Zębatka tył, a przód i 4 bieg.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #103590 Reply
    Adam94
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 20
    • Postów: 29

    Siemka!

    Posiadam motorower Zumico GR200 (4t, 49ccm). Chciałbym mu jakoś zwiększyć przyspieszenie, v-max. Nie znam się zbytnio na tym wiec wolę czegoś się dowiedzieć od osób bardziej doświadczonych. Czy wymiana zębatki na przodzie lub z tyłu coś da do przyspieszenia lub v-max? Jeśli tak to, którą zębatkę wymienić? Przednią czy tylną i na jaką? Czy z tyłu powinna być większa? Fajnie też będzie jeśli ktoś poda linki do dobrych i tanich zębatek np. na Allegro.

    Na razie wymiana silnika czy innych większych podzespołów nie wchodzi w grę gdyż moje fundusze są bardzo niskie więc na razie chciałbym powymieniać takie różne drobinki żeby to trochę zyskało.

    P.S.

    Nadal nie znalazłem rozwiązania jak odblokować 4 bieg. Nie wiem czy warto wymieniać moduł bo jak to nic nie da to lipa ;/ Chodzi o to, że jak już się rozpędzę i wrzucę 4 bieg to motorek dalej nie nabiera prędkości czyli prędkość spada do 50 km/h, a obroty do 6 tyś. Dodam, że na 3 biegu prędkość max. to 70 km/h i obroty to 10 tyś, a max. obrotów jest 12 tyś. i na liczniku jest 80 km/h wiec może po odblokowaniu jakoś 4 biegu leciał by te 80.

    Proszę o pomoc ;/

    #103591 Reply
    adasiowwy
    Użytkownik
    • 81
    • Postów: 208
    • Postów: 289

    Wsadz cylinder 80cc to najwiecej da.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #103592 Reply
    Adam94
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 20
    • Postów: 29

    @up

    Kolego widzisz co napisałem:

    „Na razie wymiana silnika czy innych większych podzespołów nie wchodzi w grę gdyż moje fundusze są bardzo niskie więc na razie chciałbym powymieniać takie różne drobinki żeby to trochę zyskało.”

    Tak więc oszczędź sobie tego.

    #103598 Reply
    sebek
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 82
    • Postów: 91

    Ile masz do wydania? 10 zł? Za 100 zł powinieneś spokojnie dostać zestaw 72(80)cc

    #103608 Reply
    Adam94
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 20
    • Postów: 29

    Mam na składzie 500 zł 😀 ale zbieram na prawko więc nie chciałbym tego wydać. I wymiana silnika nie wchodzi w grę bo poruszam się na dowód osobisty.

    #103613 Reply
    harekop
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 499
    • Postów: 530

    Adam, nikt tu nie mówi o zmianie silnika tylko wymienieniu cylindra na większy 🙂

    #103617 Reply
    monek100
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 284
    • Postów: 296

    Jak chce zębatke niech kupi zębatke.

    Większa zębatka z przodu to większy v-max
    Mniejsza zębatka z przodu to większe przyspieszenie

    Większa zębatka z tyłu to większe przyspieszenie
    Mniejsza zębnatka z tyłu to większy v-max.

    Spadek przyspieszenia do v-maxu i odwrotnie jest proporcjonalne wiec jak chcesz jechac wiecej to licz sie z mułowatym przyspieszeniem, a jak chcesz wyrywać na koło to będziesz się wlókł 😛 (chyba dobrze napisałem wlókł :D)

    #103619 Reply
    Adam94
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 20
    • Postów: 29

    @harekop

    Wymiana cylindra, czyli? Jaki polecasz, jakieś linki możesz przedstawić? Co da mi wymiana cylindra na większy?

    @monek100

    To żeby lepiej przyspieszyć ale nie wlec się to jaką zębatkę na tył wrzucić? Masz jakieś do polecenia?

    #103625 Reply
    harekop
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 499
    • Postów: 530

    Wymiana cylindra na większy da Ci lepszy v-max i przyśpieszenie 🙂 Aczkolwiek ta prędkośc max nie będzie duża, ale zawsze coś. Poszukaj troszeczkę na allegro, to nie boli. Wpisujesz cylinder 4t zumico i wyskakuje kilka propozycji 🙂

    #103627 Reply
    Adam94
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 20
    • Postów: 29

    No dobra, a co z tym 4 biegiem.

    Nadal nie znalazłem rozwiązania jak odblokować 4 bieg. Nie wiem czy warto wymieniać moduł bo jak to nic nie da to lipa ;/ Chodzi o to, że jak już się rozpędzę i wrzucę 4 bieg to motorek dalej nie nabiera prędkości czyli prędkość spada do 50 km/h, a obroty do 6 tyś. Dodam, że na 3 biegu prędkość max. to 70 km/h i obroty to 10 tyś, a max. obrotów jest 12 tyś. i na liczniku jest 80 km/h wiec może po odblokowaniu jakoś 4 biegu leciał by te 80.

