Keeway Superlight 125 (na prawo jazdy B) na Targach Motor Show w Poznaniu

Keeway Superlight 125 to nie nowość. Motocykl jest produkowany od 2006 roku i od tego czasu nie doczekał się znaczącej modernizacji. Mimo wysokiej ceny i sporej masy na poziomie ponad 130 kg Keeway Superlight 125 wyposażony jest w 10 konny silnik.

Jednostka napędowa Superlighta 125 to dość archaiczna konstrukcja. Wałek rozrządu w bloku silnika i popychacze zaworowe to rozwiązania nie stosowane już od wielu lat w motocyklach. Do tego dochodzi jeszcze gaźnikowe zasilanie silnika w paliwo. Na dodatek nie znajdziemy tutaj chłodnicy, co też negatywnie wpływa na osiągi.

Jednak one nie są najistotniejsze. Keeway Superlight 125 sugeruje nieco bardziej dostojny sposób podróżowania. To za sprawą designu i pozycji za kierownicą. To dobra propozycja zwłaszcza dla wysokich osób. Kanapa dość miękka, nogi z kolei dobrze spoczywają na sporych podporach. Zawieszenie legitymuje się sporym zakresem pracy, co w połączeniu z ogromnymi kołami sprawia, że motocykl jest komfortowy i przewidywalny. Problemy pojawiają się na koleinach, których nie lubi tak szerokie tylne ogumienie.

Dość trwała i sprawdzona przez lata jednostka to niewątpliwie zaleta Keeway Superlight 125. Silnik mimo że jest starą konstrukcją, wytrzymuje spore przebiegi bez remontu i zauważalnego spadku osiągów

Ania Grzelak

Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button