zmiana oponek 4t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #178705 Reply
    zipp50
    Użytkownik
    • Postów: 372

    Witam ma zamiar zmienić oponki w skuterze 4t na takie https://motor-x.pl/opona-10-3-00-174-56j-tt,p.html i moje pytanko jest takie . :

    1.czy policja się nie doczepi to oponek

    #178709 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    to jest opona w sypki teren do cross, enduro-dobre do quadów czy ATV… chcesz to na drogę z asfaltu do skutera? będziesz sie ślizgał jak jasny pieron i bedą wibracje.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #178710 Reply
    H2SO4
    Użytkownik
    • Postów: 245

    Policja się nie czepi, chyba, że planujesz taką oponkę (3.00-10 cali) nadziać kolcami na lód, a dętkę oddzielić dodatkowym płaszczem ochronnym na cienkiej warstwie talku. 🙂

    Wombacie, a dlaczego ma się ślizgać? Hmm?
    Powierzchnia styku jest tutaj bardziej punktowa, więc nacisk na centymetr kwadratowy powierzchni jest większy (podobnie jak np. nasze buciory z protektorem na zimę).

    To jest oponka cieniutka i malutka, wspomagana dodatkowo dętką (T/T-tube type-czyli z dętką). Głowy to ona nie urywa (plomby z zębów też nie powypadają), spokojna twoja rozczochrana. 😉
    Wibracje jakieś tam będą pewnie, ale na tylnym kole (czyli pod tyłkiem) nie powinno być z tym bardzo źle. Oponka ma 4 warstwy kordu (4PR), jest więc bardziej miękka od takiej 6PR (o bezdętkowych 6PR już nie wspominam, bo to były istne tzw. kartoflaki), a i dodatkowo ma jeszcze dętkę z powietrzem za amortyzację (a w dętce panuje ciśnienie w określonych granicach narzuconych przez żywe organizmy ludzkie). Więc wiesz…

    Młody i tak z tego niewiele pewnie zrozumie, ale co tam. Kawkę swoją dopijam i dodaję tę swoją wypocinę, a co.
    A dla innych, co zechcą sobie przeskoczyć z tych cieniutkich opono-dętek… 3.00-10 cali na bezdętkowe… 3.50-10 cali klepię linka…

    https://motor-x.pl/szukam?query=Opona+Awina+3.50-10

    Godna polecenia jest pozycja pierwsza i trzecia. Dlaczego? A bo mam, posiadam, a i znajomków też tym dobrem uszczęśliwiłem (Router Retro nabrał wreszcie życia). I mamy finał sprawy. Podobnie zresztą, jak i z… 52-litrowym KUFREM do Routera Bassy. 😀

    #178713 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Ja mam takie w skuterku tylko 12cali i nie ma wibracji super się prowadzi po asfalcie,a jak na ryby jadę to po trawie i błocie bajka zero poślizgu,śnieg też dobrze znoszą[lepiej jak zimówki w aucie] tylko ze ja po 50zl szt z dętką na alledrogo płace

    #178714 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 053

    Wombacie, a dlaczego ma się ślizgać? Hmm?
    Powierzchnia styku jest tutaj bardziej punktowa, więc nacisk na centymetr kwadratowy powierzchni jest większy (podobnie jak np. nasze buciory z protektorem na zimę).

    No właśnie- na zimę. Protektor nie jest na śliskie tylko na sypkie/grząskie/miękkie w którym może „zaryć”. Oczywiście jest istotna mieszanka – że jest miękka- ale istotniejsze od nacisku punktowego pod protektorem jest powierzchnia styku. Dlatego opony wyścigowe i szosowe mają ilość bieżnika zredukowanego do minimum. Co ci da duży nacisk na twardej powierzchni kiedy z racji na ograniczony obszar i tak jest łatwo zerwać przyczepność. Rozumując tak samochody sportowe miały by opony wąskie i twarde a nie szerokie kapcie bo nacisk bymiał rekompensować mniejszą powierzchnie. Niestety nie rekompensuje. Supernacisk na cm to ma łyżwa i koło tramwaju na stalowych szynach i jedno i drugie ślizga sie jak głupie a wręcz wytwarza na skutek nacisku wode pod sobą i na tej wodzie się ślizga.
    Są opony na szosy i opony do crossu i nie bez powodu jedne są takie a drugie takie. Tu naprawdę nie ma co filozofować i tego roztrząsać. Trzeba przyjąć że jest jak jest.
    Ale jak 70-80% ruchu jest po gruntówkach to bym takie gumy rozważył.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: zmiana oponek 4t
Twoje informacje:




Back to top button