Motobi Żbik: Mój Test

Z racji tego że jestem nowy na tym portalu to prezentuje wam  mój wehikuł
Skuter zakupiony jako nowy, w podstawowej wersji bez bajerów typu alarm odp z pilota w maju 2005 r jako tani środek lokomocji zamiast autka.Pojazd ten nie wyróżnia się ani wyglądem ani osiągami ale swoje zalety tez posiada.

Wygląd to nic szczególnego zapożyczony od kymco cobra,z przodu pojedynczy reflektor osłonięty kratką. Wygląd skutera sprawia wrażenie dość masywnego a to za sprawa wypukłości bocznych plastików.
Silnik to typowa chińska konstrukcja na bazie hondy nie grzesząca mocą,ale dla ludzi o spokojniejszym temperamencie w sam raz.
Osiągi tez nie są? najgorsze jak na 4 suwa v-max u mnie to jakie? 65km/h przyspieszenie tez nie jest złe. Jedna z największych zalet skutera jest spalanie u mnie wacha się pomiędzy 1,8l do 2,5 l zależnie od stylu jazdy.Następna według mnie zaleta to schowki ten pod kierownica jest zamykany i całkiem spory ,mieszczą się w nim dokumenty komórka itp,a pod siedzeniem mieszczący kask zamknięty.

Wady: tu jedna z największych to mało miejsca na nogi dla osób przy wzroście okolo180 przy dłuższej jeździe dają się we znaki,przydało by się też więcej mocy zwłaszcza na dłuższych dystansach. To co tez można zaliczyć do wad to spasowanie plastików ,dziury puste miejsce,sprawiają wrażenie jakby skuter miał się rozlecieć oczywiście z daleka już nie jest to tak widoczne.

Eksploatacja: z założenia silnik 4suwowy powinien być żywotniejszy nawet w chińskim wykonaniu,w moim przypadku przekręcił?em na nim ponad 67 tys km i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć.

Trasy: Rożnie , na początku jeździłem gdzie się dało i kiedy się dało 😉 z racji że był to mój 1 poważny motorower i nowy. Miasto głownie i którtkie trsy 15-20 km w 1 str. później skuterem jeździłem dalej po 400 km trasy nawet ale to już męczarnia nie tyle co dla maszyny a co dla kierującego i trzeba uważać na drodze.

Awarie;to co sprawia sen z powiek użytkowników chińskich skuterków są nękające ich różnego rodzaju awarie ja dotychczas wymieni?em/naprawiłem:

żarówka przód 3 razy

tył 2 razy
wariator 1 raz po 4 tys -wada fabryczna (gwarancja) następnie po 45 tys, po 55

pasek
x4 (22tys, 40 tys, 50 tys, 55 tys)
komplet rolek 3x (odpowiednio przy 40, 50, 55 tys km)
iglica i membrana od gaźnika x2 (35 tys, 50 tys km)

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

linka od gazu-wymiana 17 tys/ licznika 2 razy 27 tys/ 59 tys
klocki i płyn hamulcowy 2 x (naprawdę)  1 raz 45 tys i teraz 64 tys
i przełącznik kierunkowskazu po 1300 km (gwarancja) i po 3 tys
(nie podaje wymian oleju ale teraz leje mineralny bo troszkę lubi pobrać ) ;)

tarcze sprzęgła wada fabryczna.po 24 tys następnie po 47 tys to samo…
Co do samych awarii to by było na tyle ,oczywiście zdażały się takie że trzeba było coś nasmarować itp odpukać skuter nigdy w trasie mnie nie zawiódł

Tuning co do tuningu ograniczyłem się do cylindra 60cm by zyska lepsze osiągi ,a osią?gi są lepsze v-max zależne od wagi kierowcy okolo75km/h i lepsze przyspieszenie od 15km wzwyż.Cylinder i tłok zmieniałem przy 28 tys więc teraz ma67 tys i daje rade v-max dalej na poziomie 60k- 65km/h ( ze mną 85 kg) prosta przyspieszanie kiepskawe -pewnie rolki.Cylinder i tłok są od WM motor po tym przebiegu cylinder jest ok do wymiany są pierścienie i tłok. Teraz skuter  długo stał przez okres zimowy ( do zrobienia  instalacja – podejrzewam zwarcie) i to by było na tyle

Skuter przy dbaniu o niego potrafi się odwdzięczyć przez kilka nawet lat.

Inne publikacje na ten temat:

5 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button