigowe ECU APX2 produkowane przez Aprilia Racing ze zintegrowanym GPS, możliwość pełnego programowania map zapłonu, i parametrów zarządzania silnikiem używając dołączonego do kompletu palmtopa. ECU zawiera system zbierania danych z zestawu czujników telemetrii (czujniki jako opcja).
– Specjalne zegary Aprilia Racing z wyścigowym panelem z dodatkowymi przyciskami.
– Elektroniczna skrzynia biegów z wspomaganiem zmiany biegów (downshift/blipper),
– Specjalny zestaw narzędzi Aprilia Racing.
– Specjalny silnik przygotowany w specyfikacji SBK przez Aprilia Racing.

RSV4 R FW-GP (gwarantowana moc na poziomie ponad 250 KM)
Motocykl w specyfikacji RSV4 R-FW SBK ze zmienionym silnikiem prosto z Aprilii RS-GP 15 z pneumatycznym mechanizmem zarządzającym czasem otwierania zaworów. Klienci którzy zdecydują się na wybór tej wersji zostaną zaproszeni do biura Aprilia Racing mieszczącego się w Noale aby sfinalizować kontrakt, będą mogli wybrać idealną konfigurację motocykla przy określonych założeniach budżetowych w konsultacji z inżynierami Aprilia Racing. Podczas przygotowań klient będzie na bieżąco otrzymywał informację o przygotowaniu motocykla a także dostanie specjalny adres e-mail i numer telefonu pod którym będzie mógł w dowolnym momencie otrzymywać wsparcie techniczne i informację o projekcie. Osoba zdecydowana na taki zakup otrzyma również skórzany kombinezon sygnowany logami Aprilia Racing, „paddock pass” na cały weekend jednego z Grand Prix MotoGP, dodatkowo otrzyma zaproszenie na Aprilia Track Day gdzie inżynierowie Aprilia Racing ustawią motocykl pod Ciebie a także pomogą wykorzystać pełen potencjał RSV4 R FW-GP.

W cenie każdego modelu z programu „Factory Works” jest szkolenie dzięki któremu szybciej poznamy nasz nowy motocykl a także dzień testowy na torze razem z Aprilia Racing Test Team dzięki któremu można sprawdzić co nauczyliśmy się na szkoleniu. Dodatkowo w specjalnie przygotowanym miejscu które znajdziecie pod adresem www.serviceaprilia.com/public/racing , motocykliści, kolekcjonerzy i całe zespoły mogą wkroczyć do ekskluzywnego świata Aprilia „Factory Works” i otrzymywać dalsze informację i więcej technicznych szczegółów modeli RSV4 przygotowanych przez Aprilia Racing.

Poniższa specyfikacja techniczna dotyczy modelu RSV4 RF.

Inne publikacje na ten temat:
  • Silnik: V4, kąt rozwarcia cylindrów 65°, cztery zawory na cylinder, rozrząd DOHC, chłodzony cieczą
  • Średnica cylindra i skok tłoka: 78 x 52.3 mm
  • Pojemność silnika: 999.6 ccm
  • Moc maksymalna: 201 KM (148 kW) przy 13000 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm przy 10500 obr/min
  • Układ zasilania: Airbox z systemem doładowania dynamicznego, cztery przepustnice powietrza Weber-Marelli 48 mm, cztery wtryskiwacze, system Ride by Wire najnowszej generacji, trzy mapy zapłonu: T (Track), S (Sport), R (Race)
  • Skrzynia biegów 6 biegowa
  • Sprzęgło Wielotarczowe, mokre z systemem antyhoppingowym
  • Systemy wspomagająceSystem APRC (Aprilia Performance Ride Control) zawierający: kontrolę trakcji (aTC), system zapobiegający unoszeniu się przedniego koła (aWC), asystent ruszania (aLC), quickshifter wraz z downshifterem (aQS), ogranicznik prędkości w Pit Lane (aPL), tempomat (aCC) wszystkie systemy z możliwościa osobnej regulacji.
  • Rama Aluminiowa, amortyzator skrętu sachs
  • Regulowane:
  • • położenie i kąt główki ramy
  • • wysokość zamocowania silnika
  • • wysokość sworznia wahacza
  • Zawieszenie przednie Widelec Ohlins NIX z pełną regulacją, skok 120 mm
  • Zawieszenie tylne Wahacz aluminiowy, amortyzator Ohlins TTX z pełną regulacją, skok 120 mm
  • Układ hamulcowy przedni Dwie tarcze pływające Ø 330 mm, zaciski Brembo “monoblok” czterotłoczkowe, pompa radialna, przewody w oplocie stalowym.
  • Układ hamulcowy tylny Tarcza ‎Ø 220 mm, zacisk Brembo dwutłoczkowy, przewód w oplocie stalowym, ABS Bosch o 3 stopniach regulacji
  • Koło przednie 120/70 ZR 17, kuta felga aluminiowa
  • Koło tylne 200/55 ZR 17, kuta felga aluminiowa
  • Zbiornik paliwa 18,5 L

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button