Zipp pro 50 Zmiana ładowania

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Zipp Zipp pro 50 Zmiana ładowania

Tagi: 

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811 2 tygodnie, 3 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #698297 Odpowiedź

    Dawid Kromski
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Witam posiadam Zippa pro 50 Z silnikiem 154FMI i chciałbym zmienić żeby lampy świeciły z akumulatora a nie jak teraz że bez obrotów prawie nie święcą.
    Jak by to najprościej rozwiązać
    Mogę podpiąć zasilanie od lamp prosto do jednego regulatora czy muszę 2 montować ?

    #698299 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 654

    to nie jest tak że bez pracującego silnika one „prawie” nie świecą. One całkiem nie świecą.
    Wynika to z tego że lampy mają osobną cewke oświetleniową na magneto i ona musi być w ruchu żeby powstał tam prąd.
    Z akumulatora masz zasilany tylko rozrusznik, klakson, kierunkowskazy włókno STOP w tylnej żarówce (ale już włokno „pozycyjne” masz z tej cewki oświeleniowej.
    Jak przepniesz po prostu lampy w część instalacji z akumulatorem to nie wyrobi układ ładowania i rozładuje ci akumulator.

    Wiec żaden ze sposobów które kombinujesz nie jest dobry. Trzeba kompletnie przebudować układ zasilania i ładowania. Szumek811 chyba to opisywał (wyszukaj temat lub pisz do niego). Nie jest to proste i łatwe dla osoby bez pojęcia o elektryce na poziomie min. średnio zaawansowanym.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #698417 Odpowiedź

    Dawid Kromski
    Użytkownik
    • Postów: 13

    A jak by do cewki oświetleniowej dać drugi regulator napięcia do ładowania akumulatora żeby cały prąd szedł do akumulatora i potem z akumulatora na lampy

    #698420 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 654

    świetny pomysł. narysuj schemat.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #698486 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Tak ja opisywałem ten temat. Nie jest to proste. Nie ma takiej możliwości aby podłączyć drugi regulator i aby oba ładowały akumulator. Przeróbka takiej prądnicy jest totalna. Do tego dochodzi budowa odpowiedniego regulatora pod twoją prądnicę bo regulatory oryginalne stratne ładują jednopołówkowo (ścinane są szczyty napięć) i się nie nadają. najprościej zbudować lub kupić mostek gretza, odmasowić cewki, obciążyć mostek dwiema żarówkami jedną 55W i drugą 25W i zobaczyć czy będą jasno świecić. Jeżeli tak to można coś pomodzić. Najprostszą modyfikacją jest naklejenie magnesów neodymowych zamiast stałych w kole magnesowym, potem przeróbka zapłonu z AC na DC bo cewka zapłonowa bez przeróbki się zjara, potem prostujemy prąd z takiej prądnicy, stosujemy zbudowany przez nas regulator i masz stałe 14,4V na wolnych obrotach. Ale trzeba uważać, musisz dbać o prawidłowe wklejenie magnesów. jeżeli zrobisz to źle dojdzie do przesunięcia fazowego i dupa. I jeszcze jedno, po naklejeniu magnesów neodymowych taka prądnica zje Ci ze 2KM mocy silnika bo neodymki są mocne 🙂 Jeżeli zrozumiałeś co napisałem to śmiało możesz zaczynać przeróbkę 🙂

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    Nie pomagam na priv 😉
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

    Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

    #698752 Odpowiedź

    Dawid Kromski
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Szumek811 Rozumiem jak to zrobić ale czy to jest potrzebne.
    Jeszcze dodatkowo zabierze 2 km z czego ten silnik ma 8 km
    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Bo np romet zetka 50 ma lampy po zapłonie i tam działa tak jak ja chcę
    Jak jest rozwiązane w tym romecie ?

    #698754 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 654

    w romecie jest to rozwiązane tak że tak jest zaprojektowana cała instalacja.
    skoro romet zetka tak ma to przeszczep całą elektryke z zetki albo porównaj schematy/budowe.
    Ale to sie wszystko sprowadza to jednego – bardzo zaawansowanego dłubania

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #698759 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Skutery, które mają w oryginale światła z akumulatora mają zupełnie inaczej nawinięte zwoje, mocniejsze magnesy i zupełnie inaczej działający regulator napięcia.

    Nie pomagam na priv 😉
    #698762 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 654

    ale widzisz że człowiek uparcie wierzy że to jakaś drobna różnica. że kupi coś za 30zł, przepnie 2 kable i bedzie miał jak chce

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #698997 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Dawid piszesz, że rozumiesz ale pytasz czy to jest potrzebne ? Oznacza to, że nie rozumiesz. I gdzie Ty w 50ccm masz 8KM ? :O Ja w 70ccm i to markowej mam 9,5KM 😀 No chyba, że masz cylinder po porcie albo jakiś racing 😀 Dostałeś jedyne rozwiązanie, które da efekty jakich oczekujesz. Tak jak Wombat wspomina, nie ma gotowych rozwiązań za 30 zł 🙂

    Nie pomagam na priv 😉
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
Odpowiedz do: Zipp pro 50 Zmiana ładowania
Informacje o Tobie: