Honda Gold Wing 2022: król turystyki w nowych szatach

Informacja prasowa

W skrócie
  • Honda Gold Wing w wersji na sezon 2022 pokazana
  • Gold Wing 2022 dostępny będzie jedynie w wersji z 7-biegową automatyczną skrzynia biegów DCT oraz tylko w jednym malowaniu

Gold Wing, flagowy motocykl turystyczny Hondy, odrodził się w roku modelowym 2018, po radykalnej redukcji masy, z nowym przednim zawieszeniem z podwójnymi wahaczami i nowym sześciocylindrowym silnikiem. Przez lata ugruntował status flagowego posiadacza technologicznych wodotrysków i tak samo jest tym razem. W roku 2022 Gold Wing będzie dostępny wyłącznie z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DCT) i w jednej, nowej kolorystyce: Mat Jeans Blue Metallic.

Osobom, które o tym nie wiedzą może być ciężko w to uwierzyć, ale Honda Gold Wing zadebiutowała w 1975 roku jako zupełnie motocykl o pojemności 1000 cm3. Już wtedy Gold Wing napędzany był silnikiem typu bokser, ale miał wówczas cztery cylindry. Od tamtej pory model ten zawsze uznawany był za coś więcej niż po prostu motocykl, ale z każdą wersją, Gold Wing nabierał coraz więcej cech rasowego motocykla turystycznego. Gold Wing rósł i zmieniał się w ciągu dziesięcioleci, budując reputację luksusowej, komfortowej maszyny o wysokiej jakości.

W modelu na rok 2018, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i rynkowe, zdecydowano się na radykalne odejście od tego, co stanowiło istotę jego dotychczasowych udoskonaleń. GL1800 Gold Wing i Gold Wing Tour obrały nowy kierunek rozwoju. Obydwa motocykle skonstruowano od podstaw, dzięki czemu stały się smuklejsze, lżejsze i bardziej zwrotne, a więc przyjemniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu. Dodano też wiele nowych funkcji, które ugruntowały reputację Gold Winga jako lokomotywy technicznego postępu w gamie jednośladów Hondy.

22YM HONDA GOLD WING

W rezultacie Gold Wing zyskał na atrakcyjności i przemówił nowymi argumentami do młodszego pokolenia motocyklistów. W modelu na rok 2020 udoskonalono zawieszenie i podwyższono zwrotność przy niskich prędkościach jazdy, co dodatkowo zwiększyło przyjemność wsłuchiwania się w wyjątkowy puls sześciocylindrowego silnika, nie pozostawiający wątpliwości co do wyjątkowej klasy dosiadanego motocykla.

W wersji na rok 2021 Gold Wing otrzymał udoskonalone audio. W najnowszej odsłonie będzie on dostępny tylko z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DCT) i w jednej, bardzo nowoczesnej kolorystyce.

Honda Gold Wing 2022: stonowana elegancja z nutką sportu

Silnik i podwozie nowego Gold Winga z roku modelowego 2018 zostały zaprojektowane łącznie, z zamiarem przesunięcia pozycji jazdy do przodu motocykla, by uzyskać bardziej zwarte wymiary całej maszyny. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół mocowania przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi, gdyż przednie koło porusza się w górę i w dół w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywność i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia.

Nowy, zoptymalizowany pod względem gabarytów, płaski, sześciocylindrowy silnik nie stracił mocy, momentu obrotowego i fascynującej charakterystyki. Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) zmienia charakterystykę działania w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla.

Przeczytaj też:

Litrowe nakedy: najmocniejsze i najciekawsze sportowe motocykle miejskie. Ranking TOP5

Przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada 7 biegów, z czułością sprzęgła, szybkością zmiany biegów i zakresem zmian prędkości obrotowych w górę i w dół dostosowanymi specjalnie do każdego z trybów jazdy. Motocykl w wersji z DCT posiada również funkcję pełzania do przodu i do tyłu.

Gold Wing oferuje połączenie poczucia wolności z czystą radością, jaką daje jazda na stylowym motocyklu oferującym świetne osiągi. Stylowe, aerodynamicznie ukształtowane owiewki kierują strumienie powietrza wokół kierowcy, elektryczna regulacja położenia szyby pozwala dostosować jej pozycję do preferencji użytkownika, a luksusowe siedzenie zapewnia komfort w czasie całodziennych podróży. Lekki system audio i głośniki gwarantują znakomitą jakość brzmienia. Kolejnymi usprawnieniami, zapewniającymi jeszcze więcej wygody, są: system inteligentnego kluczyka, Apple CarPlay™, Android Auto™ i łączność Bluetooth™.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

GL1800 Gold Wing Tour 2022 będzie dostępny wyłacznie w stonowanej i eleganckiej kolorystyce Mat Jeans Blue Metallic z dodającymi sportowej nutki kontrastowymi akcentami.

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button