Nowy Burgman 125 ABS stanowi trzecią generację miejskiego skutera, który debiutował w 2002 roku. W ciągu 12 lat sprzedaży na rynek trafiło ponad 101 000 egzemplarzy Suzuki Burgmana 125.
Koncepcja Nowego Burgmana 125 ABS oparta jest na założeniach produkcji bardzo luksusowego i nie mniej komfortowego miejskiego skutera. Głównymi atutami nowej generacji 125 podobnie jak w przypadku Burgamana 200 ABS są:
- mocna, chłodzona cieczą jednostka napędowa o pojemności 125cm3,
- duże koła (13-calowe przednie i 12-calowe tylne),
- układ hamulcowy z systemem przeciwdziałającym blokowaniu się kół przy hamowaniu (ABS)
- duży i podświetlany schowek (o pojemności 41l) pod siedzeniem gotowy pomieścić 2 pełnowymiarowe kaski typu full-face,
- liczne dodatkowe schowki o łącznej pojemności 5.5l w przedniej części skutera
- nisko położone siedzenie zapewniające komfortową pozycję dla kierowcy i pasażera
- gniazdo zapalniczki 12V umieszczone w schowku przy kierownicy
Nowy Burgman 125 ABS napędzany jest lekkim i kompaktowym silnikiem o pojemności 125cm3 i dużej elastyczności zwłaszcza w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych. Chłodzony cieczą silnik zblokowany jest z automatyczną, bezstopniową przekładnią CVT.
Przedni widelec teleskopowy z tłoczyskami o średnicy 33mm zapewnia komfortową jazdę także na drogach o niezbyt równej nawierzchni. Regulowane zawieszenie tylne wyposażone jest w regulację napięcia wstępnego sprężyn. Siedzenie Nowego Suzuki Burgman 125 ABS jest położone na najniższej wysokości (735mm) w swojej klasie co wraz z ergonomicznie ukształtowaną podłogą i wąską przednią częścią siedzenia ułatwia pewne podparcie nogą po zatrzymaniu skutera. Całkowita szerokość Burgmana 125 jest najniższa w swojej klasie, co znakomicie ułatwia poruszanie się w ruchu miejskim.
W porównaniu z poprzednią generacją w Nowym Burgmanie 125 zwiększono wysokość szyby czołowej (o 110mm) przez co polepszeniu uległ ochrona przed wiatrem. Nowy Suzuki Burgman 125 wyposażony jest w układ ABS współpracujący z dość sporymi tarczami hamulcowymi o średnicy 240mm.
Zestaw wskaźników wyświetla informacje dotyczące ilości dostępnego paliwa a także średniego zużycia paliwa, przebiegu dziennego (zakres A i B) oraz konieczności wymiany oleju. Wyświetlacz LCD został wkomponowany między analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem. W górnej części wyświetlacza umieszczony jest zegar. Umieszczona pod obrotomierzem specjalna kontrolna ECO informuje prowadzącego o oszczędnym trybie jazdy.
Nowy Suzuki Burgman 125 ABS wyposażony jest w nowe, podwójne lampy przednie i podwójne lampy tylne. Nowoczesne, dynamiczne ukształtowane elementy poszycia nowego skutera podkreślają jego sportowe geny.