Wariator czy sprzęgło Zipp Basic

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #83927
    citaro
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam, mam takie pytanie. Czy ktoś może wie, co może być przyczyną tego, że gdy jadę w przekładni zaczyna się coś tak jakby zacierać, trzeć ??Na dłuższych dystansach tak robi, że gdy jadę np. na większych obrotach, lecz nie zawsze to tak jakby się zaciera. Nie wiem czy to rolki, czy ogólnie wariator, a może sprzęgło już do wymiany . Mam nim zrobione ponad 6000 km. Prawdę mówiąc to tylko raz ( po 300km ) miałem wymieniany olej, a tak to tylko dolewki. Ale raczej to wygląda na rolki albo sprzęgło. Prosze o pomoc !!!

    #83931
    lop16
    Użytkownik
    • Postów: 372

    Gdybyś co 2 tyś km wymieniał olej już nawet co te 3 tyś to byś nie musiał teraz pewnie dolewek robić ;/ Wymień szybko olej. A co do tego o czym piszesz to nie wiem może rolki już wytarte

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #83959
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    nie no co ty lop, ja nie zmieniałem oleju w przekładni przez 11000 km , ani nic nie dolewałem i wszystko gra, olej ma tam tylko być,nic więcej bo przekładnie są z bardzo twardego materiału i są nawęglane, niczym ich nie zatrzesz, ale olej ma być żeby lekko wszystko chodziło.

    #83985
    Padalec
    Uczestnik
    • Postów: 887

    „Lukario”- dwie sprawy:
    1. nie ma przekładni z materiałów nieścieralnych.(a już na pewno nie w skuterach.)
    2. olej traci swoje właściwości w trakcie użytkowania i zmieszany z całym tym syfem przestaje spełniać swoją rolę.(wystarczy zlać i zobaczyć jak wygląda przekładniowy po 6000 km)
    Olej się wymienia i tyle ! Zostaje kwestia co ile i jaki-tu każdy ma swoje zdanie.

    #83990
    Fubu2PL
    Użytkownik
    • Postów: 593

    Lukario zle zrobiłeś że nie wymieniłeś oleju w przekładni ja wymieniłem jak miałem 1500km i w oleju było dużo syfów i był cały czarny obecnie mam 1960km i nalałem oleju Castrol Power1 Racing 4T 10W50 i mam pytanie mam 15 obrotów dzwonem na jeden cały obrót koła czy mam zablokowane przełożenia ??

    #83997
    siwypln
    Użytkownik
    • Postów: 204

    Wymiana oleju w przekładni co 2000 km i było by po sprawie….

    Jesteś pewien że to z przekładni???? może od strony tylnego koła (napęd sprzęgło),czy może od strony wariatora(tam gdzie rolki wariatora)?

    Miałem to samo przy przekroczeniu 6000 km i przyczyną którą wszyscy oceniali na zużyte sprzęgło lub wytarte rolki okazało się że hałasowało tak łożysko na wałku rozrządu.
    Mój przypadek to zatarta pompa wody oraz to łożysko…..

    #83998
    siwypln
    Użytkownik
    • Postów: 204

    Citaro

    Tutaj masz link do mojej awarii- [filmik jak to hałasowało(piszczało) u mnie ]

    http://www.skuterowo.com/forums/topic/piski-sprzeglo-wariator-pomocy#post-79241

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button