    #103631 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    W takich motorowerach montuje się kit – cylinder + głowica – dodatkowo zebatka zdawcza większa o te dwa zęby. Wówczas masz i większe przyspieszenie i dużo większy Vmax…

    #103635 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Moduł też Ci da, ja po wymianie na odblokowany nie tylko odblokowałem 4 bieg – lecz także silnik o wiele lepiej odpala.

    #103638 Reply
    monek100
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 284
    • Postów: 296

    jak chcesz tanim kosztem to kup zębatke o 1 ząbek albo 2 ząbki mniejszą od tej co masz. Będzie lepiej przyspieszal

    #103639 Reply
    Adam94
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 20
    • Postów: 29

    @Michalk001

    W czym zmieniałeś ten moduł? I jaki kupiłeś? Masz może linka do niego?

    P.S.

    Warto kupować moduł odblokowany z regulacją? Niby można samemu wyregulować max. obroty czy to prawda?

    P.S. 2

    Czy ktoś się orientuje czy w tym Zumiaczu GR 200 można zmienić lampę przednią? Np. na taką jak w GR 500 lub jakąś inną. Wgl. można zrobić taki zabieg? Jak to się mocuje do reszty karoserii czy kierownicy?

    #103653 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    monek100 napisał:

    jak chcesz tanim kosztem to kup zębatke o 1 ząbek albo 2 ząbki mniejszą od tej co masz. Będzie lepiej przyspieszal

    Co z tego że będzie przyspieszał, skoro Vmax spadnie do wartości, przy której rowerzysta będzie go wyprzedzał? W dodatku będzie piłował moto na większych obrotach.

    #103655 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Moduł wygląda tak:
    http://allegro.pl/odblokowany-modul-quad-atv-chopper-king-los-i2975217265.html

    http://allegro.pl/modul-zaplonowy-chinskie-4t-odblokowany-i2930142661.html
    Jak widzisz są dwa rodzaje kostek – musisz u siebie znaleźć taką część i odłączyć kostkę z wtyczki. Wtedy zobaczysz jaki masz rodzaj i kupujesz z taką samą. Nie wiem jak z modułami z regulacją bo nigdy takiego nie miałem – kup zwykły bez regulacji i powinien działać – aby był do silnika 139FMB. Zapewne u Ciebie będzie pod bakiem lub w którymś bocznym schowku – polecisz po instalacji i na pewno szybko znajdziesz. Potem jak już kupisz to wypinasz stary, montujesz nowy i jeździsz na pełnych obrotach. 🙂

    #103687 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    musisz zdjac dekiel od strony biegow i obejrzec co powoduje ze mechanizm zmiany biegow nie chce wbic 4 biegu tzn czy sruba blokuje podawanie 4 biegu jezeli nic nie bedzie widac tzn ze blokada jest we wnatrz np na walku przesuwu biegow wiaze sie to z wyjeciem owego i wymiany na odblokowany lub wyfrezowanie blokady
    na razie nie szukalem po necie jak wyglada ten zmieniacz ale jezeli to ci nie pomoze to obejrze i podpowiem dokladniej
    ps.jezeli jest taki mechanizm po ktorym po krzywych odcinkach przeskakukja zmiany biegow zobacz czy na nim nie ma bloku przesuwu na 4 bieg czy jest wogole miejsce /\\\\/\\\\/ tak miej wiecej to wyglada tylko w pionie
    warto to zrobic juz nie chodzi o v tylko o katowanie na 3 biegu silnika podejrzewam ze masz rownierz zblokowany gaznik (moze tez wydech i modul) zeby nie wkrecal na 3 biegu duzych obrotow i katowal silnik.lepiej zrobic to a potem bawic sie w zmiany zebatek

    #103691 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    monek100 napisał:

    Jak chce zębatke niech kupi zębatke.
    Większa zębatka z przodu to większy v-max
    Mniejsza zębatka z przodu to większe przyspieszenie
    Większa zębatka z tyłu to większe przyspieszenie
    Mniejsza zębnatka z tyłu to większy v-max.
    Spadek przyspieszenia do v-maxu i odwrotnie jest proporcjonalne wiec jak chcesz jechac wiecej to licz sie z mułowatym przyspieszeniem, a jak chcesz wyrywać na koło to będziesz się wlókł 😛 (chyba dobrze napisałem wlókł :D)

    mozna przez to przejsc delikatniej oblicz stosunek zebow tyl dzielony przez przod daj do tylu wieksza ilosc zebow i aby nie bylo ze bedzie szatan but i krotkie biegi mala v max dopasuj obliczeniem jak podalem na wstepie przednia zebatke + – 0,10-0,15 wzrosnie v nie zauwazysz spadku przyspieszenia tylko potrzeba do tego pelnej mocy silnika wiec pokombinuj co pisalem w poscie wyzej

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zębatka tył, a przód i 4 bieg.
Twoje informacje:




Back to top button