Aktualnie czytasz:
Gdy pęknie pasek w skuterze… Jak wymienić?
0

Bardzo często się zdarza, że pęknie nam pasek napędowy w skuterze. Objawy zużytego paska są takie, iż silnik pracuje na wyższych obrotach niż zwykle. Gdy już dojdzie do pęknięcia to silnik pracuje luźno. W takim przypadku zostaje nam tylko wezwać pomoc drogową lub lawetę. Nawet jeżeli mamy zapasowy pasek przy sobie to wymiana na miejscu jest niemożliwa, ponieważ demontaż sprzęgła wymaga użycia specjalnego klucza.

Jak jednak działać jeśli chcemy wymienić pasek w garażu? Najpierw musimy odkręcić pokrywę paska. Gdy już to uczynimy zabieramy się za odkręcenie przeciw talerza wariatora. Aby to zrobić potrzebujemy klucz 17 oraz jakąś blokadę przeciw talerza. Jak już odkręcimy to możemy ściągać stary, zużyty pasek. W niektórych skuterach trzeba też odkręcić sprzęgło. Zakładamy nowy i przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przy wymianie paska warto także wymienić rolki wariatora aby mieć pewność, że wszystko jest w porządku.

Zostaje jeszcze kwestia ceny paska napędowego. Można go kupić już za ok.20 zł ale jego trwałość będzie niska. Warto kupić pasek za ok.70 zł, ponieważ z ceną idzie trwałość. Na tym elemencie nie warto oszczędzać. Mam nadzieje, że mój poradnik będzie przydatny.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
33%
heh...
17%
Że co?
50%
Grrrr!
0%
Smutne
0%