Zmagania z wariującymi obrotami

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #64133
    getas
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam was. Kilka miesięcy temu kupiłem nowy skuter 2-suw Longjia lj50qt4.
    Od dość dłuższego czasu mam z nim problemy. Wariujące obroty.
    Skuter po odpaleniu na zimnym silniku dostaje nierzadko dość wysokich obrotów rzędu 4k i przez chwilę nie ma mocy a po dość dobrym rozgrzaniu, gdy po ciągłej jeździe staje na czerwonym świetle obroty w pewnej chwili spadają do 1k i skuter powoli gaśnie.Przy jeździe i puszczeniu manetki skuter ciągle ciągnie do przodu, obroty nie spadają.

    Myślałem że jest to wina regulacji gaźnika. Regulacja nic nie daje. Posprawdzałem co nieco i wygląda to tak:

    *Zawór membranowy sprawny
    *od silnika do gaźnika dolot szczelny
    *w gaźniku pływak ani iglica się nie blokują
    *filtr powietrza mam oryginalny. Po kilkudniowym nie kontrolowaniu stanu filtra po odkręceniu jest on cały mokry. Dawałem uboższą i bogatszą mieszankę- bez zmian- filtr jest ciągle mokry.
    *świeca wymieniona na nową.

    Już powoli brakuje mi pomysłów co to jest.

    Konsultowałem się z kilkoma sklepami, wszędzie opowiadałem dokładnie to samo i oto co się dowiedziałem. Co inny sklep to inna opinnia:
    * zły olej (aktualnie orlen 2t)
    * popsuty gaźnik
    * uszkodzony zawór membranowy
    * uszkodzone uszczelniacze
    * uszkodzone pierścienie
    * nawet myśląc że kupię chcieli mi wcisnąć nowy cylinder… bez komentarza.

    Ja obstawiałbym że jest coś nie tak z tym głupim gaźnikiem, no ale ręki sobie uciąć nie dam.

    Macie jakieś sugestie co to może być?

    #64141
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Wyczyść gażnik i KONIECZNIE przedmuchaj wszystkie zakamarki za pomocą kompresora. Ja kiedyś tego nie zrobiłem i miałem takie wariacje jak Ty. Jeśli nie pomoże będziemy myśleć dalej.

    Co do oleju => jeśli używasz 2T Semisynthetic to przerzuć się na 2T Platinum. Koszt litra to około 23 zł. Nie będziesz miał tak dużo brudu w silniku.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #64156
    Cwabiak
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Dokładnie przeczyść gaźnik i sprawdź czy wszystkie uszczelki są na miejscu i czy są całe. Co do oleju to tak jak kolega wyżej Platinum jest o wiele lepszy sam jak miałem 2T na nim latałem i zero problemów 😉

    #64158
    Cwabiak
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Jeszcze możesz odpalić skuter w garażu bez filtra czyli odkręcasz dolot przy gaźniku i sprawdzasz w tedy. Oczywiście robisz to tylko na chwile, żeby nie zlapał syfu 😉

    #64170
    getas
    Użytkownik
    • Postów: 9

    gaźnik był czyszczony ze dwa razy. Nie mam dostępu do kompresora, no ale poszukam, popytam i spróbuje. Wszystkie uszczelki są na miejscu( tj ta pod ssaniem i łącząca linkę gazu z gaźnikiem).
    Odpaliłem skuter bez filtra na samym gaźniku i zauważyłem że iglica się nie blokuje, działa płynnie. Przy regulacji obrotów jałowych płynnie się podnosi i opada. Przy maksymalnym podniesieniu iglicy gaźnik pluje mieszanka w kierunku filtra powietrza… jakby silnik nie był w stanie wszystkiego wsysać podczas pracy. To by tłumaczyło ten mokry filtr i nieco zawyżone spalanie.

    #64180
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Ewentualnie możesz przedmuchać ustami. Ja tak robię i jest ok.

    #64188
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 795

    Może dysza główna za duża ? Powiedz jaką masz.

    #64201
    getas
    Użytkownik
    • Postów: 9

    oj dmuchałem już nie raz i bez różnicy. Nawet po kompleksowym moczeniu gaźnika w benzynie i gruntownym czyszczeniu nie ma różnicy.
    AraS od nowości nie miałem z nim problemu. Schody zaczęły się dopiero po jakiś 500-1000 km, dla tego sądzę że dysza powinna być OK. Na tą chwilę nie jestem w stanie powiedzieć jaki ta dysza ma rozmiar.

    Aktualnie dla porównania mam przejechane ok.2600 km.

    #64203
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 485

    getas napisał:

    gaźnik był czyszczony ze dwa razy. Nie mam dostępu do kompresora, no ale poszukam, popytam i spróbuje. Wszystkie uszczelki są na miejscu( tj ta pod ssaniem i łącząca linkę gazu z gaźnikiem).
    Odpaliłem skuter bez filtra na samym gaźniku i zauważyłem że iglica się nie blokuje, działa płynnie. Przy regulacji obrotów jałowych płynnie się podnosi i opada. Przy maksymalnym podniesieniu iglicy gaźnik pluje mieszanka w kierunku filtra powietrza… jakby silnik nie był w stanie wszystkiego wsysać podczas pracy. To by tłumaczyło ten mokry filtr i nieco zawyżone spalanie.

    Kompresor zwykle dostępny jest na stacji benzynowej do pompowania kół. Może nie to co własny w domu, ale daje radę 🙂

    #64226
    getas
    Użytkownik
    • Postów: 9

    A no był ale stacja poszła z duchem czasu i wstawiła taki automatyczny kompresor w którym wpisujesz ciśnienie które chcesz uzyskać i ci samodzielnie nabija i reguluje ciśnienie w oponie. Poszukam jak znajdę to przedmucham tego trupa i zobaczę czy to coś da.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button