Włączanie świateł w skuterze

Tagi: 

  • This topic has 8 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 5 months temu by Paweł.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #697612
    pawcio04
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Witam, otóż od pewnego czasu zastanawiało mnie czy nie dało by się przerobić moje światła na włączanie poprzez przekręcenie kluczyka a nie jak do tej pory przez uruchomienie silnika. Mam po bokach głównej lampy takie dwa cienkie paski ledów(po 7 diod na jeden <u>pasek</u>) i chciałbym żeby świeciły one przez przekręcenie kluczyka a nie dopiero po zapaleniu silnika. Oraz jak by się dało to też tylna <u>lampa</u>. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam

    #697618
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    da sie ale nie jest to proste. wymaga przeróbki prądnicy, układu ładowania instalacji elektrycznej

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #698893
    Kacper
    Uczestnik
    • Postów: 39

    Po prostu podłączasz plusowy kabel od świateł do plusa po stacyjce. Jeśli masz zasilane światła z prądnicy, to musisz podłączyć kabel wyjściowy na światła do kabla, który jest na ładowanie akumulatora.

    #698900
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    przestań wypisywac takie głupoty Kacper

    #698984
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    Kacper za takie porady to powinieneś bana wyłapać. Znajdź sobie mój temat o przeróbce świateł i zobacz jaką wiedzę potrzeba aby to zrobić. Rozumiem, że jesteś młody ale nie udzielaj takich porad bo uszkodzisz komuś sprzęt. Układ Elektryczny to nie tylko „kabelki” (apropos kable to są częścią konstrukcyjną mostów. W skuterze są PRZEWODY) I tu nie chodzi o poskręcanie „kabelków” ze sobą a o gruntowną modernizację układu ładowania akumulatora 🙂 Zanim po raz kolejny błyśniesz taką poradą zapoznaj się chociaż z książką „Podstawy Elektrotechniki i Elektroniki” Książka jest tania a wiedza w niej zawarta bezcenna.

    #698989
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    Co do tematu, aby światła działały po stacyjce musisz totalnie przerobić prądnice co ani nie jest łatwe ani szybkie do wykonania. Mi modernizacja zasilania z prądnicy na akumulator zajęła 2 tygodnie testowania różnych rozwiązań. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest wymiana magnesów na kole magnesowym na neodymowe, odmasowanie cewek, zastosowania mostka prostowniczego, za mostkiem regulator napięcia (nie ten oryginalny) i wtedy ma to prawo wyrabiać z ładowaniem akumulatora obciążonego odbiornikami takimi jak światła. Drugą metodą jest przewinięcie prądnicy aby cała była wykorzystywana do ładowania akumulatora ale wtedy przeróbka zapłonu z AC na DC. Pierwsza metoda ma dużo większy zysk energetyczny niż druga ale też wymaga przeróbki zasilania modułu z AC na DC. Ja tak przerobiłem prądnice i mam stałe ładowanie z włączonymi odbiornikami na poziomie: Niskie obroty> 13.9V i na wysokich 14.4V. Do tego dochodzi koszt budowy tego wszystkiego. Regulator wyniósł mnie coś ok 50 zł, magnesy 70 zł, klej do magnesów 55 zł oraz moduł dc jakieś grosze.

    #699357
    pawcio04
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Szumek811 dzięki za starania ale napisałem że chciałem zrobić tak żeby światła(czyli dwa „paski”(obok głównej lampy) LED po 7 ledów na jeden) się świeciły po przekręceniu kluczyka więc to chyba nie bierze dużo energii żeby ładowanie nie na dążyło.
    I jeszcze mam pytanie co to może być jeżeli w chińskim skuterze 4t trzy kierunkowskazy świecą (nie mrugają nawet jak wymieniłem przerywacz i przekładałem kable w nadziei że źle są w kostce pukładane) i jeden tylni ciągle pali żarówki. Proszę o szybką odpowiedź

    #699363
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    skoro chcesz tylko pozycyjne świeciły po przekreceniu kluczyka to musisz same paski ledowe podpiąć do plusa po stacyjce. oczywiście napięcie na nie musi być odpowiednio stabilizowane wiec przez jakiś sterownik LED co na wejściu może mieć napiecie 8-24V a na LED poda zawsze właściwe. Musi to być sterownik odpowiedniej mocy.. tzn musisz mniej więcej wiedzieć jaki jest pobór tych diodek na paskach led żeby takiego sterownika nie przeciażyć.
    No i pod ten sam obwód co sterownik LED włókno pozycyjne z tylnej lampy.

    #699531
    Paweł
    Gość
    • Postów: 89 724

    A co z tymi kierunkowskazami? Dodam że to jest inny skuter

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button