Zmiana pojemności w dowodzie z 50 na 125

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Prawo i Przepisy Ruchu Drogowego Zmiana pojemności w dowodzie z 50 na 125

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 tygodnie temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #663881

    Mateusz Martowicz
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam, idą wakacje i planuje jakiś projekt a mianowice wsadzić silnik cbr 125 do derbi sendy. I teraz pytanie jest takie, czy po zrobieniu swapu będę mógł jakoś wbić w dowód pojemność 125? I co musiał bym zrobić?
    Mógł bym po prostu wsadzić silnik i jeździć ale Nie chciał bym mieć problemów z policją i chciałbym żeby wszystko było legalne i stąd moje pytanie.
    Dodam że posiadam kat a1
    Z góry dzięki za pomoc

    #663895
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 497

    w zasadzie to odpowiedź brzmi: zapomnij.
    teoretycznie jest to mozliwe jeżeli takiej modyfikacji dokona „firma profesjonalna” na fakture, potem to zatwierdzi rzeczoznawca i wstawi papier i poten na podstawie całej czapki dokumentów dokona sie zmiany kategorii pojazdu bo on z motoroweru stanie sie motocyklem. No to jak nie masz wujka który cie bardzo ale to bardzo bardzo lubi w stacji kontroli pojazdów – to zapomnij

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #663901
    Zdjęcie profilowe Freeb
    Freeb
    Użytkownik
    • Postów: 62

    Hmm bylem w tym tygodniu w urzędzie komunikacji z tym samym pytaniem. Potrzebne są:
    – faktura z warsztatu o dokonaniu modyfikacji
    – dokument ze stacji diagnostycznej o tym, że pojazd spełnia wymagania na które chcemy go przerejestrować.

    Z tymi dokumentami udajemy się do urzędu komunikacji zamienić blachy na wieksze i nowy dowód rejestracyjny.

    Patrząc na to co mówią diagności i sam wydział komunikacji to nie jest to chyba aż tak skomplikowane jak można by to było znaleźć tu na forum.

    „Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kliknij i wygraj wyprawę po Ameryce z Motul

    Weź udział w konkursie Motul i przeżyj niezapomnianą przygodę. Wygraj wyprawę motocyklową marzeń po Ameryce, wodoodporny plecak lub jeden z 500 zestawów Motul. Masz czas tylko do końca czerwca!

    #663902
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 497

    dokument ze stacji diagnostycznej o tym, że pojazd spełnia wymagania na które chcemy go przerejestrować

    to jest problem. Dlatego pisałem o wujku diagnoście. Bo że sciezka ma 3 kroki to wiadomo. Tylko przejść je…

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #663921

    Mateusz Martowicz
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Czyli jest to możliwe, dzięki za szybką odpowiedź

    #663922
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 497

    tak, wygrana w totka tez jest możliwa tylko mało komu sie udaje.
    Diagnosta na stacji kontroli jeżeli jest przytomy to doskonale wie że nie jest w stanie stwierdzić czy pojazd po takiej przeróbce jest bezpieczny – czy np. jego rama zniesie takie przeciążenia, czy hamulce dadzą rade przy prędkosciach większych niż 45km/h. Zarząda opnii rzeczoznawcy. Rzeczoznawca bedzie chciał komplet kwitów/materiałów do badania/porównań – np czy śruby zawieszenie silnika i grubości tulei odpowiadją wytrzymałościowo tym co utrzymują 125cm..itd. Od 600zł netto taki kwit kosztuje jak znajdziesz chętnego co sie za to weźmie..itd..itp
    Albo wujek diagnosta co weźmie to na siebie…

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie