ZIpp jazzy brak mocy po zmienie cylindra

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis ZIpp jazzy brak mocy po zmienie cylindra

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811 6 dni, 19 godzin temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #696975 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Brak
    Brak
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witam. Mam problem ze skuterem Zipp Jazzy 2T. Dostałem taki skuter do naprawy, ponieważ nie miał siły jechać i ciężko palił. Odkręciłem Kolanko tłumika i okazało się, że jest zatarty. Wiec kupiłem cylinder z tłokiem firmy ,,moretti” zakładałem juz takie cylindry i chłopaki jeżdżą do dzisiaj ale to były 4T. Po założeniu motor nie ma siły ruszyć z miejsca. Gaźnik wyczyszczony, membrana sprawdzona, elektrozawór w gaźniku również sprawdziłem, tłumik przeczyściłem i jest troche lepiej. Ale i tak to nie jest to, Wystarczy, że zapre sie butem i motor nie ruszy. Skuter chodzi tak jak by miał za mało paliwa/za dużo powietrza. Iglica jest na ostatnim ząbku czyli dostaje wiecej paliwa. Jakies pomysły? A i dodam że stary i nowy cylinder kanały miał na takiej samej wysokośći jedynie kanał wydechowy nowy cylinder miał wiekszy

    • Ten temat został zmodyfikowany1 tygodni, 2 dni temu przezZdjęcie profilowe Brak Brak.
    Mateuz
    • Ten temat został zmodyfikowany1 tygodni, 2 dni temu przezZdjęcie profilowe Brak Brak.
    #696978 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe LuK444Sz
    LuK444Sz
    Użytkownik
    • Postów: 267

    Mierzyłeś ciśnienie sprężania po remoncie? Robiłeś samą górę silnika, czy rozpoławiałeś silnik? Wszystko skręcone na nowych uszczelkach, z odpowiednim momentem? Uszczelniacze wału korbowego sprawdzałeś?

    Kwestia układu napędowego – sprawdź stan paska napędowego, wariatora i sprzęgła odśrodkowego. Ja również się raz na to naciąłem i zastanawiałem się czemu po remoncie generalnym silnika na markowych częściach skuter nie ma siły jechać.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #696979 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Brak
    Brak
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Dzięki za zainteresowanie tematem. Mierzyłem kompresje wyszła lekko ponad 10bar. Robiona była góra silnika bez rozpoławiania, skręcone wszystko jest ok. Uszczelniacze sprawdzę jutro.
    Da sie sprawdzić układ napędowy wizualnie ? Przyznam, że nigdy nie rozbierałem napędu w skuterze.

    Mateuz
    #696982 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe LuK444Sz
    LuK444Sz
    Użytkownik
    • Postów: 267

    Wizualnie, to znaczy zdjąć pokrywę przekładni napędowej, popatrzyć i ponownie zmontować? Nie da się. Wariator trzeba zdemontować. Nie polecam stosowania przygodnie zrobionych blokad, bo jeszcze coś uszkodzisz. Trzeba użyć albo klucza udarowego, albo dedykowanej blokady. Dopiero jak go odkręcisz to masz możliwość sprawdzić w jakim stanie są jego podzespoły. To samo ze sprzęgłem odśrodkowym – po odkręceniu i wyjęciu wszystkiego na stół jesteś w stanie sprawdzić luzy, stan okładzin szczęk, sprężyn, łożysk, itd.

    Popatrz na spokojnie w internecie, masz sporo materiałów o diagnostyce takich przekładni napędowych.

    #697014 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 711

    Nie odkręca się wariatora udarem podobno. Są specjalne blokady, które kosztują grosze.

    Nie pomagam na priv 😉
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #697017 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Brak
    Brak
    Użytkownik
    • Postów: 8
    #697020 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Brak
    Brak
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Dziś zdjalem całkowicie wydech i motor chodzi tak jak powinien. Zbiera się be problemu( dziwne po to dwusow) po założeniu kolanka już nie jedzie. I Tera pytanie co winne kolanko tłumik( był rozcinany i czyszczony) czy większy otwór wydechowy w cylindrze.

    Mateuz
    #697021 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe LuK444Sz
    LuK444Sz
    Użytkownik
    • Postów: 267

    Szumek811 wiadomo, że najlepiej skorzystać z dedykowanych blokad, ale ktoś kto przygodnie naprawia swój skuter raczej ich mieć nie będzie. W klucz udarowy też wątpię, bo nie każdy ma, także problem rozwiązany 😆

    Niewiele widać na zdjęciu tego paska. Przy zgaszonym silniku ma leżeć na tulei wariatora i być maksymalnie wypchnięty do zewnątrz na sprzęgle odśrodkowym. Był napięty jak zdemontowałeś pokrywę?

    #697024 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Brak
    Brak
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Był luzy jak zdjalem pokrywę. Generalnie napęd uważam,nze jest sprawny. Bardziej kieruje ku tlumikowi. Ale kupić nowy tłumik za 100zl i okaże sie, że nie ma poprawy.

    Mateuz
    #697033 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Brak
    Brak
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Poprawki.na samym kolanku również dobrze chodzi. Tłumik jak wspomniałem był rozcięty i wyczyszczony. Po założeniu skuter nie ma siły ruszyć z miejsca

    Mateuz
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
Odpowiedz do: ZIpp jazzy brak mocy po zmienie cylindra
Informacje o Tobie: