Włączanie świateł w skuterze
- This topic has 8 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 3 years, 4 months temu by Paweł.
- AutorWpisy
- 21 października 2020 dnia 21:47 #697612
Witam, otóż od pewnego czasu zastanawiało mnie czy nie dało by się przerobić moje światła na włączanie poprzez przekręcenie kluczyka a nie jak do tej pory przez uruchomienie silnika. Mam po bokach głównej lampy takie dwa cienkie paski ledów(po 7 diod na jeden <u>pasek</u>) i chciałbym żeby świeciły one przez przekręcenie kluczyka a nie dopiero po zapaleniu silnika. Oraz jak by się dało to też tylna <u>lampa</u>. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam
21 października 2020 dnia 22:39 #697618da sie ale nie jest to proste. wymaga przeróbki prądnicy, układu ładowania instalacji elektrycznej
3 listopada 2020 dnia 19:53 #698893Po prostu podłączasz plusowy kabel od świateł do plusa po stacyjce. Jeśli masz zasilane światła z prądnicy, to musisz podłączyć kabel wyjściowy na światła do kabla, który jest na ładowanie akumulatora.
3 listopada 2020 dnia 20:27 #698900przestań wypisywac takie głupoty Kacper
4 listopada 2020 dnia 10:03 #698984Kacper za takie porady to powinieneś bana wyłapać. Znajdź sobie mój temat o przeróbce świateł i zobacz jaką wiedzę potrzeba aby to zrobić. Rozumiem, że jesteś młody ale nie udzielaj takich porad bo uszkodzisz komuś sprzęt. Układ Elektryczny to nie tylko “kabelki” (apropos kable to są częścią konstrukcyjną mostów. W skuterze są PRZEWODY) I tu nie chodzi o poskręcanie “kabelków” ze sobą a o gruntowną modernizację układu ładowania akumulatora 🙂 Zanim po raz kolejny błyśniesz taką poradą zapoznaj się chociaż z książką “Podstawy Elektrotechniki i Elektroniki” Książka jest tania a wiedza w niej zawarta bezcenna.
4 listopada 2020 dnia 10:12 #698989Co do tematu, aby światła działały po stacyjce musisz totalnie przerobić prądnice co ani nie jest łatwe ani szybkie do wykonania. Mi modernizacja zasilania z prądnicy na akumulator zajęła 2 tygodnie testowania różnych rozwiązań. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest wymiana magnesów na kole magnesowym na neodymowe, odmasowanie cewek, zastosowania mostka prostowniczego, za mostkiem regulator napięcia (nie ten oryginalny) i wtedy ma to prawo wyrabiać z ładowaniem akumulatora obciążonego odbiornikami takimi jak światła. Drugą metodą jest przewinięcie prądnicy aby cała była wykorzystywana do ładowania akumulatora ale wtedy przeróbka zapłonu z AC na DC. Pierwsza metoda ma dużo większy zysk energetyczny niż druga ale też wymaga przeróbki zasilania modułu z AC na DC. Ja tak przerobiłem prądnice i mam stałe ładowanie z włączonymi odbiornikami na poziomie: Niskie obroty> 13.9V i na wysokich 14.4V. Do tego dochodzi koszt budowy tego wszystkiego. Regulator wyniósł mnie coś ok 50 zł, magnesy 70 zł, klej do magnesów 55 zł oraz moduł dc jakieś grosze.
7 listopada 2020 dnia 16:02 #699357Szumek811 dzięki za starania ale napisałem że chciałem zrobić tak żeby światła(czyli dwa “paski”(obok głównej lampy) LED po 7 ledów na jeden) się świeciły po przekręceniu kluczyka więc to chyba nie bierze dużo energii żeby ładowanie nie na dążyło.
I jeszcze mam pytanie co to może być jeżeli w chińskim skuterze 4t trzy kierunkowskazy świecą (nie mrugają nawet jak wymieniłem przerywacz i przekładałem kable w nadziei że źle są w kostce pukładane) i jeden tylni ciągle pali żarówki. Proszę o szybką odpowiedź7 listopada 2020 dnia 18:14 #699363skoro chcesz tylko pozycyjne świeciły po przekreceniu kluczyka to musisz same paski ledowe podpiąć do plusa po stacyjce. oczywiście napięcie na nie musi być odpowiednio stabilizowane wiec przez jakiś sterownik LED co na wejściu może mieć napiecie 8-24V a na LED poda zawsze właściwe. Musi to być sterownik odpowiedniej mocy.. tzn musisz mniej więcej wiedzieć jaki jest pobór tych diodek na paskach led żeby takiego sterownika nie przeciażyć.
No i pod ten sam obwód co sterownik LED włókno pozycyjne z tylnej lampy.9 listopada 2020 dnia 12:38 #699531PawełGość- 4 533
- 89 923Postów:
A co z tymi kierunkowskazami? Dodam że to jest inny skuter
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.