Wymiana paska i wariatora

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #32721 Reply
    ads
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 91
    • Postów: 104

    Nieprzyjemność, która mnie spotkała natknęła mnie do napisania poradnika.
    W poniedziałek pojechałem wymienić pasek do gościa którego ofertę znalazłem w necie (zainteresowanym mogę podać adres).
    Klucz pneumatyczny nie dał rady odkręcić śruby (???) i zaczął przytrzymywać przeciwtalerz wariatora (tak się to chyba nazywa to coś z ząbkami) kluczem uniwersalnym. Śruba nie puściła, przeciwtalerz wygięty w ósemkę. W końcu jakoś poszło. Po wymianie paska i wyklepaniu talerzyka (który nadal był ósemką) zamontował wszystko i skut odpalił.

    Kupiłem nowy kompletny wariator i postanowiłem go sam wymienić, jak spier…lę będę miał pretensję do siebie.

    Wymyśliłem sposób i działa.

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    1. Zestaw
    2. Kluczyk 7/8 wygięty
    3. Odkręcanie
    4. Wariator na wierzchu
    5. Przykręcanie po wymianie

    Dodam że mam zdemontowaną stopkę centralną, metoda którą wymyśliłem jest bezinwazyjna.

    Plusy:
    a) może mi pierd…..lnąć pasek na odludziu i sobie poradzę
    b) 10 min robocizna
    c) oszczędzono 30-40 PLN

    Pasek który kupiłem (BANDO) po dwóch dniach nadaje się na ozdobę po wymianie przez fachowca (nie wspominając o wibracjach i ogólnej pracy przekładni:(

    Mam prośbę do forumowiczów zna ktoś wartość momentu dokręcenia wariatora w/g specyfikacji ?

    Przy wymianie paska ciężko odciągnąć sprzęgło, muszę podważać czymś delikatnym i też poszukuję pomysłu (zależy mi na nieuszkadzaniu go).

    Chciałbym odkręcić sprzęgło i też poszukuję pomysłu (w miarę bezinwazyjnego).

    Jak ktoś może to niech zamieści fotki pokazujące wymianę oleju w przekładni.

    #32731 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    ads może podaj adres tego fachowca żeby się ludzie nie nacięli.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #33295 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 267
    • Postów: 269

    Fachowiec i przytrzymywał talerz wariatora kluczem uniwersalnym? 😯
    Rozumiem Twoje rozwiązanie jeszcze „na szybkiego” – polecam jednak zakup do danego skutera specjalnego kluczyka (ja akurat mam do samego talerza taki po 45 zł), znacznie jednak ciekawszym rozwiązaniem byłaby taka uniwersalka (wariator, dzwon) http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-uniwersalne-narzedzie-przekladni-p-11258-1.html?cPath=13969_8215_8221&sessID=aa5d1673d4941d369e61c9392fa25103 – bo w efekcie końcowym jak się kupuje osobno do talerza, osobno klucze do wariatora, osobno do blokady dzwonu / odkręcenia dzwonu, to wychodzą drożej.

    Co do tego paska BANDO co gostek Ci założył i się rozciągną po 2 dniach – to jest kilka firm najbardziej podrabianych – malossi, bando, dayco to popularne i renomowane firmy… sądzisz że tego sie nie podrabia? 😉
    Ja akurat nie kupuje na „aledrogo”, czy nie robię przeglądów w szemranych warsztacikach u pseudofachowców w szemranych i niezarejestrowanych „warsztacikach garażowych” i jakoś nigdy się nie naciłem na jakość żadnych podzespołów.
    Na paskach tych firm, co wymieniłem powyżej – przejeździłem zawsze ponad 10 tyś km – a wymieniałem je nie dlatego, że sie zerwały, tylko „bo tak należy jakby co” – mimo iż zużyły się tylko trochę i teoretycznie mogłyby jeszcze pociągnąć.

    Tak więc raczej to nie był oryginalny bando 😉 .

    #33337 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Ja na swoim oryginalnym pasku Bando w Kymco niedługo dobije do 14000km 😀

    #33342 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    ho ho, to jeszcze nie wymieniłeś ? 😛

    #33368 Reply
    bitronxp1
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 368
    • Postów: 399

    naprawde jest problem z odkręceniem tej zębatki widziałem na allegro taki klucz do skuterów chińskich za ok 30zł z takimi ząbkami chyba i to sie przykręcało do pokrywy na dwie śrubki fajny patent
    spróbuje sobie zrobić taki podobny kawałek płaskownika i nawiercę otwory na śrubki i może zda to egzamin

    #33382 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Ja też miałem problem z odkręceniem wariatora – do przytrzymania go użyłem dużego klucza francuskiego z grubą warstwą miękkiej gumy – zęby przeciw talerza wbiły się w gumę, prosto skręcony nie niszczył go. Jakoś to poszło, szkoda że z dzwonem tak nie można 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Wymiana paska i wariatora
Twoje informacje:




Back to top button