Triumph zapowiada specjalne edycje motocykli Rocket 3 R oraz Rocket 3 GT 221 Special Edition: skąd taka nazwa?

Ta wersja będzie dostępna tylko przez rok

W skrócie
  • Triumph Rocket 3 R oraz Rocket 3 GT będą dostępne w edycji specjalnej 221
  • 221 Special Edition będzie dostępna tylko przez rok
  • Oprócz unikatowego malowania, edycja 221 to także mocna specyfikacja

Edycje specjalne to to, co koneserzy unikatowych jednośladów lubią najbardziej. Zwłaszcza, gdy podstawowy model jest już sam w sobie mocno ekstrawagancki, a edycja specjalna dostępna jest tylko przez jeden rok!

Triumph Rocket 3 R oraz Rocket 3 GT dostępne będą w sezonie 2022 w limitowanej wersji o nazwie 221 Special Edition. Skąd akurat taka nazwa? Liczby oczywiście nie są tu przypadkowe, bo oznaczają to, czym obydwa motocykle zdecydowanie odróżniają się od tego co oferują wszyscy konkurenci. 221 Nm momentu obrotowego to wynik, wobec którego nie da się przejść obojętnie.

Dostępne tylko przez rok, nowe edycje specjalne łączą w sobie unikalny schemat malowania, prezentujący wiodące w swojej klasie osiągi Rocketa, z całym charakterystycznym muskularnym stylem, świetnym prowadzeniem i zaskakującą zdolnością podróżowania.

Nowy Rocket 3 R 221 Special Edition i Rocket 3 GT 221 Special Edition, nazwany na cześć wiodącego na świecie maksymalnego momentu obrotowego, po prostu jeszcze bardziej przykuwają wzrok.

Triumph Rocket 3 221 Special Edition: tylko przez rok

Charakterystyczne Rockety 221 Edition mają charakterystyczny nowy schemat malowania, w którym efektowny zbiornik Red Hopper i przedni błotnik pięknie kontrastują ze wspornikami błotników w kolorze Sapphire Black, kloszami reflektorów, przednią szybą, panelami bocznymi, tylnym nadwoziem i osłonami chłodnicy. Schemat malowania jest dodatkowo wzmocniony odważną i unikalną grafiką nakolanników 221, a także subtelną grafiką na zbiorniku, która prezentuje wszystkie wyjątkowe osiągi Rocketa, w tym moment obrotowy 221 Nm, silnik 2458 cm3, moc 167 KM, skok 85,9 mm i 110,2 otwór mm.

Oprócz unikalnego schematu malowania Edycji 221, edycje specjalne zawierają wszystkie charakterystyczne elementy stylu, które uczyniły Rocket nową ikoną nowoczesnego motocykla: imponującą i muskularną sylwetkę, charakterystyczne podwójne reflektory i pięknie wyrzeźbiony 3-rzędowy układ wydechowy. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Triumph, dbałość o szczegóły ma wyjątkowy standard, w tym na przykład ukryty składany podnóżek na tylnym siedzeniu, który po złożeniu płynnie wtapia się w czyste linie projektu Rocketa.

Niezrównana wydajność
Znane z tego, że są największym produkowanym silnikiem motocyklowym na świecie, Rocket 3 R i GT zapewniają wiodące na świecie osiągi już od niskich obrotów w zakresie obrotów. I to właśnie ta niesamowita, definiująca klasę wydajność nadała nazwę nowym 221 Special Editions.

Trzycylindrowy silnik o pojemności 2458 cm3 nie tylko zapewnia najwyższy na świecie maksymalny moment obrotowy wynoszący 221 Nm – i to już przy 4000 obr./min, ale także zapierającą dech w piersiach moc 167 KM przy 6000 obr./min. Rocket 3 R i GT są bez wysiłku ekscytującą jazdą, pięknie płynną i responsywną, przez cały dzień, na każdym biegu.

