Gdy pęknie pasek w skuterze… Jak wymienić?

Bardzo często się zdarza, że pęknie nam pasek napędowy w skuterze. Objawy zużytego paska są takie, iż silnik pracuje na wyższych obrotach niż zwykle. Gdy już dojdzie do pęknięcia to silnik pracuje luźno. W takim przypadku zostaje nam tylko wezwać pomoc drogową lub lawetę. Nawet jeżeli mamy zapasowy pasek przy sobie to wymiana na miejscu jest niemożliwa, ponieważ demontaż sprzęgła wymaga użycia specjalnego klucza.

Jak jednak działać jeśli chcemy wymienić pasek w garażu? Najpierw musimy odkręcić pokrywę paska. Gdy już to uczynimy zabieramy się za odkręcenie przeciw talerza wariatora. Aby to zrobić potrzebujemy klucz 17 oraz jakąś blokadę przeciw talerza. Jak już odkręcimy to możemy ściągać stary, zużyty pasek. W niektórych skuterach trzeba też odkręcić sprzęgło. Zakładamy nowy i przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przy wymianie paska warto także wymienić rolki wariatora aby mieć pewność, że wszystko jest w porządku.

Zostaje jeszcze kwestia ceny paska napędowego. Można go kupić już za ok.20 zł ale jego trwałość będzie niska. Warto kupić pasek za ok.70 zł, ponieważ z ceną idzie trwałość. Na tym elemencie nie warto oszczędzać. Mam nadzieje, że mój poradnik będzie przydatny.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button