Nie ma chyba na świecie bardziej znanej marki niż BMW. Rozpoznawalna jest na każdym kontynencie i pod każdą szerokością geograficzną. Charakterystyczne logo z biało-niebieską szachownicą najbardziej wbiło się w świadomość Europejczyków i nic w tym dziwnego, bo to ze Starego Kontynentu pochodzi ta marka. Tuż za naszą zachodnią granicą jest kolebka europejskiej motoryzacji.
Historia motocykli BMW zaczęła się na początku XX wieku. BMW produkowała silnik M2B15. Ten przemysłowy silnik był często używany jako silnik motocyklowy przez innych producentów jednośladów. Zarząd firmy BMW dostrzegł w nich potencjał i zdecydował, że firma stworzy własny motocykl. Od 1922 roku produkcja ruszyła pełną parą. Motocykl R32 zapoczątkował pasmo sukcesów firmy, które trwa do dzisiaj. Silnik typu bokser pracujący poprzecznie do kierunku jazdy był innowacją na rynku.
Przez kolejne dziesięciolecia BMW wyprodukowało miliony motocykli. Powstawały w czterech seriach. W serii K powstawały sportowe motocykle wyposażone w silniki rzędowe, które miały od trzech do sześciu cylindrów. Motocykle z serii F i G były z kolei mniejsze – posiadały jeden lub dwa cylindry. Seria R wyposażona była w charakterystyczny dla motocykli BMW silnik typu bokser.
Motocykle BMW to efekt ciągłej pracy niemieckich inżynierów nad przekraczaniem kolejnych barier i dowożeniu coraz nowszych rozwiązań technicznych.