Silnik został zaprojektowany tak, aby harmonijnie łączyć się ze wspaniałym stylem Rocketa i ma charakterystyczny hydroformowany, trzykomorowy układ wydechowy, starannie zaprojektowany, aby zapewnić niewiarygodnie bogaty, potrójny ryk silnika, który z pewnością przyciągnie spojrzenia.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Modele Rocket 3 R i GT są również wyposażone w wysokowydajną sześciobiegową skrzynię biegów ze śrubami skośnymi oraz sprzęgło hydrauliczne ze wspomaganiem momentu obrotowego, które zapewniają super gładką pracę i niewiarygodnie wyrafinowaną jazdę.

Fenomenalne prowadzenie
Edycje Rocket 3 R i GT 221 wykorzystują całą niesamowitą jazdę najnowszej generacji Rocketa i wysoki poziom standardowej specyfikacji. Obejmuje to mocny pakiet zawieszenia: w pełni regulowane tylne zawieszenie Showa z pojedynczym amortyzatorem ze zbiornikiem typu piggy-back i odwróconymi przednimi widelcami Showa o średnicy 47 mm, z możliwością regulacji tłumienia dobicia i odbicia.

Niesamowite prowadzenie tej specjalnej edycji Rocket 3 jest również zapewnione dzięki najwyższej specyfikacji czterotłoczkowych, radialnych przednich hamulców Brembo Stylema z podwójnymi pływającymi tarczami 320 mm. Te najnowocześniejsze zaciski mają lekką i kompaktową konstrukcję ze zoptymalizowanym przepływem powietrza dla wydajnego chłodzenia.

Jeszcze bardziej podkreślając niesamowitą specyfikację tego motocykla, z tyłu Rocket 3 montuje się czterotłoczkowy monoblokowy zacisk Brembo M4.32 i tarczę 300 mm, ustawienie częściej spotykane z przodu motocykla.

Innowacyjny projekt jest kluczem do fenomenalnego prowadzenia Rocketa, a jedne z najlepszych przykładów można znaleźć w pięknie zaprojektowanym wahaczu z jednostronnego odlewu aluminiowego, zoptymalizowanej pod względem masy aluminiowej ramie, ukrytym składanym kołkom tylnym oraz kierownicy w stylu roadster z wewnętrznym okablowaniem w modelu R lub kierownica turystyczna w modelu GT.

Koła są lekkie, odlewane z aluminium, mają misterną, 20-ramienną konstrukcję i są wyposażone w opony Avon Cobra Chrome. Zostały one opracowane specjalnie dla Rocket 3 i zapewniają wyjątkową przyczepność i dużą trwałość.

Przy tak dużej dostępnej mocy ergonomia została starannie zaprojektowana, aby zoptymalizować komfort i kontrolę. Fotel kierowcy został wyrzeźbiony, aby zapewnić idealne podparcie, podczas gdy regulowane sterowniki nożne zapewniają dwa ustawienia pozycji pionowej w modelu R i trzy ustawienia pozycji poziomej w modelu GT. Wysokość siedziska to dostępne niskie 773 mm w modelu R i 750 mm w modelu GT, a kierowca może również zmienić konfigurację z podwójnego na pojedyncze za pomocą dodatkowej wkładki wypełniającej.

Dzięki 18-litrowemu zbiornikowi paliwa wersje Rocket 3 R i GT 221 zapewniają duży zasięg na długich dystansach.

Technologia wspomagająca jazdę
Rocket 3 R 221 Edition i Rocket 3 GT 221 Edition korzystają ze wszystkich standardowych specyfikacji modeli podstawowych, w tym zoptymalizowanego ABS na zakrętach i zoptymalizowanej kontroli trakcji na zakrętach. Są one kontrolowane przez wyrafinowany pomiar bezwładnościowy

Już teraz wiemy, że to nie jedyna edycja specjalna, jaką Triumph szykuje na 2022 rok. Już niebawem kolejne informacje, więc fani brytyjskich motocykli – stay tuned!

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button