Zipp pro 50 Zmiana ładowania

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #698297 Reply
    Dawid Kromski
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 8
    • Postów: 14

    Witam posiadam Zippa pro 50 Z silnikiem 154FMI i chciałbym zmienić żeby lampy świeciły z akumulatora a nie jak teraz że bez obrotów prawie nie święcą.
    Jak by to najprościej rozwiązać
    Mogę podpiąć zasilanie od lamp prosto do jednego regulatora czy muszę 2 montować ?

    #698299 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    to nie jest tak że bez pracującego silnika one „prawie” nie świecą. One całkiem nie świecą.
    Wynika to z tego że lampy mają osobną cewke oświetleniową na magneto i ona musi być w ruchu żeby powstał tam prąd.
    Z akumulatora masz zasilany tylko rozrusznik, klakson, kierunkowskazy włókno STOP w tylnej żarówce (ale już włokno „pozycyjne” masz z tej cewki oświeleniowej.
    Jak przepniesz po prostu lampy w część instalacji z akumulatorem to nie wyrobi układ ładowania i rozładuje ci akumulator.

    Wiec żaden ze sposobów które kombinujesz nie jest dobry. Trzeba kompletnie przebudować układ zasilania i ładowania. Szumek811 chyba to opisywał (wyszukaj temat lub pisz do niego). Nie jest to proste i łatwe dla osoby bez pojęcia o elektryce na poziomie min. średnio zaawansowanym.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #698417 Reply
    Dawid Kromski
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 8
    • Postów: 14

    A jak by do cewki oświetleniowej dać drugi regulator napięcia do ładowania akumulatora żeby cały prąd szedł do akumulatora i potem z akumulatora na lampy

    #698420 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    świetny pomysł. narysuj schemat.

    #698486 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 052
    • Postów: 1 070

    Tak ja opisywałem ten temat. Nie jest to proste. Nie ma takiej możliwości aby podłączyć drugi regulator i aby oba ładowały akumulator. Przeróbka takiej prądnicy jest totalna. Do tego dochodzi budowa odpowiedniego regulatora pod twoją prądnicę bo regulatory oryginalne stratne ładują jednopołówkowo (ścinane są szczyty napięć) i się nie nadają. najprościej zbudować lub kupić mostek gretza, odmasowić cewki, obciążyć mostek dwiema żarówkami jedną 55W i drugą 25W i zobaczyć czy będą jasno świecić. Jeżeli tak to można coś pomodzić. Najprostszą modyfikacją jest naklejenie magnesów neodymowych zamiast stałych w kole magnesowym, potem przeróbka zapłonu z AC na DC bo cewka zapłonowa bez przeróbki się zjara, potem prostujemy prąd z takiej prądnicy, stosujemy zbudowany przez nas regulator i masz stałe 14,4V na wolnych obrotach. Ale trzeba uważać, musisz dbać o prawidłowe wklejenie magnesów. jeżeli zrobisz to źle dojdzie do przesunięcia fazowego i dupa. I jeszcze jedno, po naklejeniu magnesów neodymowych taka prądnica zje Ci ze 2KM mocy silnika bo neodymki są mocne 🙂 Jeżeli zrozumiałeś co napisałem to śmiało możesz zaczynać przeróbkę 🙂

    #698752 Reply
    Dawid Kromski
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 8
    • Postów: 14

    Szumek811 Rozumiem jak to zrobić ale czy to jest potrzebne.
    Jeszcze dodatkowo zabierze 2 km z czego ten silnik ma 8 km
    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Bo np romet zetka 50 ma lampy po zapłonie i tam działa tak jak ja chcę
    Jak jest rozwiązane w tym romecie ?

    #698754 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    w romecie jest to rozwiązane tak że tak jest zaprojektowana cała instalacja.
    skoro romet zetka tak ma to przeszczep całą elektryke z zetki albo porównaj schematy/budowe.
    Ale to sie wszystko sprowadza to jednego – bardzo zaawansowanego dłubania

    #698759 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 052
    • Postów: 1 070

    Skutery, które mają w oryginale światła z akumulatora mają zupełnie inaczej nawinięte zwoje, mocniejsze magnesy i zupełnie inaczej działający regulator napięcia.

    #698762 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    ale widzisz że człowiek uparcie wierzy że to jakaś drobna różnica. że kupi coś za 30zł, przepnie 2 kable i bedzie miał jak chce

    #698997 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 052
    • Postów: 1 070

    Dawid piszesz, że rozumiesz ale pytasz czy to jest potrzebne ? Oznacza to, że nie rozumiesz. I gdzie Ty w 50ccm masz 8KM ? :O Ja w 70ccm i to markowej mam 9,5KM 😀 No chyba, że masz cylinder po porcie albo jakiś racing 😀 Dostałeś jedyne rozwiązanie, które da efekty jakich oczekujesz. Tak jak Wombat wspomina, nie ma gotowych rozwiązań za 30 zł 🙂

    #700075 Reply
    Dawid Kromski
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 8
    • Postów: 14

    Szumek811 Rozumiem co muszę zrobić ale czy to jest wartę zachodu i tych dwóch koni.
    Myślę że nie i chyba zostawię tak jak jest
    A co do silnika to silnik ma pojemność 125 cc 154FMI
    A co do tego ładowanie spróbuje dać drugi regulator napięcia bo nie da mi to spokoju, dostałem już informacje od was że to na pewno nie działa. Ale muszę spróbować
    Dzięki za pomoc 🙂

    #700117 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    regulator napięcia do czego? czym ma sterować?
    nie wymyslaj od nowa elektrotechniki nie rozumiejąc jak działają elementy

    #700210 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 052
    • Postów: 1 070

    Tylko nie przychodź później z pytaniami typu: Rozładowuje akumulator dlaczego, Nie ma ładowania akumulatora dlaczego, nie ma świateł dlaczego. Nie rozumiesz jednej prostej rzeczy. Regulator napięcia nie ma zabezpieczenia w efekcie, jeżeli np. Jedna para cewek da załóżmy 70V AC a druga 60V AC to prąd popłynie do tej cewki, która daje mniej zamiast do akumulatora i wtedy cewka się spali !!! Układ zapłonowy to nie silnik elektryczny, cewki nie mają dostawać napięcia tylko produkować prąd… Jedyną opcją jest jak wspominałem odmasowanie cewek i skierowanie wszystkich przewodów na mostek prostowniczy. Uwierz mi, że nie bez powodu diody prostownicze mają przewodność tylko w jedną stronę

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zipp pro 50 Zmiana ładowania
Twoje informacje:




Back to top button