Test Disclocka firmy Magnum Lock: Blokada tarczy do skutera lub motocykla

Magnum Lock - Disc Lock Pierwsze wrażenie, czyli wyjmujemy z pudełeczka Magnum Lock jest typowym Disc Lockiem. Masywna jednolita budowa. Jednolite barwy - szkiełkowana stal (jedyny mankament wyglądu zabezpieczenia - szkiełkowana powłoka łatwo ulega zarysowaniu dając błyszczące linie metalu)

Pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne zważywszy jeszcze na fakt, iż wraz z "kłódeczką" dostajemy może nie eleganckie, ale bardzo praktyczne etui mocowane na pasku spodni. Drugie wrażenie, czyli montujemy barykadę.

Obsługa MagnumLocka jest dziecinnie prosta. Wystarczy przyłożyć go do tarczy, nakierować na otwór wentylacyjny tejże i wcisnąć wystający element zamka. Se tout jak mawiają Francuzi. Ułatwienie to jest wynikiem technologii zwanej przez producenta Magnum Cylinder. Dzięki niemu "kłódeczka" jest nie tylko banalna w obsłudze, ale i nie możliwa do sforsowania wytrychem. Duży plus za to. Skoro już mowa o otwieraniu, to trzeba zaznaczyć, że strona, którą wkładamy kluczyk nie ma znaczenia.

Jest to duże ułatwienie, gdy chcemy szybko odblokować "kłódeczkę", należy tylko pamiętać o wsunięciu kluczyka do końca. Podsumowanie Co nam się podobało Przede wszystkim największym plusem jest prostota rozwiązania zamka. Nie trzeba się z nim szarpać, żeby otworzyć. Kolejnym plusem jest praktycznie monolityczna konstrukcja, uniemożliwiająca rozbicie Locka na części za pomocą młotka.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Innym bardzo istotnym plusem jest obsługa zarówno małych tarcz skuterowych, jak i tarcz dużych, motocyklowych. Dla dowcipu dodam, ze można go używać nawet w niektórych tarczach rowerowych (grimeca) jednak ze względu na typ pojazdu, jakim jest rower, jest to raczej bezsensu. Nie mogę też w plusach zapomnieć o owym etui dodawanym w komplecie. Rozwiązanie to jest o tyle wygodne, że często nie mamy gdzie tego typu zabezpieczeAą schować. Kieszenie kurtki wypchane, w spodniach jest ciasno a w kufrze się cały poobija i poniszczy. Ponadto, koło motocyklowe nie należy do najczystszych miejsc, i często "kłódeczka" ulega zabrudzeniu. I wtedy to doceniamy zalety etui. Rzepowe zapięcie trzyma mocno i pewnie, zaś materiał, z którego zostało wykonane łatwo uprać.

Cena tego produktu jest również bardzo przystępna i wynosi 107 zł. Co nam się nie podobało MagnumLock ma bardzo ładny połyskujący kolor. Jest to efekt techniki zwanej szkiełkowaniem. Jednym z plusów tej metody jest fakt, iż nie powstają odpryski charakterystyczne dla powłok lakierniczych. Niestety każdy medal ma dwie strony. W tym przypadku nie ma odprysków, ale są wcześniej wspomniane zarysowania. Niby mała rzecz, ale zauważalna. Innym minusem jest to, iż w wyniku roztargnienia, można zapomnieć o zamontowanej blokadzie i ruszyć sprzętem tracąc w najlepszym wypadku honor. Ale ten minus jest wspólny wszystkim disc lockom a można go wyeliminować montując dodawaną w komplecie naklejkę ostrzegawczą lub patent starszych motocyklistów - linkę łączącą disclock z kierownicą.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button