Tym razem przesadzili! Premiera nowości Ducati: Streetfighter V2 oraz V4 SP

Ducati zaprezentowało nowe motocykle z rodziny Streetfighter

W skrócie
  • Ducati zaprezentowało nowe motocykle z serii Streetfighter: model V2 oraz model V4 SP.
  • Oba motocykle to bardzo sportowi przedstawiciele rodziny naked bike.
  • Więcej o nowościach na sezon 2022 przeczytasz na naszej stronie głównej, jednoślad.pl

Ducati nareszcie pochwaliło się dwoma nowymi motocyklami z rodziny Streetfighter. Mowa oczywiście o Streetfighterze V2 oraz absolutnie bezkompromisowym Streetfighterze V4 SP. Prezentacja odbyła się w trakcie czwartego odcinka Ducati World Premiere 2022. Czym są nowe propozycje Ducati?

Ducati przyzwyczaiło nas w ostatnich latach do tego, że produkowane przez nich motocykle to absolutny top biorąc pod uwagę wykończenie, moc maksymalną silników czy użyte podzespoły. Gdybyśmy mieli poszukać i wskazać ich samochodowe odpowiedniki, to porównanie do Ferrari czy Lamborghini nie byłoby użyte na wyrost. To absolutna klasa premium z mocnym sportowym pazurem, mimo że tym razem nie mówimy o typowo sportowych motocyklach, a naked bike’ach o sportowym pochodzeniu.

Ducati na Sezon 2022 przygotowało między innymi dwa sportowe modele z rodziny naked bike, które nie tylko zachwycają stylem i wyglądem, ale przede wszystkim osiągami, które mogą powodować zawstydzenie na twarzach mniej doświadczonych kierowców.

Ducati Streetfighter V2: sportowiec, który nie jest sportowcem

Jedną z nowości na sezon 2022 jest Ducati Streetfighter V2, a więc typowy sportowy naked bike. Samo Ducati nie ukrywa, że jest to sprzęt, który ma łączyć sportowe DNA Panigale V2 z cechami normalnych motocykli miejskich, chociaż w tym przypadku producent używa słowa “wojownik”. Chodzi oczywiście o klasę streetfighter. Idąc dalej i biorąc do serca informacje rozesłane po całym świecie przez Ducati, możemy przeczytać, że:

“W rezultacie powstał pojazd intuicyjny i łatwy w prowadzeniu, z odpowiednią dawką mocy zapewniającą zadziorne osiągi i maksymalną radość z jazdy”.

Jestem prawie pewny, że nie jest to prawda. Ciężko jest mi sobie wyobrazić żeby ktoś z resztkami zdrowego rozsądku mógł uwierzyć w to, że naked bike z piecem o pojemności 955 cm3 i mocy 153 KM może być łatwy w prowadzeniu, chociaż tutaj zawsze kluczowe są punkty odniesienia. Jeśli porównamy Streetfightera V2 do nowej V4 w wersji SP, to faktycznie tak może być. Większy brat dysponuje mocą 208 KM i jeszcze bardziej sportowym charakterem!

Tak naprawdę w obu przypadkach mówimy o absurdalnie mocnych, lekkich i bezkompromisowych motocyklach, które wymagają od kierowcy nie tylko sporego doświadczenia, ale i niezmąconego oleju w głowie.

Ducati Streetfighter V2. Czym jesteś?

Ducati Streetfighter V2 to po prostu Panigale V2 bez owiewek? Zapewne moglibyśmy się z tym zgodzić, gdyby nie fakt, charakter tego sprzętu jest z goła inny. Nie ma owiewek, mamy szeroką kierownicę, inaczej umieszczone podnóżki, nowe siedzenie i ten, zwracający na siebie uwagę wygląd.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Jasno możemy powiedzieć, że konstruktorzy w tym przypadku postawili na komfort jazdy. W ramie motocykla znajdziesz silnik Superquadro o pojemności 955 cm3 i mocy 153 KM przy 10 750 obr./min. Piec generuje 101,4 Nm momentu obrotowego przy 9 000 obr./min. Ważną zmianą w stosunku do Panigale V2 jest zastosowanie innego zestawu napędowego. Przednie koło zębate to nada “piętnastka”, natomiast tylne zyskało dwa zęby (z 43 do 45). Dzięki temu na kołach pojawia się wyższy moment obrotowy przy tych samych prędkościach drogowych, co z kolei przekłada się na lepszą reakcje silnika na zmianę obciążenia.

Zawieszenie i hamulce: będzie bardziej cywilnie, ale nadal efektywnie

Oczywiście zawieszenie nie mogło pozostać takie samo jak w Panigale V2. Sportową platformę połączono z widelcem Showa BPF (43 mm) oraz amortyzatorem Sachsa. Całość posiada regulacje, która sprawia, że możesz podróżować po mieście z pełnym komfortem, ale i uzyskać sportowy charakter kiedy będziesz chciał się powściekać po torze motocyklowym. Streetfighter został postawiony na 5-ramiennych kołach, na których znajdziesz opony Pirelli Diablo Rosso IV w rozmiarze 120/70 ZR17 z przodu i 180/60 ZR17 z tyłu. Producent informuje również, że zastosowano inne klocki hamulcowe o mniej agresywnym charakterze pracy – reszta układu to typowy zestaw z Panigale czyli zaciski Brembo M4-32 typu monoblock i tarcze w rozmiarze 320 mm.

