Czy to odpowiednia prądnica?

Witam. Kupiłem skuter SACHS SX1. Ale po przejechaniu kilkunastu km już nie chciał odpalic że startera. Sprawdziłem i widzę że nie ma ładowania, 11.9v podczas jazdy. Wymieniłem regulator napiecia. Teraz światła świecą lepiej ale nadal 11.9v.
Co ciekawe. Z prądnicy wychodzi kostka i dwa przewody. A instalacja skutera jest na kostkę i trzy przewody, jeden leży bez podłączenia (zielony z bialym) Czy ktoś założył zły iskrownik? Jak zmierzyć ile powinno być napiecia na tych przewodach?

jakie kolory przewodów i ile masz w kostce od strony instalacji skutera a jakie kolory masz luzem?
takie typowe schematy w chińczykach (w zależności od ilości pinów regulatora) to:

https://i.postimg.cc/3JVsKdWx/photo-10.jpg

https://i.postimg.cc/mkq525L5/schem2.jpg

https://i.postimg.cc/7ZrKs7f0/Schemat-uk-adu-SKUTEREK.png

https://i.postimg.cc/V6hRj0xS/39-1279561350.jpg

najlepiej jakbyś znalazł na karterach oznaczenie typu silnika… to zapewne chiński 1PE40QMB albo coś z tej rodziny - czyli to co jest w zippach, junakach, quantumach, bartonach, rometach…itd

Dziś już nie sprawdzę modelu silnika. Kolory wychodzące z instalacji: w kostce, zolty czerwony zielony. A osobno bialy z niebieskim, czerwony z czarnym i “beż pary” zielony z białym… A w regulatorze mam 4 przewody. (Założyłem nowy regulator napiecia, światła lepiej świecą ale nadal na multimetrze 11.9v na wyższych obrotach)

Na odpalonym sprawdziłem napięcie stałe na obu przewodch poza kostką. Na jednym 9v a na drugim ok 5v. Czarna sonda multimetru na minusie od aku. Nie wiem czy dobrze robię ale taki oto wynik.

Zamontowałem nowy alternator, sprawdziłem kolory przewodów, wszystkie są takie same jak w starym, łącza się z tymi samymi cewkami. Widzę że w starym brakowało zielonego przewodu, zielonego który miał być połączony z tą cewka która jest owinięta “bandazem” z bardzo drobnym zwojem. Nadal brak ladowania. Kilka połączeń kolektorów jest zardzewiała więc muszę je wymienić na nowe, nie wiem od czego są ale na pewno nie od świateł, cdi, czy reg napiecia. I tak je wymienię. Następny krok to zamówię nowy CDI. Gdzieś czytałem, że reg napiecia bywają różne i czasem trzeba zamienić przewody połączeniowe, czy to jest bezpieczne?

to jest bezpieczne wtedy kiedy rozumiesz co robisz i wiesz z jaki układ masz u siebie.
czytaj , może coś z tego wyłuskasz dla siebie

https://www.jednoslad.pl/forums/topic/zaplon-cdi-w-awo-turist/

https://www.jednoslad.pl/forums/topic/ladowanie-cross-250/