Zużycie oleju silnikowego w 4t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #39469
    roomcajz
    Uczestnik
    • Postów: 1 073

    Czy jest jakaś norma zużycia oleju silnikowego w 50-tce 4t???
    W samochodach piszą że może ubywać nawet 1 L / 1000km i jest OK. Czy są jakieś normy dla skuterów?

    A jak sprawa wygląda w praktyce u Was?

    #39485
    degename
    Uczestnik
    • Postów: 990

    Ubytek rzędu 1l/10 000 km byłby oznaką znacznego zużycia silnika. 1l/1000 km to bardzo dużo. Mi ubywa około 50 ml na 1000 km.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #39488
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Ale roomcajz ma racje, w instrukcjach aut jest informacja że 1L/1000 nie oznaką niczego złego choć teoretycznie silnik nie powinien zużywać oleju w znacznych ilościach. Przyjmuje się że olej zalany do max nie powinien spaść do min od wymiany do wymiany czyli co 15-20 tys km. Niektóre nawet nowe silniki w określonych warunkach zużywają olej np VTEC po załączeniu tego systemu ale mi nigdy nie spalił tyle oleju żebym musiał dolewać.
    Jak ktoś wymienia olej w skuterze co 3-5 tys km to oleju nie powinno ubywać.

    #39515
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Przyłącze się do tematu o oleju w 4T bo myślę że nie warto zakładać nowego tematu. Wymieniałem nie dawno olej w silniku 139QMB i nie wiem jak dobrze sprawdzić jego poziom. Przy zlewaniu starego skutera przechylałem go na boki aby upewnić się że więcej nie ma a po zalaniu 500ml jest tak :
    1. skuter na stopce centralnej z przednim kołem w powietrzu – poziom oleju z 1cm ponad max.
    2. skuter na stopce centralnej z tylnym kołem w powietrzu – poziom oleju max.
    3. skuter na obydwu kołach bez użycia stopki – 3/4 do max.
    W instrukcji nie mam ani słowa o tym jak sprawdzać poziom oleju, jest tylko napisane aby uzupełnić 700-750ml. Więc mam małe dwa pytania. Pierwsze to w jakiej pozycji skutera sprawdzać olej ? A drugie to czy jeśli zrobiłem już 150km na takim poziomie oleju i wszystko chodzi jak należy to mogę uznać że poziom jest ok ?

    #39520
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Nawet jak masz na min to jest ok, pod warunkiem że nie spadnie poniżej.

    Olej sprawdzamy na kołach, na równej, płaskiej powierzchni.

    #39548
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    A mogę przyjąć że jak przez 180km nic się nie wydarzyło to poziom oleju jest ok ? Na kołach na równo pokazuje 3/4 bagneta więc niżej niż max.

    #39549
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    A co miało się wydarzyć? Poziom min jest tak samo prawidłowy jak max. Po prostu normą jest tyle oleju że na miarce jest w zakresie między min a max i tyle.

    #39555
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Czyli jeśli na obydwu kołach na ziemi pokazuje 3/4 bagneta to jest ok. Dzięki za pomoc bo pierwszy raz samodzielnie wymieniałem olej i miałem małe obawy. Jeszcze raz dzięki.

    #39562
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Spokojnie, wszystko jest w porządku 🙂

    #39575
    roomcajz
    Uczestnik
    • Postów: 1 073

    dzięki panowie, degename- mi ubywa podobnie jak Tobie

    co do mierzenia ilości oleju- w mojej instrukcji piszą żeby odczytywać na nóżce centralnej

    #176559
    Berg
    Uczestnik
    • Postów: 817

    To ja podczepię się pod stary temat bo nie chcę zakładać nowego z tymi samymi pytaniami.
    Mój 139QMB spalił jakieś 70ml na nie całe 800km. Wychodziło by, że te 100ml/1000km bierze. Czy to już za dużo? Silnik ciągnie dobrze, nie ma muła, te ponad 60km/h wyciśnie przy wadze sqt. ~115kg (+ja 75kg).
    Co, to czasami przy ruszaniu potrafi dmuchnąć niebieskawo z rury ale po chwilce już jest spokój. Potem cały czas w czasie jazdy z rury nic nie leci; zdarza mu się to tylko przy ruszaniu z postoju (głównie jak postoi minutę/dwie np. pod światłami). Czy to oznaka „czegoś złego” czy 4T tak mają?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button