To co ucieszy fanów sportu i motocykla Panigale V2, to fakt, że nie zaoszczędzono na elektronice motocykla. Sytem został żywcem przeniesiony ze sportowego brata. Mówimy oczywiście o 6-osiowej platformie inercyjnej IMU, która bez chwili przerwy monitoruje pozycje motocykla i na tej podstawie steruje elementami, które wpływają np. na Twoje bezpieczeństwo. Mowa np. o systemie ABS Cornering EVO z funkcją “slide by brake”, układzie kontroli trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, układzie wspomagania jazdy na tylnym kole Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, układzie wspomagania zmiany biegów Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, czy układzie sterowania siły hamowania silnikiem Engine Brake Control (EBC) EVO.

Światowa Premiera nowości Ducati: czas na Streetfightera V2

Baby Streetfighter posiada trzy predefiniowane tryby jazdy: Sport, Road i Wet. Wyposażenie elektroniczne można wzbogacić o szereg akcesoriów z katalogu Ducati Performance, jak na przykład Ducati Data Analyzer (DDA + GPS) oraz Ducati Multimedia System. Katalog zawiera również liczne akcesoria zaprojektowane, aby poprawić wygląd, osiągi i styl nowego Streetfightera V2. Wśród nich wyróżniają się aerodynamiczne skrzydła, zaprojektowane przez Ducati w celu uzyskania jeszcze lepszych właściwości podczas jazdy torowej.

Motocykl wyposażony jest w reflektor full-LED ze światłami do jazdy dziennej DRL i 4,3-calowy ekran full-TFT z intuicyjnym interfejsem, który przywodzi na myśl rodzinę Streetfighter V4

Produkcja Streetfightera V2 rozpocznie się od grudnia, a motocykl będzie dostępny w kolorze Ducati Red z czarnymi felgami.

Ducati Streetfighter V4 SP: całkowite szaleństwo motocyklowe

Na rok 2022 Ducati wprowadza również topowy model Streetfighter V4 SP, oferowany w numerowanej wersji i oznaczony legendarnym skrótem „SP” (oznaczającym Sport Production), co oznacza, że jest jeszcze bardziej wściekły na torze i kozacko wyglądający na postoju.

Nowy Streetfighter V4 SP to według producenta “naked zapewniający największe skoki adrenaliny, jaki kiedykolwiek zjechał z linii produkcyjnej w Borgo Panigale”. Wprowadza specyfikę „SP” do „Fight Formula”, jeszcze bardziej poprawiając stosunek mocy do masy Streetfightera V4 S, który już wcześniej był na szczycie swojej kategorii.

Jeszcze lżejszy???

Streetfighter V4 SP posiada dedykowane malowanie, wyposażenie premium zaczerpnięte z modelu Superleggera V4, jak również zredukowaną do 196 kg masę własną. W stanie gotowym do jazdy jest o 3 kg lżejszy od Streetfightera V4 S.

Unikatowe malowanie „Winter Test” zostało stworzone przez Centro Stile Ducati z inspiracji motocyklami Ducati Corse jeżdżącymi w testach przedsezonowych Mistrzostw MotoGP i SBK. Matowa czerń owiewek w połączeniu z matowym wykończeniem karbonowych felg i skrzydeł wspaniale kontrastuje z czerwonymi akcentami i zbiornikiem ze szczotkowanego aluminium. Nowy model został również wzbogacony o kilka urzekających detali, jak indywidualny numer na kierownicy i kolorystyka włoskiej flagi na skrzydłach.

Ducati Streetfighter V4 SP. Topowe wyposażenie

Streetfighter V4 SP jest wyposażony w 5-ramienne felgi z podwójnymi ramionami, lżejsze o 1,4 kg od kutych aluminiowych obręczy ze Streetfightera V4 S i zdolne do zmniejszenia bezwładności o 26% z przodu i 46% z tyłu, dzięki czemu motocykl jest znacznie bardziej zwrotny i łatwiejszy w wyczuciu przy zmianie kierunku jazdy. Ekskluzywne przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema R® gwarantują niezwykłą siłę hamowania, jak również oszałamiające właściwości nawet podczas długiego użytkowania na torze.

Topowy Streetfighter jest wyposażony w system Öhlins Smart EC 2.0, który może zmieniać tłumienie w zależności od stylu jazdy motocyklisty, a wraz z dwupłatowymi skrzydłami zwiększa pewność prowadzenia i zapewnia najlepsze osiągi przy sportowym użytkowaniu.

Przeczytaj również:

Supermoto jest super! Jaki motocykl supermoto wybrać?

Sercem motocykla jest silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1 103 cm3 i mocy 208 KM, który zapewnia moment obrotowy 123 Nm przy 9 500 obr./min. Jednostka zgodna z normą Euro 5 współpracuje z suchym, antyhoppingowym sprzęgłem STM-EVO SBK. Wyposażenie tego wyjątkowego motocykla wzbogacają regulowane podnóżki wykonane z wysokiej jakości aluminium i obrabiane CNC, karbonowy przedni błotnik, akumulator litowo-jonowy oraz szereg akcesoriów przydatnych podczas „track dayów”, takich jak otwarta osłona sprzęgła z włókna węglowego, czy zaślepki do demontażu uchwytu tablicy rejestracyjnej.

Dzięki bogatemu wyposażeniu technicznemu Streetfighter V4 SP pozwoli na całą masę torowych wrażeń, mimo że nadal nie mówimy o motocyklu typowo sportowym. Motocykl łatwiej składa się w zakręty, zapewnia świetną stabilność przy dużych prędkościach, a siła hamowania według producenta jest wręcz niespotykana.

Streetfighter V4 SP będzie dostępny w konfiguracji jednomiejscowej w malowaniu „Winter Test”. Produkcja motocykla rozpocznie się w styczniu 2022 roku.

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button