Aktualnie czytasz:
Piaggio NRG: Ma艂y od wielkiego koncernu
 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Nie da si臋 ukry膰, 偶e w艣r贸d sportowych skuter贸w klasy 50 ccm koncernu Piaggio model NRG nie daje o sobie zapomnie膰.聽Niby taki zwyk艂y skuterek o stylistyce sportowej, a jednak w艣r贸d skuterowej braci jest znany jako ten z g贸rnej p贸艂ki i to nie tylko ze wzgl臋du na cen臋.

Warto mu si臋 przyjrze膰 dok艂adniej. Piaggio NRG nie jest nowo艣ci膮 ostatniego roku, jego pierwsze modele pojawi艂y si臋 na rynku bardzo dawno temu, bo w 1995 roku. Przez kolejne lata przepoczwarza艂 si臋, podlega艂 r贸偶nistym poprawkom i modyfikacjom zar贸wno stylistycznym i technicznym. W Polsce po艣r贸d u偶ywanych NRG najbardziej znany i popularny jest model NRG mc3. Jak na sportowy skuter przysta艂o, zwieszenie przednie to upside-down, ko艂a maj膮 艣rednic臋 13 cali, natomiast w uk艂adzie hamulcowym mamy tarcze. W wersji z silnikiem ch艂odzonym ciecz膮 mamy z przodu i z ty艂u hamulce tarczowe, natomiast w wersji ta艅szej, ch艂odzonej powietrzem zaoszcz臋dzono stosuj膮c z ty艂u b臋ben hamulcowy. Nowszym modelem jest Power, ma inne plastiki, jednak reszta jest w zasadzie ta sama. W polskiej ofercie jest obecnie dost臋pny w dw贸ch wersjach silnikowych, czyli NRG Power DD 50 2T z ch艂odzeniem ciecz膮 i DT 50 2T ch艂odzony powietrzem. R贸偶ni膮 si臋 r贸wnie偶 cen膮 i to powa偶nie, bo a偶 o 1500 z艂. Oba modele nap臋dza silnik Hi-PER2 generuj膮cy 4,5 KM , ale ch艂odzony powietrzem osi膮ga j膮 przy 6500 obr/min, za艣 ciecz膮 przy 7250 obr/min. W kwestii uk艂adu hamulcowego mamy t膮 sam膮 polityk臋 co w mc3, czyli dro偶szy model przy kole tylnym ma tarcz臋 hamulcow膮 o 艣rednicy 175mm, natomiast ta艅szy hamulec b臋bnowy 110mm. Z przodu obie wersje s膮 spowalniane hamulcem tarczowym o 艣rednicy tarczy 220 mm. Podana moc 4,5 KM pozwala na jazd臋 z pr臋dko艣ci膮 maksymaln膮 45 km/h, no mo偶e troch臋 wi臋cej, ale niewiele. To s膮 wymogi prawne dotycz膮ce motorower贸w w UE. Jednak, jak doskonale wiemy z 偶ycia i obserwacji naszych dr贸g, wszelkie blokady motorower贸w s膮 po to, aby je zdejmowa膰. Wiec spotkanie HRG z blokad膮 jest prawie niemo偶liwe. Po odblokowaniu NRG ch艂odzony powietrzem przekracza siedemdziesi膮tk臋, natomiast ch艂odzony ciecz膮 potrafi na pr臋dko艣ciomierzu pokaza膰 prawie dziewi臋膰dziesi膮t. Tak przynajmniej twierdz膮 u偶ytkownicy.

Je艣li chodzi o w艂asno艣ci jezdne, to nikt nie narzeka. Trakcja jest wzorowa, twardo艣膰 zawieszenia jest bardziej dopasowana na r贸wniutkie nawierzchnie, ni偶 na nasze pop臋kane asfalty. Podobno jest takie twierdzenie, 偶e albo trakcja, albo komfort. Mimo to mog艂o by by膰 troch臋 bardziej komfortowe. Na hamulce nie mo偶na narzeka膰, s膮 wystarczaj膮co dobre, troch臋 problem贸w mog膮 mie膰 w艂a艣ciciele ta艅szej wersji. Piaggio NRG zapewnia sporo miejsca r贸wnie偶 osobom o wysokim wzro艣cie, co w przypadku pi臋膰dziesi膮tek nie jest cz臋stym zjawiskiem. Oczywi艣cie pozycja za kierownic膮 jest typowa dla ma艂ych skuter贸w, czyli krzese艂kowa. Z reszt膮, jakby wygl膮da艂 je藕dziec na sportowym skuterze z wywalonymi nogami do przodu jak na chopperze. Jako minus, u偶ytkownicy podkre艣laj膮 wysokie spalanie potrafi膮ce przekroczy膰 4 l/100km.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Jaka jest Twoja reakcja?
73%
0%
0%
2 Komentarze

Podziel si臋 opini膮

lub