Zmiana pojemności w dowodzie z 50 na 125

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Prawo i Przepisy Ruchu Drogowego Zmiana pojemności w dowodzie z 50 na 125

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 miesiące, 4 tygodnie temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #663881

    Mateusz Martowicz
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam, idą wakacje i planuje jakiś projekt a mianowice wsadzić silnik cbr 125 do derbi sendy. I teraz pytanie jest takie, czy po zrobieniu swapu będę mógł jakoś wbić w dowód pojemność 125? I co musiał bym zrobić?
    Mógł bym po prostu wsadzić silnik i jeździć ale Nie chciał bym mieć problemów z policją i chciałbym żeby wszystko było legalne i stąd moje pytanie.
    Dodam że posiadam kat a1
    Z góry dzięki za pomoc

    #663895
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    w zasadzie to odpowiedź brzmi: zapomnij.
    teoretycznie jest to mozliwe jeżeli takiej modyfikacji dokona „firma profesjonalna” na fakture, potem to zatwierdzi rzeczoznawca i wstawi papier i poten na podstawie całej czapki dokumentów dokona sie zmiany kategorii pojazdu bo on z motoroweru stanie sie motocyklem. No to jak nie masz wujka który cie bardzo ale to bardzo bardzo lubi w stacji kontroli pojazdów – to zapomnij

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #663901
    Zdjęcie profilowe Freeb
    Freeb
    Użytkownik
    • Postów: 77

    Hmm bylem w tym tygodniu w urzędzie komunikacji z tym samym pytaniem. Potrzebne są:
    – faktura z warsztatu o dokonaniu modyfikacji
    – dokument ze stacji diagnostycznej o tym, że pojazd spełnia wymagania na które chcemy go przerejestrować.

    Z tymi dokumentami udajemy się do urzędu komunikacji zamienić blachy na wieksze i nowy dowód rejestracyjny.

    Patrząc na to co mówią diagności i sam wydział komunikacji to nie jest to chyba aż tak skomplikowane jak można by to było znaleźć tu na forum.

    „Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”
    #663902
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    dokument ze stacji diagnostycznej o tym, że pojazd spełnia wymagania na które chcemy go przerejestrować

    to jest problem. Dlatego pisałem o wujku diagnoście. Bo że sciezka ma 3 kroki to wiadomo. Tylko przejść je…

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #663921

    Mateusz Martowicz
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Czyli jest to możliwe, dzięki za szybką odpowiedź

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #663922
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    tak, wygrana w totka tez jest możliwa tylko mało komu sie udaje.
    Diagnosta na stacji kontroli jeżeli jest przytomy to doskonale wie że nie jest w stanie stwierdzić czy pojazd po takiej przeróbce jest bezpieczny – czy np. jego rama zniesie takie przeciążenia, czy hamulce dadzą rade przy prędkosciach większych niż 45km/h. Zarząda opnii rzeczoznawcy. Rzeczoznawca bedzie chciał komplet kwitów/materiałów do badania/porównań – np czy śruby zawieszenie silnika i grubości tulei odpowiadją wytrzymałościowo tym co utrzymują 125cm..itd. Od 600zł netto taki kwit kosztuje jak znajdziesz chętnego co sie za to weźmie..itd..itp
    Albo wujek diagnosta co weźmie to na siebie…

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie