Kawasaki ER-6n to motocykl typu naked bike produkowany przez japoński koncern. Jego poprzednikiem był podstarzały model ER-5. Pierwsze maszyny ER-6n zjechały z taśm produkcyjnych w 2005 roku. Kawasaki ER-6n miał za zadanie wprowadzić Kawasaki w rynek “sześćsetek”.
Względem poprzedniego modelu ER-6n miała mocniejszy silnik. Półlitrowa pojemność silnika została zwiększona do 649 cm3. Z 50 koni mechanicznych moc została podniesiona do 72 KM, które osiąga przy 8500 obrotach na minutę.
Silnik w Kawasaki ER-6n jest czterosuwowy, rzędowy dwucylindrowy. Silnik zasilany jest wtryskiem i chłodzony cieczą. Moment obrotowy w tym modelu wynosi 64 Nm przy 7000 obrotach na minutę. Prędkość maksymalna, jaką jest w stanie rozwinąć to 210 km/h. Skrzynia biegów jest sześciobiegowa.
Jeśli chodzi o jakość prowadzenia to względem starego modelu jest ona o klasę wyższa. Zmiany wprowadzone w zawieszeniu i w układzie hamulcowym znacząco się do tego przyczyniły.
Jeśli chodzi o wagę motocykla to bez płynów wynosi ona 204 kg. Motocykl jest produkowany również w wersji z ABS i wtedy jest o dwa kilogramy cięższy.
Kawasaki ER-6n polecany jest dla początkujących kierowców. Lekko i łatwo się prowadzi. Moc, w którą jest wyposażony zapewni również frajdę doświadczonym kierowcom. Świetnie sprawdza się w miejskich warunkach.
Kawasaki ER-6n: Dane techniczne
Dane techniczne: Kawasaki ER-6n | |
Marka | Kawasaki |
Model | ER-6n |
Pojemność | 649 cm3 |
Silnik | czterosuwowy, rzędowy dwucylindrowy |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 72 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Chłodzenie | cieczą |
Skrzynia biegów | sześciobiegowa |
Typ | Naked bike |
V-Max | 210 km/h |
Masa własna | 204 kg |