Aktualnie czytasz:
Test Gilera DNA 50 - nieznany gen?
0

Gilera DNA jest idealnym skuterem dla m艂odego cz艂owieka marz膮cego o du偶ych motorach. Jest to zwi膮zane z wygl膮dem. Ten model skutera bardzo przypomina pojazdy o pojemno艣ci minimum 250 ccm. Przyjrzyjmy si臋 z bliska funkcjonalno艣ci. Zaczn臋 od najwa偶niejszej cz臋艣ci ka偶dego pojazdu: Silnik DNA kryje w sobie du偶e zasoby mocy 4.8 KM.

Testowany egzemplarz (tylko odblokowany) bardzo dynamicznie rozp臋dza si臋 do 50 km/h i nieco wolniej sukcesywnie dochodzi艂 do pr臋dko艣ci maksymalnej 85 km/h (przy wadze kierowcy 80kg.) skuter 艣rednio spali艂 4.75l na 100 km,a oleju 1.1 litra na 1000 km. W dwie osoby pr臋dko艣膰 maksymalna wynosi艂a 80 km/h.

Za ch艂odzenie odpowiada du偶a ch艂odnica, kt贸ra znakomicie spe艂nia swoje zadanie, co mo偶emy zobaczy膰 na elektronicznym wy艣wietlaczu z dok艂adn膮 skal膮 temperatury.Obok wy艣wietlacza na desce znajduje si臋 obrotomierz, kt贸rego wskaz贸wka dochodzi do 8000obr/min. Wy艣wietlacz jest bardzo czytelny i funkcjonalny, znajdziemy tam: wska藕nik poziomu paliwa (dok艂adny), wska藕nik temperatury, zegarek, dystans ca艂kowity, dystans cz臋艣ciowy i oczywi艣cie pr臋dko艣ciomierz, z kt贸rego nie jestem zadowolony- jest nie dok艂adny. Nad wy艣wietlaczem znajduj膮 si臋 wszystkie potrzebne kontrolki: rezerwa paliwa, oleju, kontrolka 艣wiate艂 kr贸tkich i d艂ugich oraz kierunkowskazy.

Zawieszenie: Prz贸d jest zdecydowanie za mi臋kki, przy hamowaniu nurkuje si臋 do koA膮ca, a jad膮c z pasa偶erem bardzo to przeszkadza. Na zakr臋tach tak mi臋kkie zawieszenie te偶 przeszkadza, szczeg贸lnie przy wi臋kszych pr臋dko艣ciach sk艂adaj膮c si臋 w zakr臋t odczuwa si臋 jakby 鈥瀙艂ywanie鈥. Mi臋kkie zawieszenie sprawuje si臋 dobrze na piaszczystych i wyboistych drogach gdzie w pe艂ni mo偶na wykorzysta膰 amortyzatory i g艂adko pokonywa膰 wszelkie nier贸wno艣ci terenu. Jednak naszym zdaniem Dna nie zosta艂a skonstruowana po to aby je藕dzi膰 ni膮 w terenie. Jest to skuter o typowo sportowych zap臋dach. DNA nie jest najwygodniejszym skuterem, przy d艂u偶szych przeja偶d偶kach zaczynaj膮 bole膰 nadgarstki i ramiona. Sylwetka jest zbyt pochylona do przodu i du偶a cz臋艣膰 ci臋偶aru cia艂a spoczywa na r臋kach, kiedy dodamy ci臋偶ar pasa偶era zsuwaj膮cego si臋 przy hamowaniu wynik jest prosty- bol膮 r臋ce a co za tym idzie jest naprawd臋 niebezpiecznie. Schowek- na pierwszy rzut oka ma艂o pojemny ze wzgl臋du na wystaj膮cy na 艣rodku wlew zbiornika p艂ynu ch艂odniczego, ale mimo to spokojnie mie艣ci si臋 w nim kask integralny + np. bluza i r臋kawiczki. Mi艂o zaskakuje uk艂ad hamulcowy- jest on bardzo dobry, zar贸wno z przodu jak i z ty艂u pojazd wyposa偶ony jest w hamulce tarczowe, kt贸re z 艂atwo艣ci膮 zatrzymuj膮. Motorower wyposa偶ony jest w opony PIRELLI prz贸d 120/70 ty艂 140/70 osadzone na 14 calowych felgach.Tak du偶e (jak na skuter) ko艂a bardzo podwy偶szaj膮 komfort jazdy.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

PLUSY:

- Duuuuu偶y plus za wygl膮d-pojemny schowek
- funkcjonalny i przejrzysty kokpit-mocny milo pracuj膮cy silnik-du偶e ko艂a z porz膮dnymi oponami
- du偶y zbiornik paliwa

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

MINUSY:

- du偶y promie艅 skr臋tu-spore spalanie
- niewygodny dla dw贸ch os贸b
- zbyt mi臋kkie zawieszenie

PODSUMOWANIE:

Jest to idealny skuter dla 偶膮dnych przyg贸d skuteromaniak贸w. Przeja偶d偶ki po mie艣cie pot臋guj膮 zadowolenie z zakupu DNA, gdy widzimy podziw i zazdro艣膰 w oczach przechodni贸w patrz膮cych si臋 na nasze dwa k贸艂ka.

Jaka jest Twoja reakcja?
77%
3%
6%