Yamaha Majesty 125 - problem z ładowaniem chyba

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #173472 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Witam,

    mam problem. Kupiłem ostatnio używany skuter Yamaha Majesty 125 (rocznik 2001).
    Skuter działa bardzo dobrze. Pali szybko, porusza się bardzo żwawo 🙂

    Po ok 15 minutach jazdy zauważyłem że przestał działać licznik. Migacze przestały działać, światła oraz wyświetlacz cyfrowy. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik i już niestety nie odpalił… Powiedziano mi że to na pewno problem z akumlatorem. Kupiłem więc nowy, podłączyłem i zapalił od razu. Wszystko działało fajnie aż po ok 15 minutach jazdy stało się to samo… najpierw migacze przestały działać (gdy wyłączyłem światła migacze działały ale potem i one przestały). Dzwoniłem do serwisu i powiedziano mi że to na pewno regulator napięcia do wymiany. Zakupiłem regulator (ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=4456118033 ). Czekam na przesyłkę.

    Czy ktoś może się wypowiedzieć w tej kwestii? Czy wymiana wystarczy? Jak go wymienić? Tzn. gdzie on się znajduje?

    Druga sprawa którą zauważyłem to dobijające mocno teleskopy z przodu na każdej większej nierówności. Być może trzeba je jakoś wyregulować lub uzupełnić olej. Ktoś może coś doradzić? Jak to zrobić? Musze odkręcić całe przednie owiewki?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    #173473 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    https://www.youtube.com/watch?v=b_G0ujd5g3s
    zdaje sie że pod przednią czaszą nad światłami

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #173474 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Obawiam się, że to nie będzie regulator a prądnica 🙂

    #173477 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Dzięki za odpowiedzi. Z tym uzupełnieniem płynu w teleskopach to chyba się wstrzymam do końca sezonu. Myślałem że może jest jakiś wlew do uzupełniania a oni tu na filmiku cały przód zdemontowali… To w sam raz na długie jesienne wieczory 🙂

    Z ładowaniem to faktycznie sprawa pilniejsza. Zaczekam na ten regulator napięcia i zobaczymy czy to pomoże. Ktoś z Was kiedyś go wymieniał? Słyszałem że to nagminne w tym modelu. Że często ludzie wymieniają. Do niego się chyba dostanę po zdemontowaniu siedzenia i schowka.

    #173481 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Regulator powinieneś mieć właśnie gdzieś pod kanapą (schowkiem) po lewej lub po prawej na górze. Ale stawiam na prawą stronę. Musisz wyjąć schowek.

    #173489 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Sprawdź czy nie ma regulatora pod podestem na nogi, bardziej z tyłu z prawej strony, tak mniej więcej tam gdzie pasażer trzyma nogi , albo pod podłogą centralnie na środku przed kolankiem wydechowym tak z 30cm przed kolankiem. Co do ładowania to marne szanse na to żeby padła prądnica tam są uzwojenia stosownej średnicy i nie wiem co by trzeba było zrobić żeby to spalić, ale możesz to sprawdzić multimetrem, z prądnicy wychodzi 3 kable które biegną do regulatora po między każdym z tych kabli powinno być napięcie kiedy silnik pracuje ale po między tymi trzema kablami a nie np po między jednym kablem a masą skutera. Bierzesz wtyczkę z tymi kablami i podłączasz multimetr do jednego z pinów i sprawdzasz czy jest napięcie pomiędzy tym jednym pinem a pozostałymi dwoma, nie wiem jak ci to opisać po prostu mierzysz napięcie pomiędzy każdym kablem z każdym kablem, a masz ich 3. Powinno być powyżej 20V, na wysokich obrotach może być i powyżej 40V,. Jeśli będzie to prądnica jest sprawna i na 100% padł regulator.

    #173492 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    cigano napisał:

    Dzięki za odpowiedzi. Z tym uzupełnieniem płynu w teleskopach to chyba się wstrzymam do końca sezonu. Myślałem że może jest jakiś wlew do uzupełniania a oni tu na filmiku cały przód zdemontowali… To w sam raz na długie jesienne wieczory 🙂
    Z ładowaniem to faktycznie sprawa pilniejsza. Zaczekam na ten regulator napięcia i zobaczymy czy to pomoże. Ktoś z Was kiedyś go wymieniał? Słyszałem że to nagminne w tym modelu. Że często ludzie wymieniają. Do niego się chyba dostanę po zdemontowaniu siedzenia i schowka.

