Wyciek płynu chłodniczego – Yamaha Aerox 1999r

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #112822
    Danon96
    Użytkownik
    • 3
    • 5Postów:

    Witam, posiadam roxa od 3 dni, po kupnie było mało płynu w zbiorniczku ( nic, pusty był) więc dolałem pomiędzy minimum a maximum, na początku po dolaniu płyny nie chciał palić zalewało mu świece (nie przez mieszanke ) lecz na swiecy wyczułem płyn chłodniczy więc spróbowałem na język i to jednak na 100 % płyn chłodniczy,wyczyściłem świece i odpalił przejechałem niecałe 2 km po czym wruciłem do domu, i znowu ten sam problem na świecy znalazłem płyn, pacze do zbiorniczka i nie ma płynu, więc dolałem ponownie między max a minimum, przejechałem 200 metrów po czym zatrzymałem się i nagle cały płyn wyleciał pod pompą, co może być nie tak ? uszczelka ? na świece rzuca mi płyn, a pod pompą ucieka w momęcie znika cały płyn z przewodów, chłodnicy, zbiorniczka, prosze o pomoc jak najszybciej, niechce pakować sie w niepotrzebne koszty.

    #112837
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    nie wiem jak tam wyglada konstrukcja pompy wodnej ale jezeli jest tak jak mysle to najprawdopodobniej plyn dostaje sie przez nieszczelna uszczelke glowicy ale moze byc tez tak jak nizej
    jednak konstrukcja pompy moze byc taka ze jak jest nieszczelna to przez pompe moze dostawac sie plyn do walu i cylindra
    pierwsze to napraw pompe kup zestaw reperaturek do pompy i uszczelnij ja zeby bylo sucha-potem zobaczymy czy dalej plyn dostaje sie na wal i cylinder
    pozdrawiam

    4T FOREVER

    #112846
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • 802Postów:

    Na pewno uszkodzona jest uszczelka pod głowicą.Wyciek płynu który kapie z pod pompy tak naprawdę może przedostawać się przez uszczelniacz wału i wydostawać się między obudową (plastikową)do której przykręca się pompę wody.Jest jeszcze ewentualność że kompresja przedostająca się do układu chłodzenia uszkodziła uszczelniacz pompy wody.Musisz to dokładnie sprawdzić skąd dokładnie jest ten wyciek płynu.Uszczelka pod głowicą jest walnieta na 100%.

    #112849
    Danon96
    Użytkownik
    • 3
    • 5Postów:

    Dzięki wielki za szybką odpowiedz, pierwsze co to zakupie uszczelkę pod głowice : )

    #112858
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    100% uszczelka pod głowicą – tylko tamtędy płyn może przedostać się na świecę , jak już będziesz wymieniał to chyba pod cylkiem też wymienisz ( zakładasz komplet i masz spokój )

    #112859
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    caly czas tak uwazam ale wszystko zalezy jak ta pompa jest skonstruowana i uszczelniona-moze przez uszczelniacz na wale wpadac do komory ciecz-z tym ze to juz by byl ekstremakny wyciek 🙂

    #112861
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    raczej stawiam że to tylko uszczelka pod głowicą , część płynu zasysa do cylka i wtedy ma na świecy a część przy rozprężaniu wyciska na zewnątrz i tam będzie się siączyło do miejsca gdzie może skapywać – wychodzi akurat na pompę – bynajmniej ja tak myślę .

    #112865
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • 802Postów:

    Ja myślę że walnięta uszczelka spowodowała uszkodzenie uszczelniacza na wale korbowym lub uszczelniacz na pompie wody,trudno tak wirtualnie wyrokować.Skoro kapie płyn w okolicach pompy to oznacza że coś jest nie halo.Jeśli płyn przedostaje się na tłok w dużej ilości to mogło się tego płynu w komorze nazbierać na tyle dużo że zaczeło go wyciskać przez uszczelniacz wału,innej możliwości ujścia płyn nie ma.Jak wcześniej pisałem może jeszcze kompresja przedostaje się do układu chłodzenia i cisnienie które się wytworzyło uszkodziło uszczelniacz pompy wody i dlatego jest wyciek płynu.Trzeba zdemontować pokrywę pompy wody i ostatecznie jedną z teorii wykluczyć.Pompę wody nie napędza bezpośrednio wał korbowy tylko koło magnesowe poprzez trzy bolce.Nie da się stwierdzić w 100% skąd cieknie płyn zanim się nie zdemontuje plastikowej pokrywy do której mocowana jest pompa wody.Możliwe jest również że płyn wydostaje się przez wydech i przy nieszczelności może gdzieś spływać po cylindrze a nastepnie znajduje sobie ujście przy prawym karterze w okolicach pompy.to chyba wszystkie ewentualności,jak jest w rzeczywistości trudno powiedzieć,trzeba to po prostu sprawdzić.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button