    Filmik ci pokazałem bo tam za lampą, nad lagami chyba własnie dynda użebrowany regulator napiecia

    Edit: zassałem manuala. Jednak jest pod siedzeniem, nad silnikiem bliżej przodu kanapy

    Strona 24 , część nr 7
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/3594867/Yp125.pdf

    #173535 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    o wow, dzięki ogromne. Właśnie wczoraj szukałem też po necie manuala serisowego i znalazłem tylko po włosku więc bardzo się przyda ten. Jeszcze raz dzięki ogromne. Jak mi się uda wszystko z robić to napisze co i jak. Na razie czekam na nowy regulator a w międzyczasie będę majsterkował 🙂

    #173601 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Udało mi się dziś zdemontować siedzenie, siedzenie pasażera i schowek pod siedzeniem żeby dostać się do silnika i układu elektrycznego. Przyznam że szukałem wytrwale i sprawdzałem z instrukcja ale regulatora w takiej postaci jak widziałem go na zdjęciach nie zauważyłem. Demontując prawy dolny panel owiewki na wysokości stopki pasażera (dokładnie pod nią) zauważyłem jednak samą, niepodłączoną do niczego wtyczkę… Mniej więcej w tym miejscu w którym wg. instrukcji powinien być regulator napięcia. Czy to możliwe żebym przez te klika dni jeździł korzystając tylko z prądu z akumulatora z totalnie wypiętym (niepodłączonym całkowicie) regulatorem napięcia?

    Podsyłam kilka zdjęć bo może coś przeoczyłem. Może ktoś z Was już to rozbierał i będzie wiedział co jest grane.

    Link do zdjęć: https://www.dropbox.com/sh/u7mpiq1av8nesx7/AADPJ8ozkdT2VfFMbbyyFtOla

    #173602 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    zobacz ilo pinowa ta wtyka, porównaj kolory kabli ze schematem i bedziesz wiedziałod czego jest

    #173643 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Ok, dzięki.

    Już sprawdziłem i zamówiłem inny regulator bo ten który zamówiłem wcześniej miał inną wtyczkę. Teraz zamówiłem ten: http://allegro.pl/regulator-napiecia-yamaha-majesty-teos-125-150-i4501466427.html a sama wtyczka wygląda tak: http://www.skuterowo.com/content/Yamaha_wtyczka_01.jpg

    Swoją drogą ciekawa sprawa że sprzedawca wypiął go całkiem, nic nie powiedział… to koszt ok 80zł więc nie majątek żeby wymienić. Do wymiany, jak się okazuje nie trzeba tak na serio wcale odkręcać siedzenia (schowka). Wystarczy odkręcić trzy śruby trzymające dolną część owiewki pod podnóżkiem pasażera z prawej strony. Dokładnie ten kawałek: http://www.skuterowo.com/content/yamaha-wymiana.jpg

    #173684 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Mam pytanie, być może głupie, ale trochę nie mogę się połapać. Znalazłem instrukcję do skutera w necie ale nie wszystko się tam zgadza z rzeczywistością… Chodzi o wlew płynu chłodniczego i wskaźnik jego poziomu…

    W instrukcji jest pokazany wskaźnik poziomu umiejscowiony koło skrytki po lewej stronie pod kierownicą (tak jak na tym rysunku: http://www.skuterowo.com/content/instr01.jpg ). Niestety u mnie takiego wskaźnika nie ma. Znalazłem informację że jest on pod przednią częścią owiewki (tzw. krawatką; coś jak tutaj: http://www.skuterowo.com/content/instr02.jpg ). Po zdemontowaniu znalazłem tam wlew ale ani śladu wskaźnika (Zdjęcie: http://www.skuterowo.com/content/wlew02.jpg i jeszcze: http://www.skuterowo.com/content/wlew03.jpg ).

    Znalazłem też wlew pod pokrywką koło akumulatora (Taki: http://www.skuterowo.com/content/wlew01.jpg ). Trochę zgłupiałem. Który wlew jest do czego? I jak sprawdzić poziom?

    #173687 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Ze wskaźnikami ci nie pomogę bo nie czaję aż tak na pamięć instalacji z majesty, ale na pewno wtyczka którą pokazałeś na zdjęciu jest od regulatora , są dwa typy wtyczek ty masz ten mniej popularny ale za to ten typ jest standardem w malaguti madison z silnikiem yamahy, najważniejsze że części są w miarę tanie i są dostępne bez problemu więc nie wiem po jakiego hu…… sprzedawca wyjął ten regulator

    #174067 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Gdyby ktoś potrzebował to znalazłem zbiorniczek o który wcześniej pytałem. W różnych wersjach Yamahy Majesty 125 jest on ulokowany w różnych miejscach (najwyraźniej). W instrukcji widziałem że ma się znajdować pod przednią owiewką ale u mnie znalazłem go dopiero po odkręceniu dolnej części owiewki po lewej stronie skutera – pod podnóżkiem pasażera. Stosunkowo łatwy dostęp po odkręceniu 4 śrubek. Wlew znajduje się pod klapką koło akumulatora. Zdjęcia: http://www.skuterowo.com/content/zbiorniczek02.jpg i jeszcze http://www.skuterowo.com/content/zbiorniczek01.jpg

    #174082 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Ktoś wie gdzie w Yamaha Majesty 125 jest spuszczanie wody chłodzącej z chłodnicy? Chciałbym ją wymienić ale widzę też że mam nalane sporo za dużo tej wody. Pełen zbiornik – dużo ponad skalę. Czy coś od tego się może stać?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Yamaha Majesty 125 - problem z ładowaniem chyba
Twoje informacje:




Back to top button